ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Реферати статті публікації

Пошук по сайту

 

Пошук по сайту

Головна » Реферати та статті » Фінанси » Інвестиції

ТЕНДЕРНІ УГОДИ
Тендери (торги) — це форма розміщення замовлення на буді-вництво, яка передбачає визначення підрядника шляхом конкур-сного відбору кращої тендерної пропозиції (оферти) за критерія-ми, що встановлюються замовником.
Постановою Кабінету Міністрів України від 01.09.98 № 1369 «Про проведення торгів (тендерів) у будівництві» встановлено, що підрядні контракти на будівництво нових об’єктів і споруд, розширення, реконструкцію, технічне переозброєння діючих під-приємств, капітальний ремонт об’єктів і споруд, реставрацію пам’яток архітектури та містобудування, що здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету, бюджетних позичок, державних позабюджетних фондів, коштів підприємств та організацій, понад 50 % статутного фонду яких належить державі, а також інозем-них кредитів, що залучаються під гарантії Кабінету Міністрів України, укладаються тільки за результатами торгів (тендерів).
Рішення про проведення тендерів приймається замовником за наявності достатніх інвестицій для здійснення будівництва або документально підтверджених фінансових гарантій щодо своєча-сного одержання необхідних для виконання замовлення коштів. Замовлення на будівництво може розміщуватися шляхом прове-дення тендерів на виконання проекту в цілому, а за значного об-сягу робіт — на спорудження комплексів, виконання черг, етапів будівництва, визначених проектною документацією. Не дозволя-ється поділ замовлення на частини з метою штучного зменшення його вартості й уникнення тендерів.
Проведення торгів організовує замовник, який не повинен вчиняти дискримінаційних заходів щодо підрядників і претенде-нтів. До участі у тендерах не допускаються підрядники або їх участь у тендерах може бути припинена у разі, коли вони визнані банкрутами або стосовно них порушено справу про банкрутство; перебувають у стадії ліквідації; припинили свою господарську діяльність; не мають ліцензії на виконання відповідних робіт в Україні; подали необ’єктивну інформацію про свою професійну готовність виконати замовлення, а також щодо наявності вироб-ничих потужностей, фінансової надійності.
Існує три способи проведення тендерів. У разі очікуваної (розрахункової) вартості будівництва, що дорівнює або переви-щує 200 тис. грн., тендери можуть бути: відкритими, коли всі заін-тересовані підрядники мають право подавати тендерні пропозиції; відкритими з попередньою кваліфікацією, коли тендерні пропозиції мають право подавати тільки ті претенденти, які за результатами попередньої кваліфікації допущені до участі у тендерах; закритими, коли тендерні пропозиції мають право подавати тільки ті підрядни-ки, які одержали від замовника запрошення до тендерів.
Основним видом проведення тендерів є відкритий спосіб. Від-криті тендери з попередньою кваліфікацією претендентів прово-дяться у разі, коли кількість претендентів перевищує 6 осіб або коли це передбачено умовами тендерів. Закриті тендери прово-дяться у разі, коли: кількість підрядників, здатних виконати кон-тракт, обмежена; витрати на проведення відкритих тендерів бу-дуть невиправдано великими порівняно з вартістю замовлення; проведення відкритих тендерів недоцільне через інші причини (таємність, терміновість робіт тощо). У зазначених випадках замов-ник запрошує до участі у тендерах таку кількість підрядників, яка б забезпечила збереження конкуренції, але не менше ніж три. Рішен-ня щодо проведення закритих тендерів приймається замовником за погодженням з органом, який забезпечує фінансування замовлення.
Важливе значення при проведенні тендерів має організаційна робота замовника. Підготовку і проведення тендерів забезпечує або сам замовник, або за його дорученням організатор, що фор-мують тендерний комітет, до складу якого входять представники замовника, міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, місцевих державних адміністрацій, виконавчих органів рад, проектних і громадських організацій тощо. Склад тендерно-го комітету затверджується замовником. Головою тендерного комітету є керівник підприємства, установи організації-замовника тендерів або інша посадова особа, яка ним призначається.
Замовник або організатор здійснюють: публікацію оголошен-ня про проведення тендерів або надсилання запрошень підрядни-кам; прийняття і реєстрацію заявок підрядників на участь у тен-дерах; розробку документації щодо попередньої кваліфікації претендентів та надсилання її претендентам; підготовку тендер-ної документації та надсилання її претендентам; організацію від-відування претендентами будівельного майданчика.
На тендерний комітет покладається: проведення попередньої кваліфікації претендентів; приймання, реєстрація та зберігання тендерних пропозицій (оферт) претендентів; розкриття тендерних пропозицій (оферт) та їх оголошення; уточнення з претендента-ми, у разі потреби, окремих питань щодо тендерних пропозицій; оцінка тендерних пропозицій (оферт) і прийняття рішень за ре-зультатами оцінки; визначення переможця тендерів; документа-льне оформлення інформації щодо процедури і результатів про-ведення тендерів, підготовка звіту про проведення тендерів.
Замовник контролює хід роботи, пов’язаної з проведенням те-ндерів, вирішує найважливіші питання, що виникають у процесі, затверджує протоколи засідань тендерного комітету, тендерну документацію, результати тендерів, розглядає скарги від претен-дентів, узгоджує остаточно умови контракту з переможцем тен-дерів та підписує з ним цей контракт.
Оголошення про відкриті тендери та запрошення підрядників до участі у закритих тендерах або конкурентних переговорах по-дається замовником або організатором за умови готовності тен-дерної документації. Оголошення про тендери, крім вітчизняних газет і бюлетенів, підлягають обов’язковій публікації в офіційних міжнародних виданнях, якщо очікувана вартість замовлення пе-ревищує 1 млн дол. США.
Публікація оголошення про відкриті тендери або відправлення запрошень підрядникам до участі у закритих тендерах повинні здійснюватися за 1—6 місяців до закінчення строку подання та реєстрації тендерних пропозицій залежно від складності замов-лення та його терміновості. Оголошення або запрошення повинні містити таку інформацію: назва, адреса, телефони замовника або організатора і тендерного комітету; назва та опис замовлення; джерело його фінансування; строки, адреса і спосіб подання тен-дерних пропозицій (оферт) тощо.
У разі проведення відкритих тендерів з попередньою кваліфі-кацією претендентів тендерний комітет визначає склад інформа-ції, яку повинні надати претенденти, готує і передає їм відповідні форми. Інформація, яка подається претендентами, повинна міс-тити: копії документів, що засвідчують юридичний статус, місце реєстрації організації, копію ліцензії, довідку про щорічні об-сяги виконаних будівельно-монтажних робіт за останні три ро-ки у вартісному виразі; перелік основних будівельних матеріа-лів, які передбачається використати для виконання замовлення із зазначенням їх виробника; відомості про кваліфікацію і до-свід спеціалістів, які братимуть участь у виконанні замовлен-ня; звіт про фінансово-майновий стан, фінансові результати і баланс підприємства (претендента); пропозиції щодо залучен-ня субпідрядників.
Після проведення попередньої кваліфікації складається список претендентів, які можуть взяти участь у тендері. Їх кількість до-цільно обмежити 6 учасниками. Список затверджується замовни-ком і кожному з претендентів, що залишилися у списку, надсила-ється офіційне запрошення взяти участь у тендері.
Тендерна документація повинна бути однаковою для всіх пре-тендентів, а також недискримінаційною, однозначною для розу-міння, містити вичерпну інформацію, необхідну для розробки те-ндерних пропозицій, і не створювати ризику для підрядників за обставин і подій, які вони не можуть передбачити під час визна-чення ціни та на які не мають впливу. Тендерна документація за-тверджується замовником і включає такі документи: інструкцію для претендентів, форму контракту, форму тендерної пропозиції (оферти), форми кваліфікаційної оцінки претендентів, проектну документацію, перелік робіт, інформацію щодо способу надання тендерного забезпечення. Передача претендентам тендерної до-кументації здійснюється за відповідну плату, яка містить витра-ти, безпосередньо пов’язані з її друкуванням та відправкою пре-тендентам. Витрати замовника, пов’язані з розробкою тендерної документації, в зазначену плату не включаються.
Тендерна пропозиція (оферта) повинна відповідати вимогам, визначеним у тендерній документації. Кожен претендент може подати тільки одну тендерну пропозицію. Остання надається мо-вою, визначеною замовником в оголошенні та інструкції для претендентів. Тендерна пропозиція, що надається претенден-том, повинна містити: два примірники заповненої форми тенде-рної пропозиції (оферти), тендерне забезпечення, два примірни-ки заповнених форм кваліфікаційної оцінки, перелік робіт з розрахунком їх вартості, альтернативні пропозиції (якщо такі передбачені).
У розрахунку ціни, за яку претендент згоден виконати замо-влення, враховуються всі види робіт згідно з переліком, у тому числі ті, які доручаються для виконання субпідрядникам. Пре-тендент для кожного виду робіт визначає розцінку та його зага-льну вартість. Не врахована претендентом вартість окремих ви-дів робіт не оплачується замовником окремо, а затрати на їх виконання вважаються врахованими у загальній ціні його тен-дерної пропозиції. До загальної ціни тендерної пропозиції включаються всі витрати претендента, у тому числі прямі та накладні витрати, прибуток, що його планує одержати претендент, а та-кож витрати на оплату робіт, що передаються для виконання субпідрядникам.
Для підтвердження серйозності намірів претендента взяти участь у тендерах ним надається відповідне тендерне забезпечен-ня. Розмір тендерного забезпечення встановлюється замовником в обсязі не більше 1 % очікуваної (розрахункової) ціни замовлен-ня. Замовник має право прийняти рішення про проведення тенде-рів без надання претендентами тендерного забезпечення. Замов-ник повинен зазначити у тендерній документації спосіб надання тендерного забезпечення (у вигляді завіреного чека, векселя, га-рантії банку, державних облігацій тощо). Замовник повертає пре-тендентам їх тендерне забезпечення протягом 10 днів після прийняття одного з таких рішень: невідповідність претендента квалі-фікаційним вимогам; претендента не визнано переможцем тенде-рів; дострокове припинення тендерів.
Порядок підписання та подання тендерних пропозицій. Тендерні пропозиції візуються особою або особами, уповноваже-ними підписувати ці документи за порядком, встановленим ін-струкцією для претендентів, і подаються тендерному комітету за зазначеною замовником адресою. Замовник повинен термі-ново зареєструвати подані тендерні пропозиції із зазначенням дати і часу їх отримання та повідомити про це претендента способом, передбаченим у тендерній документації. Претендент зобов’язаний подати тендерну пропозицію у встановлений для цього строк. Претенденти мають право вносити зміни та від-кликати свої тендерні пропозиції у письмовій формі до закін-чення кінцевого терміну їх подання, без втрати свого тендер-ного забезпечення.
Вивчення тендерних пропозицій полягає у такому. Розкриття конвертів з тендерними пропозиціями претендентів здійснюєть-ся тендерним комітетом у порядку, передбаченому інструкцією для претендентів. Під час розкриття конвертів перевіряється на-явність усіх необхідних документів, правильність їх оформлен-ня та оголошується найменування претендента, ціна тендерної продукції, ціна альтернативної пропозиції (якщо вона була пе-редбачена) та інші відомості. Процедура розкриття тендерних пропозицій та оголошення їх змісту оформляється протоколом, копію якого тендерний комітет повинен надати претендентам на їх прохання.
Після розкриття тендерних пропозицій та оголошення основ-них показників претендентів тендерний комітет проводить дета-льне вивчення тендерних пропозицій, яке починається з визна-чення правомірності участі претендента у тендерах згідно з кваліфікаційними вимогами та відповідності тендерних пропози-цій вимогам тендерної документації. У разі неадекватності пре-тендента кваліфікаційним вимогам або невідповідності поданої ним тендерної пропозиції вимогам тендерної документації його тендерна пропозиції відхиляється.
Відповідальним етапом є оцінка та зіставлення тендерних пропозицій (оферт). Критерії оцінки тендерних пропозицій ви-значаються в інструкції для претендентів. Це може бути: ціна ви-конання замовлення; терміни виконання замовлення; експлуата-ційні витрати, пов’язані з використанням завершеного об’єкта; рівень використання місцевих матеріальних і трудових ресурсів; рентабельність, технічний рівень нових виробничих фондів, інші показники. Якщо ціна виконання замовлення, що запропонована у тендерних пропозиціях українських претендентів, перевищує ціну, запропоновану іноземним претендентом, не більше ніж на 15 %, перевага у цьому вартісному показнику віддається вітчиз-няним претендентам (застосування преференційної поправки). Тендерні пропозиції претендентів після їх оцінки та зіставлення вносяться до списку у порядку визначених місць згідно з уста-новленими критеріями.
Переможцем тендерів визнається претендент, який за оцінкою та зіставленням тендерних пропозицій зайняв у списку перше мі-сце. У разі відмови цього претендента від укладання контракту переможцем тендерів вважається претендент, що зайняв наступ-не місце. Якщо ціни усіх тендерних пропозицій перевищують ці-ну, орієнтовно визначену замовником, ці тендерні пропозиції можуть бути відхилені, а тендери визнано такими, що не визна-чили переможця.
Рішення про результати тендерів оформляється протоколом і затверджується замовником за погодженням з органом, який за-безпечує фінансування замовлення у строк, передбачений умова-ми тендерів, але не пізніше ніж через 45 календарних днів з дня розкриття тендерних пропозицій. Повідомлення про акцепт тен-дерної пропозиції переможця торгів має бути надіслано йому не пізніше ніж через три дні після затвердження рішення про ре-зультати тендерів. Переможець тендерів після одержання акцепту тендерної пропозиції надає замовнику гарантії виконання конт-рактних зобов’язань, після чого сторони остаточно узгоджують і укладають контракт.
Контракт, підписаний замовником, надсилається переможцю тендерів протягом 10 календарних днів після акцепту його тенде-рної пропозиції. Переможець тендерів зобов’язаний підписати контракт протягом 14 календарних днів після його одержання від замовника. Після підписання контракту або визнання тендерів такими, що не визначили переможця, замовник повинен протя-гом п’яти днів надіслати претендентам, які взяли участь у тенде-рах, але не стали переможцями, копію рішення про результати тендерів, а органу, який забезпечує фінансування замовлення, — відповідну інформацію.
Витрати на організацію та здійснення тендерів проводяться за рахунок коштів замовника і враховуються у вартості будівницт-ва. Кошторис на організацію і проведення тендерів складається і затверджується замовником за погодженням з органом, який за-безпечує фінансування замовлення. У разі, коли тендери не від-булися або переможець не був визначений, і в подальшому замо-вник відмовився від здійснення будівництва, витрати замовника на проведення тендеру відшкодовуються: підприємствами — за рахунок основної діяльності; управліннями (відділами) капіталь-ного будівництва місцевих органів виконавчої влади — за раху-нок коштів місцевого бюджету; дирекціями підприємств, що бу-дуються, — за рахунок коштів на будівництво або інших джерел, визначених органом, що створив зазначену дирекцію. Витрати підрядника на підготовку тендерної пропозиції відносяться на його накладні витрати.

Ви переглядаєте статтю (реферат): «ТЕНДЕРНІ УГОДИ» з дисципліни «Інвестиції»

Заказать диплом курсовую реферат
Реферати та публікації на інші теми: Аудит звітності з податку з власників транспортних засобів та інш...
ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ ПЛАНУВАННЯ ПРОДУКТУ
Аудит орендованих необоротних активів
Аудит визнання, збереження і технічного стану необоротних активів
Неоінституційна теорія фінансування


Категорія: Інвестиції | Додав: koljan (22.02.2011)
Переглядів: 2989 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП