Область діяльності Проблема Задача Вихідні міркування I. Духовна сфера 1. Формування етнічного егрегора (більш звужено – державного міфу). На теренах східної і південної України – поновлення його дії і впливу. а) Відновлення етнічного середовища: мовного середовища; історичного світобачення; національної свідомості.
б) Перебудова етнічного середовища керуючись реаліями III тисячоліття. Всяка складна система формується на єдиній базі структурних, функціональних, фізичних, інформаційних і духовних стандартів. По відношенню до етнічного утворення в якості подібних зразків – стандартів виступають етнічні герої, лицарі, пророки, позитивні і негативні персонажі казок, билин, історичних і літературних сюжетів; їх вчинки і міркування, особиста мораль і суспільна етика. 2. Формування суспільних архетипів а) Цілеспрямоване формування свідомої рефлекторної поведінки людини в суспільстві і в природному середовищі згідно з морально-етичним кодексом людства і заповітами Світочів Духовності людства. (Приклади: повага до старших, до жінки, не ламай дерев і тому подібне).
б) Розбудова і впровадження на рівень підсвідомості культу національної символіки (герб, стяг, національні символи, імена, назви, свята). На відміну від вроджених суспільні архетипи (рефлекси – алгоритми, що працюють на рівні підсвідомості) набуваються і засвоюються протягом всього життя, але найбільше в дитинстві. До суспільних архетипів відносяться особисті (по відношенню до суспільства), сімейні, громадські, регіональні, національні, етнічні, суперетнічні і суспільно-планетарні.
Свідомість людини будується на наріжних поняттях, до яких входить символіка, імена, назви, все що є ознаками самобутності нації. Так маємо повернутись до відомої слов'янсько-руської символіки, до слов'янських імен і назв. Із безлічі свят виділити головні: ті, що є святими саме для нашого народу і слов'янства в цілому.
3. Формування інституту священництва а) Впровадження інституту священників – духовних вчителів – лідерів громад (за місцем проживання) і колективів (за місцем роботи). Вибираються мешканцями поселення, або робітничого колективу підприємства. Призначення: слідкувати за духовним станом суспільства, громади (колективу) в вирішенні, перш за все, духовних проблем (морально-етичних), а також слідкувати за всім тим, що може стати загрозою в позитивному розвитку громади, та заохочувати членів громади в розбудові духовної сфери їх життя.
б) Створення духовного парламенту України, який би визначав необхідні зміни в духовній сфері життя суспільства і слідкував за їх впровадженням в життя.
в) Створення інституту лицарства України: Лицар Духу (той, хто багато зробив для відновлення і становлення духовності українців); Лицар Розуму (той, хто прославив Україну досягненнями в інтелектуальній сфері); Лицар України (той, хто відзначився власною жертовністю заради майбутнього суспільства). За життя людина може бути лише кандидатом в Лицарі, канонізація після смерті через 3-5 років.
г) Впровадження Білої і Чорної книги України а) Духовна сфера життя суспільства розбудовується так само, як інтелектуальна і матеріальна. Вона будується на відповідних суспільних структурах з відповідними властивими саме цим структурам функціями. Праобразами для побудови духовної сфери можуть бути в деяких аспектах релігійні структури, та, певною мірою, партійні комітети часів Радянського Союзу.
б) Одним із варіантів може бути духовний парламент із 24 осіб: 12 чоловіків і 12 жінок, що є прикладом безкорисливого служіння людям (які багато зробили для України і можуть служити взірцем для інших, перш за все в духовній і в інтелектуальній сферах. Головування: по двоє (чоловік і жінка) з заміною щомісяця. Функції духовного парламенту: заохочення всього, що слугує розбудові України і засудження всього, що шкодить і руйнує соціальну і етнічну самосвідомість народу). Вибори: пропозиції кандидатур через сайти з обґрунтуванням від низових священиків (ієрархічно). Вибори голосуванням (всенародним) з оновленням на третину кожні 2 роки. Другим варіантом може бути духовний парламент із духовних лідерів регіонів (25 + 25).
Діяння, що мають велике позитивне значення для Майбутнього України і імена людей, що зробили щось визначне в цьому відношенні заносяться в Білу Книгу; люди, що завдали шкоди Україні і їх діяння заносяться до Чорної книги.
4. Впровадження чотирьох рівнів духовного сходження людини, життя за законами Шляху Праві, Шляху Даного і Шляху Очищення. Впровадження духовного становлення людини: перший рівень в школі; другий рівень в вищих навчальних закладах; третій - від одруження до часу навчання власних дітей в школі; четвертий рівень – священства. Перший рівень: це служіння людям і суспільству. Другий рівень: це шлях знання, шлях пізнання Законів Буття. Третій рівень: це оволодіння знаннями духовними. Четвертий рівень: це вчительство вчителів.
5. Поновлення духовних засад народу. Відновлення Відичної віри, повернення до віри пращурів на рівні сучасного розвитку науки і світогляду людства.
а) Відновлення канонічної основи Відичної віри.
б) Об'єднання позитивної основи релігій світу в якості морально-етичного кодексу існування суспільства.
в) Розбудова культових споруд, символів віри.
г) Підготовка кадрового складу Відичної віри і інституту священицтва. Найдавніша серед монорелігій Відична. Всі світові релігії є спрощеними варіантами Відичної. Впровадження Відичної не призведе до протистояння між церквами, бо вона їх охоплює і змістовно і канонічно.
В якості священиків можуть виступати лише ті, хто пройшов перші три ступені Шляху Сходження до Вишнього.
6. Духовне виховання молодого покоління. а) Розбудова сфери духовного виховання, перш за все в дошкільних і шкільних закладах.
б) Розбудова естетичного побутового (комунального) і природного середовища через надання конкретної (за вибором) ділянки духовної творчості і діяльності.
в) Впровадження чотирьох рівнів духовного сходження людини. Основою духовного становлення мають бути мова, поезія, пісня, музика, всі види мистецтв. Третину часу в навчальних закладах дитина повинна вчитись пісні, танцю, творінню прекрасного, піклуванню про навколишній світ. У кожної дитини має бути інша людина, тварина, рослини, квіти, про які б вона піклувалась і де могла б виховувати людські почуття і свою людську сутність. 7. Вдосконалення і поширення морально-етичного кодексу III тисячоліття серед мешканців України і людського суспільства в цілому. а) Вивчення морально-етичного кодексу і життя згідно з ним.
б) Вивчення Заповітів і настанов Великих Світочів Духовності Людства. За основу необхідно взяти Заповіді пророків (Рами, Одіна, Крішни, Будди, Орія, Христа, Мухаммеда, Заратустри), а також „Заповіти Патріарха Орія”, „Повчання В.Мономаха” і „Заповіт” Т.Г.Шевченка”. II. Інтелектуальна сфера. 1. Перебудова системи освіти у відповідності до вимог III тисячоліття. а) В залежності від інтелектуальних природних можливостей дитини вона має отримати базові знання свого рівня з подальшою короткочасовою спеціалізацією.
б) Розбудова чисельних курсів переспеціалізації безпосередньо на підприємствах і в спеціалізованих центрах.
в) Розбудова і впровадження нових принципів у навчанні, а саме: творчості (сам складай задачі, пиши вірші, майструй і т.п. з отриманням кінцевого результату); космічного мислення (через цілісне світосприйняття, через погляд на проблему з вищого рівня); усвідомлення наріжних блоків будови Всесвіту, через призму нового світогляду; відсіювання другорядного від основного, засвоєння ядра даного розділу знань; вчити думати і давати власну оцінку процесам, подіям, дійовим особам і елементам.
г) Розробка нових технологій в навчанні.
д) Розробка нових навчальних програм і підручників. Характерною особливістю III тисячоліття є бурхливий розвиток інформаційних технологій і технологій перебудови навколишніх природного і комунального середовищ. Засвоєні технології старіють і змінюються за кілька років, а іноді і місяців, що вимагає безперервного навчання і пристосування людини до змін в оточуючому середовищі. Оскільки природні інтелектуальні можливості дітей різні, то необхідно дітей розділити на три категорії: загальнопрофільної майстерності на базі 8-9 класів з подальшою спеціалізацією у вузьких, нескладних технологіях (слюсар, тесля, садівник та т.п.); вищої майстерності на базі вищої освіти (коледжі і бакалаврати), де засвоюються складні технології, що не вимагають творчого підходу; творців технологій на базі спеціалістів, магістратури. 2. Перебудова інформаційного середовища. Згідно з принципом Короленка-Кюрі інформаційне середовище має: а) нести, перш за все, освітню і виховну функції;
б) вчити думати і аналізувати;
в) відповідати необхідному сучасному рівню освіти і вимогам суспільства;
г) включати інформаційні бібліотеки всіх доступних каналів: зору, слуху, дотику, смаку, нюху, розуму, свідомості;
д) мати фільтри і систему швидкого пошуку необхідної інформації. Ніщо так не навчає як навколишнє оточення і необхідність пристосуватись і вижити. Навчання має бути поєднано із життєвою необхідністю.
Сучасне інформаційне середовище суспільства нагадує великий "смітник". Щомиті на людину спадає величезний потік інформації, що захаращує нашу свідомість і в якому дуже мало дійсно необхідної для нашого життя і діяльності інформації. Для покращення ситуації всі потоки інформації мають набути рис споживчого товару. Інформація має оброблятись і поставлятись на замовлення споживача.
3. Формування світогляду, інформаційне виховання. а) Набуття історичного світогляду для розуміння, що ми за народ і яке наше призначення в еволюції Всесвіту і людства.
б) Розуміння основних законів, принципів і структур у будові Всесвіту, суспільства і людини. Побудова свідомості людини нагадує побудову будинку. Будинок може бути "хатою", а може бути і "палацом". Але в обох випадках будівельний майданчик спочатку відкритий для всіх майстрів, а коли будівля готова, то будують мур, ставлять охоронця і не пускають не те що чужих, а й своїх. Коли людина набуває достатню кількість технологій життєзабезпечення даного рівня – вона перестає сприймати нове і прогресивне. Це явище називається "цементацією свідомості". Для людини важливо щоб це явище настало якомога пізніше. А тому вона із самого початку повинна ставити за мету будову "палацу" – рішення складної і тривалої в часі задачі, що вимагатиме весь час набуття нових знань і технологій.
4. Інформаційна екологія. Фільтрація і знищення негативної інформації, спрямованої на руйнацію душі людини, суспільства і оточуючого природного середовища. За своїм характером інформація може бути позитивною, інформацією творчості й еволюції, і негативною, інформацією руйнації й інволюції. Функцією інформаційної екології є поширення позитивної інформації, фільтрація і "імунне" дозування негативної. III. Соціальна і природна сфери буття людини. 1. Організація суспільства в III тисячолітті. Організація суспільства відповідно до науково-технічного і інформаційного стану (рівня) зовнішнього середовища.
Розробка інформаційно-духовних технологій відповідно до запитів еволюції планетарного суспільства.
Розробка матеріальних відносин у суспільстві, становлення нового виду зворотного зв'язку на ринку праці.
Прогнозування наслідків "глобалізації". Збереження позитивного і боротьба з негативними наслідками глобалізації.
Зміна ролі державних інститутів. Згідно з принципом Короленка-Кюрі організація і закони суспільства мають відповідати науково-технічному рівню й інформаційному стану, рівню запитів сучасного суспільства.
В III тисячолітті інформація стає найважливішим продуктом виробництва і споживання людства. Настає час, коли жоден із видів "грошей" не гарантований від підробки. На зміну ринку грошей має прийти ринок енергетичних еквівалентів (можливо інформаційно-духовних).
Глобалізація сприяє утворенню єдиного світового ринку праці і ресурсів, на першій стадії – промисловому і науково-технічному прогресу. З іншого боку вона веде до руйнації духовної сфери і майбутньої деградації в інтелектуальній, технологічній і інших сферах діяльності людства. Крім того глобалізація прискорює темпи наближення екологічної катастрофи і робить все небезпечнішим явище духовного, політичного, екологічного і фізичного екстремізму і тероризму.
Державні інститути забезпечують життєздатність і функціонування держави з одного боку та захист владних структур від більшості, яку владна меншість нещадно експлуатує під прикриттям державних законів. В умовах глобалізації вироджується перша функція і ще більше зростає друга, що в умовах тоталітаризму глобального устрою призведе до зростання конфліктності в середині суспільства. Щоб цього не сталось має змінитись роль і місце практично всіх державних структур. Та ж армія практично перетвориться в міжнародну поліцію, якій протистоятимуть добре озброєні клани і терористичні організації.
2. Перебудова етнічного середовища. а) архітектурна перебудова етнічного помешкання: створення супер-сучасних хуторів з екологічно замкнутими циклами виробництва і споживання; створення територіальних центрів освіти, оздоровлення, промислового виробництва, торгівлі, спорту і тому подібне; створення нових видів комунікацій;
б) побудова адміністративної столиці і адміністративних центрів областей;
в) створення духовних і етнічних центрів, культових споруд, пам'ятників. Український народ, прив'язаний духовно і ментально до оточуючої природи із прадавніх часів, має так звану "хуторську" свідомість. З одного боку ця "негативна" риса заважала державотворенню, з іншого – допомагала вижити і зберегти народ, як єдине етнічне утворення. Явище глобалізації (і тероризм, як її наслідок) призведе до нежиттєздатності мегаполісів і відтворенню "суперсучасних хуторів".
Тенденція розмежування духовних і адміністративних центрів спостерігається в усіх розвинутих країнах світу.
Відтворення Трипілля, Колуні, Герр; Кам'яної могилі, Змійових валів. Розбудова нових споруд-символів під реалії ІІІ тисячоліття.
3. Створення центрів слов'янського суперетносу а) створення центру мов і етносу (Святині);
б) створення центру побуту, предметів вжитку;
в) створення центру пісенної творчості і музики;
г) створення центру мистецтв;
д) створення центру театру, кіно, TV;
е) створення центру ремесел і технологій (Дивосвіт).
ж) створення центру історії і етнічної розбудови (Спадщина).
з) створення центру суспільно-ландшафтної архітектури (Біла-Вежа).
і) створення аерокосмічного центру слов'ян (Безмежжя або Зорецвіт).
к) створення духовного центру (Заповіт).
л) створення наукового-пошукового-центру (Передбачення). В період глобалізації жоден народ, окрім світових, не в змозі зберегти себе в якості етнічної одиниці. Для збереження етнічних і суперетнічних рис слов'яни мають об'єднатись в єдиний суперслов'янський етнос. Об'єднання може початись із створення провідного центру в одній із слов'янських країн по даному напрямку і філіалів в інших. Наприклад в Україні (Дніпропетровськ) створюється космічний центр з філіалами в інших слов'янських країнах. 4. Космізм українського народу. а) створення центру космізму українців.
б) створення всесвітньо відомих меморіалів Ціолковського, Вернадського, Чижевського, Блаватської, Сковороди, Соловйова, Подолинського та інших;
в) створення музеїв і експозицій. Більшість видатних конструкторів ракетно-космічної техніки народились в Україні, або їх батьки були вихідцями звідси (Ціолковський, Кібальчич, Кондратюк, Корольов, Янгель, Глушко, Челомей і багато інших). Найвидатніші філософи - космісти теж вийшли з України (Ціолковський, Соловйов, Чижевський, Вернадський, Сковорода, Бердяєв, Блаватська і ще багато не менш славних імен. Згадаймо ще хоча б Гамова, Тимошенка, Подолинського, Руденка).
5. Перебудова фізичного середовища. а) ландшафтна перебудова;
б) створення національних заповідників і парків не менше ніж на третині території;
в) заборона і знищення всіх екологічно шкідливих підприємств і технологій.
6. Екологія. а) планетарна екологія;
б) фізична екологія;
в) суспільна екологія;
г) екологія духовності;
д) інформаційна екологія;
е) генетична екологія;
ж) екологія людини; Всі різновиди екології мають розглядатись з позиції "не нашкодь", гармонійного співіснування людства і природи, через призму позитивної еволюції не лише людства, а й біосфери Землі. IV. Організаційні питання 1. Створення товариства "Трислав" а) пошук однодумців і спільників;
б) відновлення історичної самосвідомості;
в) розбудова новітнього світогляду;
г) створення товариства "Трислав";
д) створення сайту Трислав і інформаційної бази товариства;
е) створення інституту координаторів. Для створення всеукраїнського руху «Русь», покликаного перебудувати Україну в державу ІІІ тисячоліття, необхідно створити його ядро. Таким ядром має стати товариство "Трислав".
Програми, проекти, ідеологія, семінари, каталоги, офіси. 2. Створення видавництва "Трислав" (або «Русь») а) видавництво літератури по "Триславу";
б) видавництво бібліотеки українця;
в) створення відеостудії і музичної студії (аудіостудії);
г) хрестоматії: пісні; музики; мистецтв.
Ви переглядаєте статтю (реферат): «Першочергові проблеми і шляхи їх вирішення» з дисципліни «Русь»