ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Реферати статті публікації

Пошук по сайту

 

Пошук по сайту

Головна » Реферати та статті » Історія науки і техніки » Історія інженерної діяльності

Кредитно-модульна система організації навчального процесу (КМСОНП) у вищих навчальних закладах України
Для співробітництва і розширення міждержавних відносин, залу-чення ВНЗ України до Болонського процесу, впровадження Європей-ської системи перезарахування навчальних кредитів, запровадження цієї моделі Європейського додатку до диплома у вищих навчальних закладах України, які мають III-IV рівень акредитації, має бути впро-ваджена кредитно-модульна система організації навчального процесу (КМСОНП) та система об’єктивного педагогічного контролю знань.
Підставами для запровадження кредитно-модульної системи орга-нізації навчального процесу в Україні є:
- інтеграція до Європейського простору вищої освіти;
- вступ до Світової організації торгівлі;
- входження до Болонського процесу;
- реалізація дистанційної форми вищої освіти.
Цілі, які ставлять перед вищою школою України є впровадження кредитно-модульної системи освіти, а саме:
- досягнення відповідності стандартам європейської системи освіти, яка виходить із знань, умінь та навичок, що є над-банням випускника;
- затребуваність українських освітянських кваліфікацій євро-пейським ринком праці;
- затвердження загальноприйнятої та порівняльної системи освітньо-кваліфікаційних ступенів;
- впровадження стандартизованого додатка до диплома, мо-дель якого була розроблена Європейською Комісією, Радою Європи та ЮНЕСКО і який містить детальну інформацію про результати навчання випускника;
- стимулювання викладачів і студентів вищих навчальних за-кладів до вдосконалення системи об’єктивної оцінки якості знань;
- забезпечення “прозорості” системи вищої освіти та слушно-го академічного та професійного визнання кваліфікацій (ди-пломів, ступенів, посвідчень і таке інше).
Кредитно-модульній системі, як невід’ємному атрибуту Болонської декларації, надаються дві основні функції.
Перша – сприяння мобільності студентів і викладачів та спрощення переходів з одного університету до іншого.
Друга – акумолююча, яка чітко визначає обсяги проведеної студен-том роботи з урахуванням усіх видів навчальної та наукової діяльнос-ті. Сума кредитів визначає на що здатний студент, який навчається за тією чи іншою програмою.
Запровадження кредитно-модульної системи є важливим фактором для стимулювання ефективної роботи викладача і студента, їх безпо-середнього індивідуального спілкування в процесі навчання.
Модуль у КМСОНП розглядається як деякий обсяг навчальної ін-формації, що має самостійну логічну структуру, зміст і дозволяє опе-рувати цією інформацією в процесі розумової діяльності студента.
По-перше, модульна організація змісту навчальної дисципліни ви-магає глибокої аналітико-логічної роботи над змістовним наповнен-ням дисципліни, структурування її як системи, а не довільного його конгломерату, по-друге дає змогу виділити генеральні наскрізні ідеї, професійної діяльності, на розкриття і засвоєння яких спрямований кожний модуль.
Для студента – майбутнього фахівця – важливо не лише осмислити й засвоїти інформацію, а й оволодіти способами її практичного засто-сування і прийняття рішень.
Таким чином, зменшується частка прямого інформування і розши-рюється застосування інтерактивних форм та методів роботи в лабо-раторіях, читальних залах, на об’єктах майбутньої професійної діяль-ності, що особливо важливо для системи дистанційного навчання.
Створення системи кредитів має полегшити порівняння закінчених курсів і сприяти максимальному розширенню мобільності студентів
Кредит – умовна одиниця виміру навчального навантаження студе-нта при вивченні якоїсь складової навчальної програми чи окремої дисципліни, (курсу), освоєна студентом під час навчання. Кредит – мінімальна одиниця, яка точно документується, яка часто означає на-вчання впродовж тижня (сума аудиторної і самостійної роботи студе-нта).
Проблемами вищої школи України у контексті Болонського проце-су є:
- по-перше, визначення витрат навчального часу студента пе-вного актуального рівня розвитку на адекватне (відповідне) вивчення навчального матеріалу в об’ємі модуля (обсяги ін-формації); тобто поєднання навчального модуля з кредит-ним;
- коли місцевий і закордонний заклади вирішать як їхні бали відповідатимуть оцінкам системи ECTS, відбувається пере-зарахування оцінок.
Як можна побачити із вищезазначеного заклади вищої освіти вільні застосувати шкалу оцінювання системи ECTS найбільш доцільним, на їхню думку, чином. Між тим виявлення незначної гнучкості наполег-ливо рекомендується, оскільки, шкалу оцінювання системи ECTS створено для відображення різних систем оцінювання, які існують у країнах – членах ЄС та країнах Європейської асоціації вільної торгів-лі. Місцевий навчальний заклад визнає загальну суму кредиту, одер-жаного його студентами у закладах партнерах за кордоном, щоб кре-дити для пройденого блоку елементів навчального плану замінили кредити, які у протилежному випадку були б отримані у їхньому міс-цевому закладі. Навчальний контракт студентові гарантує авансом, що кредити для затвердженої програми навчання будуть перезараховані.
На виконання основних завдань колегії Міністерства освіти і науки України від 28 лютого 2003р. (протокол №2/3-4), що спрямовані на реалізацію Послання Президента України до Верховної Ради України
«Концептуальні засади стратегії економічного та соціального розвит-ку України», Департаментом вищої освіти разом із вищими навчаль-ним закладами проведено аналіз стану та можливих шляхів реформу-вання організації навчального процесу у вищих навчальних закладах.
Проведений аналіз показав, що нинішня система підготовки фахів-ців з вищою освітою має певні недоліки, а саме:
- відсутність систематичної роботи студентів протягом навча-льного семестру;
- низький рівень активності студентів і відсутність елементів змагання в навчальних досягненнях;
- можливість необ’єктивного оцінювання знань студентів;
- значні затрати бюджету часу на проведення екзаменаційної сесії;
- відсутність гнучкості в системі підготовки фахівців;
- недостатній рівень адаптації до швидкозмінних вимог світо-вого ринку праці;
- низька мобільність студентів щодо зміни напрямів підготов-ки, спеціальностей та вищих навчальних закладів;
- мала можливість вибору студентом навчальних дисциплін.
Для подолання недоліків існуючої системи підготовки фахівців може бути запроваджено кредитно-модульну систему, яка передбачає вирішення наступних завдань:
- відходу від традиційної схеми “навчальний семестр - навча-льний рік, навчальний курс”;
- раціонального поділу навчального матеріалу дисципліни на модулі та перевірки якості засвоєння теоретичного і практи-чного матеріалу кожного модуля;
- перевірки якості підготовки студентів до кожного лаборато-рного чи семінарського заняття;
- використання більш широкої шкали оцінки знань;
- вирішального впливу суми балів, одержаних протягом семе-стру на підсумкову оцінку з навчальної дисципліни;
- стимулювання систематичної самостійної роботи студентів протягом усього семестру і підвищення якості знань;
- підвищення об’єктивності оцінювання знань студентів;
- запровадження здорової конкуренції в навчанні;
- виявлення та розвиток творчих здібностей студентів.
Одним з найважливіших стратегічних завдань на сьогоднішньому етапі модернізації системи вищої освіти України є забезпечення якості підготовки фахівців на рівні міжнародних вимог.
Входження України до єдиного Європейського та Світового освіт-нього простору неможливе без запровадження такого цільового меха-нізму як Європейська кредитно-трансфертна та акумулююча система (ECTS).
Ця система запроваджується на інституціональному, регіонально-му, національному та Європейському рівнях і є однією з ключових вимог Болонської декларації 1999р.
Як свідчить практика, час на сесійний контроль при сучасній сис-темі організації навчального процесу використовується нераціональ-но. Відстрочка зворотного зв’язку на кінець семестру не дозволяє приймати оперативні виховні і дидактичні заходи щодо підвищення якості навчання (контроль будь-якого процесу після його завершення неможливий).
При кредитно-модульній системі організації навчального процесу у вищих навчальних закладах, зміст навчальних дисциплін розподіля-ється на змістові модулі (2-4 на семестр). Змістовий модуль (розподіл, підрозділ) навчальної дисципліни містить окремі модулі (теми) ауди-торної і самостійної роботи студента. Кожен змістовий модуль має бути оцінений.
Студент інформується про результати оцінювання навчального мо-дуля, як складової підсумкового оцінювання засвоєння навчальної ди-сципліни.
Підсумкове оцінювання засвоєння навчального матеріалу дисцип-ліни визначається без проведення семестрового екзамену (заліку) як інтегрована оцінка засвоєння всіх змістових модулів з врахуванням “вагових” коефіцієнтів.
Студент, що набрав протягом семестру необхідну кількість балів, має можливості:
- не складати екзамен (залік) і отримати набрану кількість ба-лів як підсумкову оцінку;
- складати екзамен (залік) з метою підвищення свого рейтингу за даною навчальною дисципліною;
- ліквідувати академічну різницю, пов’язану з переходом на інший напрям підготовки чи до іншого вищого навчального закладу;
- поглиблено вивчити окремі розділи (теми) навчальних дис-циплін, окремі навчальні дисципліни, які формують класи-фікацію, що відповідає сучасним вимогам ринку праці;
- використати час, що відведено графіком навчального проце-су на екзаменаційну сесію, для задоволення ринку праці;
Подальші економічно-політичні зміни в суспільстві, зміцнення державності України, входження її в цивілізоване світове співтоварис-тво неможливі без структурної реформи національної системи вищої освіти, спрямованої на забезпечення мобільності, працевлаштування та конкурентоспроможності фахівців з вищої освіти.
Однією з передумов входження України до єдиної Європейської зони вищої освіти є досягнення системою вищої освіти України цілей Болонського процесу.

Ви переглядаєте статтю (реферат): «Кредитно-модульна система організації навчального процесу (КМСОНП) у вищих навчальних закладах України» з дисципліни «Історія інженерної діяльності»

Заказать диплом курсовую реферат
Реферати та публікації на інші теми: Формування власного капіталу банку
ВАРТІСТЬ ГРОШЕЙ
Диференціація кредитних операцій за ступенями ризику
Класифікація банківських кредитів
Інвестиції у виробничі фонди


Категорія: Історія інженерної діяльності | Додав: koljan (18.05.2013)
Переглядів: 1537 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП