Програмне забезпечення та основні стандарти АРІ для комп’ютерної телефонії
Для того, щоб встановлене технічне обладнання системи комп’ютерної телефонії працювало за необхідним сценарієм, слід розробити відповідне прикладне програмне забезпечення. Microsoft спільно з Intel розробили стандарт для програмування систем комп’ютерної телефонії в середовищі Windows. Цей стан-дарт називається TAPI (Telephone Application Programming Interface) і ґрунтується на загальній схемі взаємодії програм у середовищі Windows, коли додаток взаємодіє з ядром операційної системи через набір апаратно незалежних інтерфейсних модулів, а ядро операцій-ної системи, в свою чергу, взаємодіє з зовнішніми пристроями через набір драйверів, що не залежать від додатка. З боку локальної ме-режі стандарт ТАРІ передбачає зосередження всього комп’ютерно-телефонного інтелекту на робочій станції. Альтернативою цьому підходу є запропонований Novell спільно з AT&T стандарт TSAPI (Telephony Server Application Programming Interface), оснований на використанні спеціально розроблених для цього модулів NLM. Тут весь інтелект зосереджено на телефонному сервері (його можна вважати інтелектуальною АТС), а робочі стан-ції надсилають серверові команди й запити і отримують відповіді, що використовуються прикладними програмами. Один із способів програмування додатків комп’ютерної телефо-нії полягає у використанні Dialogic SDK, який є повним набором драйверів і Сі-бібліотек під одну з операційних систем (MS-DOS, Windows 95, Windows NT, OS/2, UNIX). У цьому випадку програ-міст пише звичайну повноцінну програму мовою Сі, вводячи в неї функції звертання до плат Dialogic. Одначе програмування на такому рівні, хоч і несе в собі макси-мальну гнучкість, потребує дуже високої кваліфікації розробника і забирає чимало часу. Тому для простого використання технологій комп’ютерної телефонії у розв’язанні власних задач (а не тиражу-вання, розробки і підтримки власних систем) простіше купити вже готову систему. Серед готових систем комп’ютерної телефонії можна назвати розробки російського АТ «Ланит», яке має дочірню компанію в Україні «Ланит—Україна», а саме: банківський пакет LanHello for Bank, програму електронного офісу LanHello Office Pack, систему технічної підтримки клієнтів Lanit CallDispatch. За допомогою мови розробки КТС LanHello Script Language компанія адаптує системи до вимог вітчизняних замовників. Готові розробки для систем комп’ютерної телефонії має фірма «Інтелком», яка є офіційним партнером Dialogic в Україні. Серед них — система голосової пошти, інтегрована офісна система та ін. У світі користується попитом продукт Juggler компанії PureSpeech — цей додаток здатний впізнавати абонентів за голосом, і його можна навчити реагувати на голос хазяїна. Програма Internet Phone 5 від VocalTec Communications широко використовується для організації телефонного зв’язку через Internet. З-поміж інших додатків Internet-телефонії можна назвати також NetMeeting від Microsoft, WebPhone від NetSpeak та ін. Якщо ж ви хочете самостійно розробити додаток для системи комп’ютерної телефонії, то можете використати спеціальні засоби розробки додатків систем комп’ютерної телефонії. Багатьма фірма-ми пропонуються засоби розробки на базі графічного інтерфейсу користувача під Microsoft Visual Basic, Visual C++, Delphi, PowerBuilder і т. д. Розгляньмо деякі з програмних продуктів для побудови систем комп’ютерної телефонії, які завоювали популярність користувачів. NetWare Telephony Services (NTS) 2.0 від Nortel забезпечує ін-терфейс між комп’ютерами локальної мережі й телефонною систе-мою. До складу NTS входить апаратна лінія зв’язку між сервером Netware і PBX. NTS працює на базі інтерфейсу прикладного про-грамування TSAP, виконує функції маршрутизації викликів; відкри-тий інтерфейс для систем IVR дозволяє організовувати систему ав-томатичного обзвонювання. Програма SmartPhone — недорога система розробки додатків комп’ютерної телефонії для Windows, що надає можливість ство-рення різноманітних прикладних програм типу голосової пошти, автоматизованого секретаря, факсу за вимогою, автоматизованого прийому замовлень і т. д. При цьому розробка додатка ведеться з допомогою об’єктно орієнтованих меню (додаток збирається з «кубиків», які означають дії, що їх повинен виконати комп’ютер), і від користувача не вимагається якихось знань програмування. За допомогою OmniVox for UNIX або OmniVox for Microsoft Windows NT від фірми APEX Voice Communication легко можуть бути розроблені серйозні додатки, наприклад, голосова і факсова пошта, центр телефонного обслуговування і т. ін., закладена мож-ливість роботи з SQL-базами даних, користувач зможе легко дода-ти нові функції, необхідні для розв’язання його задачі. Visual Voice 4.x — середовище розробки додатків комп’ютерної телефонії для створення Windows-додатків. Зокре-ма, легко підготувати такі системи, як цілодобову систему прийо-му замовлень, розсилання факсів чи центри телефонного обслуго-вування. Visual Voice може легко оперувати численними телефонними викликами — аж до 96 одночасно оброблюваних те-лефонних ліній, підтримує різні види обладнання комп’ютерної телефонії, зокрема професіональні плати Dialogic і TAPI-сумісні пристрої. (Плати Dialogic підтримують обидва стандарти — TAPI і TSAPI). ShowNTel компанії Brooktrout — графічне об’єктно орієнтоване середовище розробки додатків комп’ютерної телефонії для сімей-ства КТ-серверів NETphone. У журналі Computer Telephony (червень 1997 р., с. 106—109) було опубліковано порівняльний аналіз декількох найпопулярні-ших систем розробки комп’ютерної телефонії.
Ви переглядаєте статтю (реферат): «Програмне забезпечення та основні стандарти АРІ для комп’ютерної телефонії» з дисципліни «Телекомунікації в бізнесі»