ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Реферати статті публікації

Пошук по сайту

 

Пошук по сайту

Головна » Реферати та статті » Історія України » Історія України

СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ РОЗВИТОК УКРАЇНСЬКИХ ЗЕМЕЛЬ У ДРУГІЙ ПОЛОВИНІ XIX СТ.
Скасування кріпосного права призвело до виникнення
ринку найманої праці — сотні тисяч беззе-
мельних і малоземельних селян, позбавлених
характеристика знарядь праці, склали його основу. Вони зму-
шені були йти в міста й продавати себе як робочу силу, щоб забезпечити своє життя. Процес розкладу натуральних господарств призводив до формування ринку збуту для капіталістичного виробництва. Усе це створювало передумови швидкого розвитку капіталізму й завершення промислового перевороту. Каталізуючими факторами цього явища було пряме втручання держави в економіку та великі іноземні інвестиції в неї.
Особливістю економічного розвитку України в цей період був двобічний розвиток капіталізму: інтенсивним і екстенсивним шляхами, тобто за рахунок розширення та поглиблення капіталістичного виробництва (промислового перевороту, впровадження техніки).
Протягом 70-80-х pp. промисловий переворот в основному завершується. У найважливіших галузях — машинобудівній, металургійній, залізорудній — створюються великі капіталістичні підприємства, засновані на машинній техніці, новій технології, новому виді палива (вугіллі). Відбуваються зміни у структурі промисловості України — зростає питома вага видобувної промисловості, металургії, машинобудування.
Різко збільшується попит на метал (верстати, пароплави, паровози, залізниці, озброєння). Це привело до відкриття мета-лУргійних заводів нового типу. Першим в Україні в 1872 р. було 3оУдовано в Бахмутському повіті Катеринославської губернії (нині Донецька обл.) металургійний завод Юза. У 1896 р.

Греченко В.А. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ
відкрився металургійний завод в Алчевську, який започаткував це місто, а в кінці XIX ст. в Україні діяло вже 17 великих з новою технологією металургійних заводів. У 1900 р. Україна давала 92 млн. пудів чавуну (Урал — 50 млн) — 52 % загаль-ноімперської виплавки.
У зв'язку з розвитком металургії посилився попит на криворізьку руду. Тут стали до ладу ряд потужних рудників. Якщо у 1870 р. на Півдні було видобуто 1,3 млн. пудів залізної руди (2,8 % загальноімперської), то в 1900 р. — 210 млн пудів (58 %), що в 158 разів більше!
Швидкий розвиток металургії та залізниць посилили попит на вугілля. Видобуток вугілля в Донбасі та його питома вага в кам'яновугільній промисловості імперії значно збільшилися. За 40 пореформених років вона зросла з 6 млн. пудів до 692 (у 115 разів), що складало майже 70 % загальноімперського видобутку.
Певні досягнення спостерігалися в сільськогосподарському машинобудуванні, що зумовлювалося попитом на машини у поміщицьких контроль і господарствах заможних селян України. З 1876 р. по 1890 р. вартість машин, випущених на підприємства Півдня України, зросла більше ніж у 8 разів. Це були найвищі темпи розвитку машинобудування в усій імперії. У кінці XIX ст. розвивається транспортне машинобудування. У 1897 р. починає випускати паровози Харківський паровозобудівний завод, а згодом — Луганський. У 1900 р. вони побудували 233 паровози (23 % загальноімперського виробництва).
Значно вплинув на розвиток економіки залізничний транспорт. Значення залізниць полягало не лише в тому, що вони з'єднували між собою віддалені господарські райони та мали військово-стратегічне призначення (перевезення військ та зброї). Вони розширяли всеросійський ринок, сприяли швидкому розвитку фабрично-заводської промисловості. Спочатку залізниці будувалися з метою забезпечення експорту зерна через порти, тому першою залізницею в Україні стала лінія Балта — Одеса (1865 p., довжина 219 верст). Перший поїзд до Харкова прибув з Курська 6 липня 1869 р. До 90-х pp. було завершено будівництво головних залізничних магістралей, які пройшли через основні її економічні райони, з'єднали її з Центральною Росією та Західною Європою. Довжина залізниць з 1865 р. по 1900 р. збільшилася з 219 до 8417 км, що складало 16 % загаль-норосійської. Щорічно залізниці України перевозили 1414 млн пудів вантажів і 13,3 млн пасажирів. Поряд з новими галузями виробництва розвивалися й старі. У кінці XIX ст. Україна давала 84 % загальноімперського виробництва цукру, 58 % — спирту, 40 % — тютюну.

Ви переглядаєте статтю (реферат): «СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ РОЗВИТОК УКРАЇНСЬКИХ ЗЕМЕЛЬ У ДРУГІЙ ПОЛОВИНІ XIX СТ.» з дисципліни «Історія України»

Заказать диплом курсовую реферат
Реферати та публікації на інші теми: Затвердження
Аудит нематеріальних активів. Мета і завдання аудиту
Поняття телекомунікаційної системи. Етапи розвитку телекомунікаці...
Лізинг
Когда «горизонтальная» линия не горизонтальна


Категорія: Історія України | Додав: koljan (20.01.2013)
Переглядів: 533 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП