МИТНЕ ОФОРМЛЕННЯ ТА ОПОДАТКУВАННЯ ЗОВНІШНЬОТОРГОВЕЛЬНИХ ОПЕРАЦІЙ
Митне регулювання — це регулювання питань, пов’язаних з установленням мита і митних зборів, процедурами митного кон-тролю зовнішньоекономічної діяльності та організацією діяльно-сті органів митного контролю України. Митні правила, які вклю-чають порядок декларування товарів, сплати мит і митних зборів, надання митних пільг та інші умови проходження митного конт-ролю, встановлюються законами України про митне регулювання, Єдиним митним тарифом України та міжнародними договорами. Єдиний митний тариф України — це систематизований звід ставок мита, яким обкладаються товари та інші предмети, що ввозяться на митну територію України, вивозяться за межі цієї території або переміщуються транзитом. Ставки Єдиного митно-го тарифу є однаковими для всіх суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності незалежно від форм власності, організації господарсь-кої діяльності і територіального розташування, за винятком ви-падків, передбачених законами України та міжнародними дого-ворами. Єдиним митним тарифом передбачено застосування та-ких видів мита: • адвалерне, що нараховується у процентах до митної вартості товарів та інших предметів, які обкладаються митом; • специфічне, що нараховується у встановленому грошовому розмірі на одиницю товарів та інших предметів, які обкладаються митом; • комбіноване, що поєднує обидва ці види митного обкладення. Переміщення через митний кордон України товарів та інших предметів підлягає митному оформленню. Суб’єкт зовнішньоеко-номічної діяльності у разі необхідності здійснювати митне оформ-лення будь-яких вантажів до моменту здійснення такого оформлен-ня повинен звернутись до митного органу (вантажного відділу або митного поста) за місцем своєї державної реєстрації і стати на об-лік. Відсутність облікової картки суб’єкта зовнішньоекономічної ді-яльності є підставою для відмови у митному оформленні вантажів. Порядок митного оформлення товарів працівниками митних органів такий: 1. Перевіряється наявність усіх документів, необхідних для митного оформлення товарів. 2. Перевіряється відповідність заповнення декларації вимогам, передбаченим у чинних нормативних актах, що регулюють поря-док заповнення вантажної митної декларації. 3. Перевіряється правильність нарахування і сплати митних платежів і податків. 4. При перевірці правильності заповнення декларації використо-вуються відомості, що містяться в супровідних, транспортних, ко-мерційних та інших документах, а також результати митного огляду. 5. По закінченні митного оформлення митний орган реєструє декларацію та додаткові аркуші і присвоює їй відповідний номер, який проставляється в декларації. 6. За результатами митного оформлення працівник митного органу проставляє штамп у декларації і засвідчує її особистою номерною печаткою. Митне оформлення відбувається після декларування товарів і майна та їх пред’явлення декларантом або транспортною органі-зацією до митного оформлення. Декларування товарів підприєм-ствами здійснюється самостійно або на договірній основі через організації, визнані митницями як декларанти. Для митного офо-рмлення товарів необхідні такі документи: • декларація; • належним чином посвідчені копії ліцензій; • дозволи інших державних органів, якщо товари підлягають контролю цих органів; • зовнішньоекономічні контракти; • документи, що підтверджують внесення відповідних митних платежів; • супровідні документи (транспортні накладні, рахунки-фактури тощо); • інші документи, зазначені в декларації. Основним документом, на підставі якого здійснюється митне оформлення експортно-імпортних операцій, є вантажна митна декларація (ВМД). Вантажна митна декларація — це заява, що містить відомості про товари та інші предмети і транспортні засоби та мету їх переміщення через митний кордон України або про зміну митного режиму щодо цих товарів, а також інформа-цію, необхідну для здійснення митного контролю, митного офо-рмлення, митної статистики, нарахування митних платежів. Випуск товарів і майна здійснюється митними органами після сплати сум усіх належних податків і митних платежів. До таких податків та платежів належать: • плата за проведення митних процедур (митне оформлення товарів, які переміщуються через митний кордон України, а та-кож за перебування їх під митним контролем); • мито (відповідно до Єдиного митного тарифу України); • акцизний збір (у випадках, передбачених чинним законодавством); • податок на додану вартість (у випадках, передбачених чин-ним законодавством). Основою нарахування податків і платежів, які сплачуються в процесі митного оформлення вантажів, є: • при нарахуванні митних зборів — загальна митна вартість товару; • при нарахуванні мита — митна вартість товару чи кількість товару (залежно від виду основи для нарахування мита); • при нарахуванні акцизного збору — митна вартість товару з урахуванням сум митних зборів і мита або кількості товару (за-лежно від методу нарахування акцизного збору); • при нарахуванні податку на додану вартість — митна вар-тість товару з урахуванням сум митних зборів, мита та акцизного збору. Плата за проведення митних процедур при ввезенні в Україну або вивезенні з України товарів справляється в розмірі 0,15 % за-гальної вартості цих товарів, визначеної відповідно до Інструкції про заповнення вантажної митної декларації. Документом, який є підставою для внесення плати за проведення митних процедур, є вантажна митна декларація або її копія. За заявою декларанта та у разі наявності гарантії банку мит-ниця має право надати відстрочення або розстрочення сплати ми-тних зборів на строк, що не перевищує одного місяця. При не-сплаті рахунку в термін, зазначений митним органом, сума митних платежів стягується у безспірному порядку. Нарахування митних зборів, мита на товари та інші предмети, що підлягають митному обкладенню, провадиться на базі їх ми-тної вартості, тобто ціни, яка фактично сплачена або підлягає сплаті за них на момент перетину митного кордону України. При визначенні митної вартості до неї включаються ціна товару, за-значена в рахунку-фактурі, а також фактичні витрати, якщо їх не включено до рахунку-фактури: • на транспортування, навантаження, розвантаження, перевантаження та страхування до пункту перетину митного кордону України; • комісійні та брокерські; • плата за використання об’єктів інтелектуальної власності, що належить до даних товарів та інших предметів і яка повинна бути оплачена імпортером (експортером) прямо чи опосередко-вано як умова їх ввезення (вивезення). При ввезенні товарів на митну територію України їх митна ва-ртість визначається за фактурною вартістю до бази цін CIF-український порт, CIP-пункт призначення на кордоні України, CPT-пункт призначення на кордоні України чи DAF-кордон України. Для випадків, коли умовами поставки передбачено пункт призначення, який знаходиться на митній території Украї-ни (наприклад, CIP-Київ, DDP-Львів), з фактурної вартості відра-ховуються витрати, які матимуть місце з моменту перетину мит-ного кордону України. При вивезенні товарів з митної території України їх митна вар-тість приводиться за фактурною вартістю до бази цін FOB-український порт, DAF-кордон України (пункт призначення на митному кордоні України) або CIP-пункт призначення на митному кордоні України. Для випадків, коли умовами поставки передба-чено пункт поставки (призначення), який розташований за межами митної території України (наприклад, CIF-Лондон, DAF-польсько-німецький кордон), з фактурної вартості відраховуються витрати, які матимуть місце з моменту перетину митного кордону України.
Ви переглядаєте статтю (реферат): «МИТНЕ ОФОРМЛЕННЯ ТА ОПОДАТКУВАННЯ ЗОВНІШНЬОТОРГОВЕЛЬНИХ ОПЕРАЦІЙ» з дисципліни «Фінансова діяльність субєктів господарювання»