Процес організації фінансової санації підприємств можна по-дати трьома основними функціональними блоками: 1. Розробка санаційної концепції та плану санації. 2. Проведення санаційного аудиту. 3. Менеджмент санації. Як правило, план санації розробляють за дорученням власни-ків чи керівництва підприємства консалтингові чи аудиторські фірми в тісному взаємозв’язку із внутрішніми службами контро-лінгу (якщо такі є на підприємстві). У разі, якщо санація здійс-нюється у ході провадження справи про банкрутство, то розроб-ляти план повинен призначений арбітражним судом керуючий санацією. Санаційний аудит здійснюється аудиторськими компа-ніями на замовлення потенційних санаторів, кредиторів та інших осіб, які можуть взяти участь у фінансуванні санації. Вирішальне значення для успішного проведення фінансового оздоровлення підприємства є організація ефективного менедж-менту санації. Сутність менеджменту санації можна розглядати у двох аспектах: інституційному та функціональному. З інституційного боку до менеджменту санації можна відне-сти всіх фізичних осіб, які уповноважені власниками суб’єкта го-сподарювання чи силою закону провести фінансову санацію під-приємства, тобто здійснювати фактичне управління підприємством на період його оздоровлення. Зауважимо, що досить часто на межу банкрутства підприємство доводить саме невміле чи на-вмисно неправильне управління. Керівництво підприємства, яке привело його до фінансової кризи, як правило, не в змозі ефекти-вно управляти фінансовою санацією. Звідси випливає необхід-ність заміни керівництва підприємства або передачі повноважень щодо санації третім особам. У Великобританії, наприклад, щорі-чно з 60 тис. порушених справ про банкрутство близько 90% за-кінчується зміною керівництва. Загалом до осіб, які можуть бути носіями менеджменту сана-ції, слід віднести контролюючі органи (наприклад департамент банківського нагляду НБУ, страховий нагляд тощо), консультан-тів, аудиторів, керуючих санацією, які призначаються відповідно до рішення арбітражного суду, представників банківських уста-нов чи інших кредиторів, досвідчених менеджерів, а також ко-лишнє керівництво підприємства. Вирішення питання з призна-ченням менеджменту санації належить до числа першочергових заходів у рамках фінансового оздоровлення. З функціонального боку менеджмент санації — це система антикризового управління, яка полягає в ефективному викорис-танні фінансового механізму з метою запобігання банкрутству та фінансового оздоровлення підприємства. Функціональні сфери менеджменту санації можна розглядати як окремі фази управлін-ського циклу, причому у процесі санації підприємства такі цикли перманентно повторюються при досягненні окремих стратегіч-них чи тактичних цілей. До функціональних сфер менеджменту санації слід віднести такі: а) постановка цілей (загальні завдання та цілі менеджменту санації ілюструє; б) формування та аналіз проблеми (головна проблема — фі-нансова криза); в) пошук альтернатив, прогнозування та оцінювання їх реаліза-ції (добір і оцінювання необхідного каталогу санаційних заходів); г) прийняття рішення; д) реалізація (проведення конкретних санаційних заходів); е) контроль; є) аналіз відхилень. Важливою складовою організації дієвого менеджменту санації є створення ефективної системи контролінгу, головним завдан-ням якого є визначення стратегічних та тактичних цілей санації та орієнтація процесу управління на досягнення цих цілей. Вирі-шальним при цьому є створення системи інформаційного забез-печення, планових, аналітичних та контрольних служб. Зауважимо, що не існує єдиних рецептів організації менеджмен-ту санації підприємства. Кожен випадок фінансової кризи потребує індивідуального підходу до управління процесом її подолання.
Ви переглядаєте статтю (реферат): «МЕНЕДЖМЕНТ ФІНАНСОВОЇ САНАЦІЇ ПІДПРИЄМСТВА» з дисципліни «Фінансова санація та банкрутство підприємств»