ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Реферати статті публікації

Пошук по сайту

 

Пошук по сайту

Головна » Реферати та статті » Нерухомість та іпотека » Нерухомість в Україні

Приватизація державного житлового фонду
За умов ринкової економіки процесам приватизації державного майна належить чильне місце. До державного майна слід віднести й житло, що знаходиться у власності держави.
Метою приватизації державного житлового фонду є створення умов для здійснення права громадян на вільний вибір способу задоволення потреб у житлі, залучення громадян до участі в утриманні і збереженні існуючого житла та формування ринкових відносин.
Порядок та способи приватизації житла, що знаходиться у власності держави, визначаються Законом України «Про приватизацію державного житлового фонду», введеного в дію Постановою Верховної Ради №2483-ХІІ від 19.06.1992 року.
Приватизація державного житлового фонду (далі - приватизація) - це відчуження квартир (будинків), кімнат у квартирах та одноквартирних будинках, де мешкають два і більше наймачів, та належних до них господарських споруд і приміщень (підвалів, сараїв тощо) державного житлового фонду на користь громадян України.
До об'єктів приватизації належать квартири багатоквартирних будинків, одноквартирні будинки, кімнати у квартирах та одноквартирних будинках, де мешкають два і більше наймачів, які використовують громадяни на умовах найму.
Не підлягають приватизації: квартири-музеї; квартири (будинки), розташовані на територіях закритих військових поселень, підприємств, установ та організацій, природних та біосферних заповідників, національних парків, ботанічних садів, дендрологічних, зоологічних, регіональних ландшафтних парків, парків-пам'яток садово-паркового мистецтва, історико-культурних заповідників, музеїв-заповідників; кімнати в гуртожитках; квартири (будинки), які перебувають в аварійному стані (в яких неможливо забезпечити безпечне проживання людей); квартири (кімнати, будинки), віднесені у встановленому порядку до числа службових, а також квартири (будинки), розташовані в зоні безумовного (обов'язкового) відселення, забрудненій внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС.
Приватизація квартир у будинках, включених до плану реконструкції поточного року, здійснюється після її проведення власником (володільцем) будинку. Наймачі, які проживали у квартирах до початку реконструкції, після проведення реконструкції мають пріоритетне право на приватизацію цих квартир.
Одноквартирні будинки, а також квартири в будинках, включених до планів ремонту, можуть бути приватизовані до його проведення за згодою наймачів з наданням їм відповідної компенсації у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Приватизацію державного житлового фонду здійснюють через:
безоплатну передачу громадянам квартир (будинків) з розрахунку
санітарної норми 21 кв. метр загальної площі на наймача і кожного члена
його сім'ї та додатково 10 кв. метрів на сім'ю;
продаж надлишків загальної площі квартир (будинків) громадянам
України, що мешкають в них або перебувають в черзі на поліпшення
житлових умов.
Під час приватизації державного житлового фонду можуть використовуватися такі цінні папери як житлові чеки.
Житлові чеки - це приватизаційні папери, які одержують всі громадяни України і використовують під час приватизації державного житлового фонду. Вони можуть також використовуватись для приватизації частки майна державних підприємств, земельного фонду.
Номінальна вартість житлового чеку визначається відновною вартістю наявного державного житлового фонду з урахуванням загального індексу зростання вартості майна - 10, прийнятого для розрахунків в Державній програмі приватизації державного майна (606 млрд крб за станом на 1 липня 1992 р.), з розрахунку на кожного громадянина України - 12 тис. карбованців. Ця сума підлягає періодичній індексації відповідно до рішень Кабінету Міністрів України.
Громадяни, які мають житло на праві власності, можуть використовувати одержані житлові чеки для придбання частки майна державних підприємств, земельного фонду.
Таким же чином можуть використовувати житлові чеки громадяни, які отримали їх в порядку компенсації за приватизовану квартиру (будинок).
В практиці приватизації державного житлового фонду України житлові чеки поширення не набули, хоча деякий час обертались на ринку.
Порядок розрахунків у разі приватизації квартири (будинку)
Якщо загальна площа квартир (будинків), що підлягають приватизації, відповідає площі, передбаченій абзацом другим статті 3 Закону України "Про приватизацію державного житлового фонду", зазначені квартири (будинки) передають наймачеві та членам його сім'ї безоплатно.
До членів сім'ї наймача включаються лише громадяни, які постійно проживають в квартирі (будинку) разом з наймачем або за якими зберігається право на житло.
Якщо загальна площа квартири менше площі, яку має право отримати сім'я наймача безоплатно, наймачу та членам його сім'ї видають житлові чеки, суму яких визначають, виходячи з розміру недостатньої площі та відновної вартості одного квадратного метра.
Якщо загальна площа квартири (будинку) перевищує площу, яку має право отримати сім'я наймача безоплатно, наймач здійснює доплату цінними паперами, одержаними для приватизації державних підприємств чи землі, а у разі їх відсутності - грошима. Сума доплат визначається добутком розміру надлишкової загальної площі на вартість одного квадратного метра.
Право на приватизацію квартир (будинків) державного житлового фонду з використанням житлових чеків одержують громадяни України, які постійно проживають в цих квартирах (будинках) або перебували на обліку потребуючих поліпшення житлових умов до введення в дію цього Закону.
Кожний громадянин України має право приватизувати займане ним житло безоплатно в межах номінальної вартості житлового чеку або з частковою доплатою один раз.
Безоплатна передача квартир (будинків) незалежно від розміру їх загальної площі
Незалежно від розміру загальної площі безоплатно передають у власність громадян займані ними:
однокімнатні квартири;
квартири (будинки), одержані у разі знесення або відселення всіх сімей з
будинків (частин будинків), які належали їм на праві власності, якщо
колишні власники не одержали за ці будинки (частини будинків) грошової
компенсації;
квартири (будинки), в яких мешкають громадяни, котрим встановлена ця
пільга Законом України "Про статус і соціальний захист громадян, які
постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" ;
квартири (будинки), в яких мешкають громадяни, удостоєні звання Героя
Радянського Союзу, Героя Соціалістичної Праці, нагороджені орденом
Слави трьох ступенів, ветерани Великої Вітчизняної війни, воїни-
інтернаціоналісти, інваліди І і II груп, інваліди з дитинства, ветерани праці,
що пропрацювали: не менше 25 років — жінки, ЗО років — чоловіки,
ветерани Збройних Сил та репресовані особи, реабілітовані згідно із
Законом України "Про реабілітацію жертв політичних репресій в Україні" ;
квартири (будинки), в яких мешкають сім'ї загиблих під час виконання
державних і громадських обов'язків та на виробництві;
квартири (будинки), в яких мешкають військовослужбовці, котрим
встановлена пільга Законом України "Про соціальний і правовий захист
військовослужбовців та членів їх сімей" ;
квартири (будинки), в яких мешкають багатодітні сім'ї (сім'ї, що мають
трьох і більше неповнолітніх дітей).
Нині в Україні вже приватизовано більшу частину державного житлового фонду. Те, якими були результати його приватизації у 2003 році, можна побачити з таблиці 15.2. Таблиця 15.2
Приватизація державного житлового фонду за регіонами у 2003 р.

Регіони країни Кількість приватизованих квартир та одноквартирних будинків У тому числі безоплатно та з компенсацією Загальна площа приватизованих квартир, тис. м2

всього відсотків до загальної кількості державних квартир всього відсотків до кількості приватизованих квартир всього у тому числі безоплатно та з компенсацією
Україна 208468 3,0 174214 83,6 10710,4 8655,8
Автономна Республіка Крим 8690 2,7 7020 80,8 432,0 333,6
області

Вінницька 5551 4,4 5204 93,7 262,2 241,5
Волинська 3240 3,7 2779 85,8 166,2 137,7
Дніпропетровська 16185 2,2 13034 80,5 842,8 655,4
Донецька 23087 2,2 18314 79,3 1172,9 897,4
Житомирська 5487 4,0 4902 89,3 284,0 247,9
'Закарпатська 2016 3,2 1653 82,0 108,8 86,0
'Запорізька 11312 3,5 9378 82,9 596,1 481,4
Івано-Франківська 3848 3,4 3359 87,3 193,0 162,7
Сиївська 7724 3,9 6887 89,2 402,0 351,2
Кіровоградська 3543 3,0 2700 76,2 178,8 129,8
Луганська 11269 2,2 8537 75,8 590,4 439,1
Львівська 11108 3,3 9734 87,6 559,0 474,2
Миколаївська 5034 2,9 4144 82,3 250,6 197,3
Одеська 10564 3,3 8666 82,0 615,4 477,9
Полтавська 6217 3,1 5097 82,0 309,7 242,8
Рівненська 2882 2,9 2546 88,3 146,8 125,6
Сумська 6033 3,7 5283 87,6 297,2 253,6
Тернопільська 1897 2,9 1693 89,2 92,6 79,6
Харківська 16415 3,1 13439 81,9 823,1 645,3
Херсонська 3559 2,5 2846 80,0 186,8 144,0
Хмельницька 3995 3,6 3540 88,6 199,5 171,7
Черкаська 4181 3,1 3528 84,4 211,1 171,2
Чернівецька 2026 2,8 1805 89,1 103,6 89,7
Чернігівська 4184 3,7 3600 86,0 216,5 179,8
м. Київ 24003 | 3,6 20698 86,2 1246,8 1051,4
м. Севастополь 4418 5,6 3828 86,6 222,5 188,0
Аналізуючи ситуацію навколо приватизації державного житлового фонду за останні роки можна відзначити, що її темпи з кожним роком спадають. Це пояснюється тим, що вже більше 70% квартир приватизовано та й бажаючих приватизувати стає все менше й менше.
Права наймачів, які не виявили бажання приватизувати займане ними житло За громадянами, які не виявили бажання приватизувати займане ними житло, зберігається чинний порядок одержання і користування житлом на умовах найму.
До приватизації займаних квартир громадяни мають право переселитись у квартири меншої площі. При цьому їм виплачується грошова компенсація за різницю між загальною площею займаної квартири і квартири, що надається розмірі і порядку, які визначає Кабінет Міністрів України. Органи місцевої державної адміністрації і місцевого самоврядування, державні підприємств організації, установи у повному господарському віданні або оперативному, управлінні яких знаходиться державний житловий фонд, повинні сприяти громадянам, котрі бажають замінити квартири (будинки) більшої площі на квартири (будинки) меншої площі.
Організація проведення приватизації та оформлення права власності
Приватизація державного житлового фонду здійснюється уповноваженими на це органами, створеними місцевою державною адміністрацією, та органами місцевого самоврядування, державними підприємствами, організаціями, установами у повному господарському віданні або оперативному управлінні яких знаходиться державний житловий фонд.
Передача займаних квартир (будинків) здійснюється в спільну сумісну або часткову власність за письмовою згодою всіх повнолітніх членів сім'ї, які постійно мешкають в такій квартирі (будинку), зокрема тимчасово відсутніх, за якими зберігається право на житло, з обов'язковим визначенням уповноваженого власника квартири (будинку).
Передача квартир (будинків) у власність громадян здійснюється на підставі рішень відповідних органів приватизації, що приймаються не пізніше місяця з дня одержання заяви громадянина.
Підготовку та оформлення документів про передачу у власність громадян квартир (будинків) може бути покладено на спеціально створювані органи приватизації (агентства, бюро, інші підприємства).
Передача квартир (будинків) у власність громадян з доплатою, безоплатно чи з компенсацією відповідно до статті 5 Закону України "Про приватизацію, державного житлового фонду" оформляється свідоцтвом про право власності на квартиру (будинок), яке реєструється в органах приватизації і не потребує, нотаріального посвідчення.
Оплата вартості приватизованого житла може провадитись громадянами в розстрочку на 10 років за умови внесення первинного внеску в розмірі не менше 10%, суми, що підлягає виплаті. При цьому громадянин дає органу приватизації письмове зобов'язання про погашення суми вартості, що залишається несплаченою.
Органи приватизації, що здійснюють приватизацію державного житлового фонду, мають право на діяльність по оформленню та реєстрації документів про право власності на квартиру (будинок). Це право засвідчується ліцензією, що видається в порядку, який встановлює Кабінет Міністрів України.
Вартість послуг за оформлення документів на право власності на квартири (будинки) оплачується громадянами за розцінками, що встановлюють місцеві органи державної виконавчої влади.
Державний житловий фонд, який знаходиться в повному господарському віданні або оперативному управлінні державних підприємств, організацій та установ, за їх бажанням може передаватись у комунальну власність за місцем розташування будинків з наступним здійсненням їх приватизації органами місцевої державної адміністрації та місцевого самоврядування згідно з вимогами Закону України "Про приватизацію державного житлового фонду".
В разі банкрутства підприємств, зміни форми власності або ліквідації підприємств, установ, організацій, у повному господарському віданні яких перебуває державний житловий фонд, останній (крім гуртожитків) одночасно передається у комунальну і мі власність відповідних міських, селищних, сільських Рад народних депутатів.
Нежитлові приміщення житлового фонду, які використовують підприємства торгівлі, громадського харчування, житлово-комунального та побутового обслуговування населення на умовах оренди, передають у комунальну власність відповідних міських, селищних, сільських Рад народних депутатів.
Порядок передачі житлового фонду, що перебував у повному господарському віданні підприємств, установ чи організацій, у комунальну власність визначає Кабінет Міністрів України.
Органи приватизації не мають права відмовити мешканням квартир (будинків) у приватизації займаного ними житла, за винятком випадків, передбачених пунктом 2 Закону України "Про приватизацію державного житлового фонду".
Спори, що виникають під час приватизації квартир (будинків) державного житлового фонду, вирішує суд.
Використання коштів, одержаних від приватизації
Кошти, одержані від приватизації державного житлового фонду, зараховують і спеціально створені позабюджетні приватизаційні житлові фонди місцевих Рад народних депутатів або спеціальні фонди підприємств, організацій і установ, у повному господарському віданні або оперативному управлінні яких знаходиться державний житловий фонд, і використовують на житлове будівництво та на ремонт житла для забезпечення житлом громадян, які перебувають на обліку потребуючих поліпшення житлових умов.
20 % суми вказаних фондів перераховуються в Державний приватизаційний житловий фонд, який створено для фінансування житлового будівництва в регіонах з низьким рівнем забезпечення громадян житлом та створення резерву коштів для забезпечення гарантії прав на безкоштовне державне житло новонароджених громадян України. Використання коштів зазначеного фонду здійснюється за рішенням Кабінету Міністрів України.
Утримання приватизованих квартир (будинків)
Утримання приватизованих квартир (будинків) здійснюється за рахунок коштів їх власників згідно з Правилами користування приміщеннями жилих будинків та прибудинкових територій, які затверджуються Кабінетом Міністрів України, незалежно від форм власності на них.
Власники квартир багатоквартирних будинків є співвласниками допоміжних приміщень будинку, технічного обладнання, елементів зовнішнього благоустрою і зобов'язані брати участь у загальних витратах, пов'язаних з утриманням будинку і прибудинкової території відповідно до своєї частки у майні будинку. Допоміжні приміщення (кладовки, сараї і т. ін.) передають у власність квартиронаймачів безоплатно і окремо приватизації не підлягають.
Для забезпечення ефективного використання приватизованих квартир та управління ними власники квартир (будинків) можуть створювати товариства або об'єднання індивідуальних власників квартир і будинків. У багатоквартирному будинку, квартири якого не повністю приватизовані, між товарні (об'єднанням) індивідуальних власників квартир і власниками неприватизованих квартир укладається угода про спільне володіння будинком та дольову участь у витратах на його утримання.
Державні комунальні підприємства по обслуговуванню та ремонту житла зобов'язані здійснювати обслуговування та ремонт приватизованого житла, надавати мешканцям комунальні та інші послуги за державними розцінками і тарифами. Контроль за додержанням розцінок і тарифів здійснюють фінансові органи.
Користування закріпленою за приватизованим будинком прибудинковою територією здійснюється в порядку і на умовах, передбачених Земельним кодексом України.
Заборгованість власників квартир за укладеними угодами, пов'язаними з утриманням будинку та оплатою комунальних послуг, стягується в судовому порядку.
Колишні власники (їх правонаступники), які володіли багатоквартирними будинками до моменту приватизації, зобов'язані брати участь у фінансуванні іх ремонту та сприяти організації його проведення у порядку, що визначає Кабінет Міністрів України.
Оподаткування житла, що перебуває у власності громадян
Власники приватизованого житла сплачують щорічний податок на нерухоме майно, розмір якого буде визначатись Законом про оподаткування нерухомого майна. Суму податку зараховують до спеціального фонду житлового будівництва відповідної місцевої Ради народних депутатів.
Товариство (об'єднаная) власників квартир у багатоквартирному будинку окремих будинків, що здійснює утримання будинків власними силами і не займається іншою діяльністю та не має на меті одержання прибутку, звільняють від оподаткування.
Права власника на розпорядження приватизованою квартирою (будинком) Приватизація формує первинний ринок житлової нерухомості.
Власник приватизованого житла має право розпорядитися квартирою (будинком) на свій розсуд: продати, подарувати, заповісти, здати в оренду, обміняти, закласти, укладати інші угоди, не заборонені законом. Порядок здійснення цих.прав власником житла регулює цивільне законодавство України. Соціальний захист населення у разі приватизації
До впровадження реформи системи оплати праці зберігається діючий поряд державних дотацій на обслуговування, утримання, ремонт державного та приватизованого житлового фонду, комунальні послуги. В разі наявності у власності громадянина України декількох квартир (будинків) державні дотації поширюються лише на одну з них.
Непрацездатним, інвалідам і пенсіонерам, громадянам та членам їх семей, доходи яких нижче від встановленого прожиткового мінімуму, та іншим соціально незахищеним і малозабезпеченим категоріям громадян за рішенням місцевих Рад народних депутатів та адміністрацій підприємств, організацій і установ можуть встановлюватись пільги щодо квартирної плати, комунальних послуг.

Ви переглядаєте статтю (реферат): «Приватизація державного житлового фонду» з дисципліни «Нерухомість в Україні»

Заказать диплом курсовую реферат
Реферати та публікації на інші теми: Період окупності
Аудит розрахунків з акціонерами
Лексикографія і словники
Аудит виходу продукції рослинництва
Цифрові системи передачі даних


Категорія: Нерухомість в Україні | Додав: koljan (21.05.2012)
Переглядів: 1429 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП