СТАНОВИЩЕ ПІДПРИЄМСТВА НА РИНКУ ФАКТОРІВ ВИРОБНИЦТВА ТА НА РИНКУ ЗБУТУ ГОТОВОЇ ПРОДУКЦІЇ
Значна залежність підприємства від монопольних постачаль-ників сировини, матеріалів може призвести до перебоїв у його функціонуванні. Тому під час санаційного аудиту доцільно пере-вірити географію поставок у цілому та за окремими постачальни-ками. Потрібно дослідити також, чи немає фактів закупівлі сиро-вини, матеріалів за завищеними цінами. У разі виявлення таких фактів необхідно з’ясувати їх причини (корисливий інтерес пев-них відповідальних за закупівлю осіб, мотиви ухилення від опо-даткування, диктат постачальників тощо). З огляду на аналітичну базу суб’єкта господарювання та зов-нішні джерела інформації у процесі санаційного аудиту вивча-ються основні параметри маркетингової політики, відбиті в сана-ційній концепції. Головну увагу слід приділити таким із них: 1) визначення попиту на продукцію та його прогнозування; 2) вивчення конкурентоспроможності товарів та створення конкурентних переваг; 3) забезпечення відповідності рівня якості товарів вимогам ринку; 4) розроблення концепції життєвого циклу товарів (на ста-діях впровадження, росту, зрілості та спаду); 5) управління товарним асортиментом (розроблення нових видів, модифікація існуючих, зняття з виробництва застарілих моделей); 6) розрахунок прогнозних обсягів виробництва та визна-чення номенклатури продукції; 7) розширення інноваційної діяльності, спрямованої на розро-блення нових товарів з урахуванням ринкових вимог та стратегії підприємства. У ході аудиту необхідно перевірити наявність контрактів, договорів намірів та інших документів, які свідчать про мож-ливості підприємства на ринку збуту продукції. Здобуту інфо-рмацію слід зіставити з даними, наведеними в плані санації. При вивченні діяльності підприємства у сфері збуту слід пере-вірити, чи немає фактів реалізації продукції за цінами, нижчими за ринкові (чи взагалі за собівартістю або дешевше). За наявності таких фактів потрібно розкрити їх причини. Якщо підприємство здійснює бартерні розрахунки, слід про-аналізувати продукцію, що надходить за бартером, стосовно її лі-квідності, необхідності для підприємства, а також цін. Принагідно зауважимо, що на практиці підприємства з державною часткою власності нерідко відвантажують ліквідну продук-цію за заниженими цінами суб’єктам господарювання, які конт-ролюються керівництвом державного підприємства. Водночас у рахунок поставленої продукції постачальникові за бартером над-ходять неліквідні товари за завищеними цінами. Через це державне підприємство зазнає значних збитків, з нього вихолощуються ліквідні активи, а керівництво підприємства через підконтрольні приватні структури отримує надприбутки. Типовим прикладом зловживань при здійсненні експортно-імпортних операцій є документальне оформлення експорту за за-ниженими цінами, а імпорту — за завищеними. Різниця між реа-льними ринковими цінами і тими, які зафіксовані в експортно-імпортних контрактах, найчастіше, надходить на приватні рахун-ки керівництва підприємства в зарубіжних банках. Такі дії можуть призвести до фінансової кризи на підприємст-ві. У процесі санаційного аудиту їх слід виявити й розробити ре-комендації щодо унеможливлення розглянутих порушень.
Ви переглядаєте статтю (реферат): «СТАНОВИЩЕ ПІДПРИЄМСТВА НА РИНКУ ФАКТОРІВ ВИРОБНИЦТВА ТА НА РИНКУ ЗБУТУ ГОТОВОЇ ПРОДУКЦІЇ» з дисципліни «Фінансова санація та банкрутство підприємств»