ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Реферати статті публікації

Пошук по сайту

 

Пошук по сайту

Головна » Реферати та статті » Економічна теорія » Основи економічної теорії

Економічний закон конкуренції
У процесі конкуренції існують стійкі істотні причинно-наслідкові зв'язки, які свідчать про те, що це явище не є випадковим, а набуває силу об'єктивного економічного закону.
Процесом-причиною цього закону є те, що в умовах існування багатьох незалежно діючих господарських суб'єктів кожний з них прагне реалізувати свій економічний інтерес через одержання доходу (прибутку) при існуванні різних витрат виробництва і відмінностей споживних вартостей, що створюються.
Цей процес-причина діє в умовах ринкової економіки, яка не може створити єдині для всіх виробників і продавців умови реалізації, тому що діє закон вартості, й споживачі обирають тільки те, що відповідає їхнім інтересам. Отже, об'єктивно існує протиріччя між можливостями виробництва товарів, послуг та можливостями реалізації їх.
В умовах адміністративно-командної економіки намагались ліквідувати цю суперечність. Досягалось це нехтуванням інтересів споживачів. Як вже зазначалось, покупець засобів виробництва не
174

мав права обирати ту продукцію, яка відповідала його інтересам. йому примусово нав'язували будь-яку товарну продукцію. Споживач предметів споживання мав дуже обмежені можливості вибору товару. З багатьох видів товару існував лише один виробник і продавець в особі держави. В умовах товарного дефіциту брали все, що пропонували. Для виробників були створені штучні комфортні умови реалізації продукції.
Відсутність свободи виробника і споживача призвела до низької ефективності економіки.
Суперечність, яка виникає в умовах ринкової економіки, розв'язується через конкуренцію. Сутність її полягає в боротьбі за задоволення власного інтересу виробника. Отже, подолання суперечності відбувається в конкуренції, що є процесом-наслідком відповідного економічного закону.
Формами вияву економічного закону є боротьба за виживання, за одержання місця на ринку, за привернення уваги споживачів до своєї продукції. Формами цієї боротьби є удосконалення виробництва за рахунок впровадження досягнень науково-технічного прогресу, зниження витрат виробництва і досягнення високої норми прибутку.
Роль конкуренції як рушійної сили розвитку економіки особливо яскраво виявляється в тому, що вона містить в собі могутні стимули для розвитку науково-технічного прогресу. Новаторське застосування нової техніки і технології, що веде до зниження витрат виробництва, створює для підприємств значні переваги перед конкурентами.
Конкуруючі сторони знають, що тільки застосування ефективної техніки і технології дасть їм змогу виживати, мати господарські успіхи. Ігнорування технічного прогресу неминуче призводить до банкрутства.
Конкуренція як один з важливих елементів функціонування ринкового механізму саморегулювання можлива лише за умови, коли основна частина товаровиробників — підприємств, організацій, громадян — має свободу господарської діяльності та підприємництва. Звільнені від монополізму держави, товаровиробники повинні мати свободу для використання належного їм, орендованого або переданого в користування майна. Вони мають право обирати постачальників і споживачів, розпоряджатися прибутками, що залишаються після оплати податків, вирішувати інші питання, пов'язані з господарською діяльністю і розвитком виробництва.
В умовах дії економічного закону конкуренції виникає комерційна таємниця. Сутність її полягає у застосуванні виробничих, торговельних і фінансових операцій на підприємствах. Товаровиробники застосовують комерційну таємницю, щоб приховати від
175

конкурента все те, що дає їм змогу виробляти товари підвищеного попиту і одержувати на цьому високі прибутки.
В умовах панування адміністративно-командної економіки вважалось, що на підприємствах комерційної таємниці не повинно бути. Визнавалась лише державна таємниця, розголошення якої могло б завдати шкоди інтересам країни. З переходом до ринку і появою конкуренції наївно було б думати, що підприємства, які використовують свою технологію або нові прийоми праці, будуть відкрито і безплатно ділитися з своїми конкурентами. І тут докори на адресу передових підприємств навряд чи доцільні. Комерційна таємниця — це вияв закону конкуренції, тому вона повинна охоронятися законодавством країни.

Ви переглядаєте статтю (реферат): «Економічний закон конкуренції» з дисципліни «Основи економічної теорії»

Заказать диплом курсовую реферат
Реферати та публікації на інші теми: Заходи щодо запобігання ризикам або їх зменшення
Збір за право використання місцевої символіки
ІНСТИТУЦІЙНА МОДЕЛЬ ГРОШОВОГО РИНКУ
Умови виникнення кредитної угоди
ГРОШОВО-КРЕДИТНА ПОЛІТИКА, ЇЇ ЦІЛІ ТА ІНСТРУМЕНТИ


Категорія: Основи економічної теорії | Додав: koljan (26.10.2012)
Переглядів: 766 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП