ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Реферати статті публікації

Пошук по сайту

 

Пошук по сайту

Головна » Реферати та статті » Нерухомість та іпотека » Нерухомість в Україні

Система контролю та регулювання оціночної діяльності
Як будь-яка система, так й система контролю та регулювання оцінної діяльності має багаторівневий характер.
1 рівень. Цивільне і карне законодавство, тобто законодавство загальної дії, що розповсюджується на всіх громадян України.
2 рівень. Законодавство, що регулює питання оцінки об'єктів нерухомості (Закон України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні», Національний стандарт №1 "Загальні засади оцінки майна і майнових прав" та ін.) в країні та діяльності суб'єктів України.
3 рівень. Підзаконні акти національного й місцевого значення, вимоги яких
мають обов'язковий характер у реалізації оцінної діяльності.
4 рівень. Документи професійних громадських організацій оцінювачів, використані як обов'язкові лише для членів цих організацій.
5 рівень. Особисті етичні та професійні стандарти поведінки для конкретного оцінювача, але не обов'язкові для інших.
Чим вище рівень, тим ширше коло осіб, яких охоплює наведена регламентація.
Контроль за здійсненням оцінної діяльності в Україні здійснюють органи, уповноважені Урядом України в межах своєї компетенції, встановленої відповідно до законодавства України.
Функціями уповноважених органів є:
контроль за здійсненням оцінної діяльності;
регулювання оцінної діяльності;
взаємодія з органами державної влади з питань оцінної діяльності та
координація їх діяльності;
узгодження проектів стандартів оцінки;
узгодження переліку вимог, що пред'являються до освітніх установ, які
здійснюють професійну підготовку оцінювачів відповідно до
законодавства України.
В основу державного регулювання оцінної діяльності покладено такі принципи:
оцінна діяльність є самостійним видом підприємницької діяльності;
становлення та розвиток оцінки можливі лише за умов ринкових відносин
і правового регулювання підприємницької діяльності;
Україні необхідно створювати й розвивати національну систему оцінки,
базуючись на світовому досвіді;
розвиток оцінної діяльності можливий тільки за наявності правового,
методологічного та інформаційного простору на всій території;
недопустиме створення ізольованих регіональних або відомчих
нормативних й інших документів, не затверджених законодавством;
заходи щодо розвитку оцінної діяльності мають відповідати поточним
потребам економічних реформ;
розвиток оцінної діяльності може бути ефективним тільки за умови
дотримання балансу прав, обов'язків і відповідальності всіх учасників
процесу, наявності добросовісної конкуренції незалежних оцінювачів.
Основними механізмами регулювання оцінної діяльності, так само як в Росії, є: ліцензування оцінювачів; атестація фахівців у галузі оцінної діяльності; система стандартів і положень оцінної діяльності; затвердження навчальних програм для перепідготовки фахівців у сфері оцінної діяльності; сертифікація послуг; страхування цивільної відповідальності оцінювачів.
Ліцензування оцінної діяльності. Вимоги до ліцензування для фізичних осіб: державна реєстрація як індивідуальний підприємець; наявність документа про освіту, що підтверджує отримання професійних знань у сфері оцінної діяльності; сплата збору за видачу ліцензії. Ліцензія надає право здійснювати всі види оцінної діяльності на всій території України. Для отримання ліцензії слід представити до ліцензуючого органу:
1. Заяву.
2. Нотаріально завірену копію посвідчення про державну реєстрацію
претендента як юридичної особи (індивідуального підприємця).
Нотаріально завірену копію засновницьких документів претендента (для
юридичних осіб).
Нотаріально завірені копії змін і доповнень до засновницьких документів
(для юридичних осіб).
Документ, що підтверджує внесення претендентом ліцензійної плати за
розгляд заяви (копію платіжного доручення з відміткою банку), що підтверджує
оплату за розгляд заяви (або квитанцію Ощадбанку України).
6. Копію посвідчення про постановку на облік у податковому органі.
7. Копії документів, що підтверджують трудові відносини штатних
працівників, для яких ця юридична особа має основне місце роботи (наказ,
розпорядження про призначення на посаду, трудову книжку), завірені у встановленому законодавством порядку (для юридичних осіб).
8. Нотаріально завірені копії документів працівника (працівників), що
підтверджують отримання професійних знань у сфері оцінної діяльності
(документ про вищу професійну освіту, або диплом про додаткову освіту або диплом про професійну підготовку фахівця з вищою освітою)
Спеціального порядку ліцензування або будь-яких пільг для окремих категорій претендентів ліцензій не передбачено.
Після сплати ліцензійного збору ліцензія буде видаватися представнику ліцензіата, що має відповідне доручення.
Відкликання ліцензії здійснюється на основі:
визнання у встановленому законодавством порядку недійсним факту
державної реєстрації;
визнання у встановленому законодавством порядку індивідуального
підприємця або юридичної особи банкротом;
визнання у встановленому законодавством порядку недійсним документа
про освіту, що підтверджує отримання професійних знань у сфері оцінної
діяльності; якщо оцінювачем є юридична особа визнання недійсним
документа про утворення працівника цієї юридичної особи за умови, що
він один має документ про освіту, що підтверджує отримання
професійних знань в області оцінної діяльності;
виходу оцінювачем у сфері діяльності за межі прав, наданих йому
ліцензією;
недотримання вимог, установлених законодавством;
рішення арбітражного, третейського суду.
Принципи атестації фахівців у сфері оцінної діяльності. Професійне навчання оцінювачів здійснюють вищі державні або приватні навчальні заклади, спеціальні факультети (відділення, кафедри) вищих державних або приватних навчальних закладів, що мають право здійснювати таке навчання відповідно до законодавства.
Атестація фахівців з оцінки вартості покликана забезпечити контроль знань відповідальності фахівця за результати його роботи; контроль якості підготовки фахівців навчальними закладами.
Дипломи видають для оцінки підприємств (бізнесу). їх власник має право здійснювати оцінку об'єктів нерухомості; машин, обладнання й транспортних засобів; нематеріальних активів; тобто виконувати усі види оцінної діяльності.
Диплом надає власнику право підпису звіту про оцінку.
Оцінна діяльність має здійснюватися відповідно до Єдиної системи стандартів оцінки, затвердженої урядом. ЄССО створюється відповідно до економічних умов ринкових відносин, що розвиваються, і структури державного управління на базі законодавства та стандартів, прийнятих у міжнародній практиці.
Будучи невід'ємною частиною нормативно-правового регулювання оцінної діяльності, ЄССО має забезпечувати:
нормативне закріплення єдності методичних підходів під час виконання
робіт за оцінкою об'єкта;
чіткі вимоги до найважливіших складових процесу оцінки, а також її
результатів;
• уніфікацію вимог до складу і форми представлення документів, що
відбивають результати оцінки;
• відтвореність результатів оцінки, стабільність якісних показників оцінних послуг;
• визначення обсягу техніко-економічної інформації, що використовується
під час оцінки;
створення умов для дійового контролю за якістю оцінних послуг.
ЄССО містить такі основні стандарти: Організаційно-методичні
положення; Оцінка нерухомого майна; Оцінка машин, обладнання і
транспортних засобів; Оцінка інтелектуальної власності; Оцінка вартості
підприємства (бізнесу); Вимоги до документації.
Система стандартів захищає інтереси та права споживачів у процесі взаємодії з оцінювачами, з одного боку, й забезпечує захист оцінювачів від необгрунтованих претензій, з іншого.
Сертифікація послуг оцінювачів є механізмом контролю дотримання стандартів, положень і правил оцінної діяльності, механізмом захисту прав споживачів.
Наявність сертифіката відповідності за інших рівних умов може бути вирішальною умовою у конкурсних відборах оцінювачів, що проводяться органами державного управління.
Регулювання оцінної діяльності відповідними органами в Україні:
• забезпечує взаємодію національних органів виконавчої влади з питань
оцінної діяльності;
готує пропозиції щодо вдосконалення законодавчих та інших нормативно-правових актів у сфері регулювання оцінної діяльності;
розглядає проекти рекомендацій законодавчих і виконавчих органів влади з питань прийняття законодавчо-нормативних правових актів, регулюють оцінну діяльність;
розглядає й висловлює думку про проекти інструкцій та методичні
матеріалів, обов'язкових для застосування органами, що покликані
ліцензувати оцінну діяльність;
проводить аналіз практики застосування чинного законодавства і
відомчих актів, а також пропозицій органів виконавчої влади, України,
організацій та громадян з питань, що належать до їх компетенції;
ініціює проведення досліджень з питань оцінної діяльності.
Метою державного управління у сфері оцінки є забезпечення максимального саморегулювання ринку послуг за оцінкою. Саморегулюючі організації оцінювачів можуть виконувати такі важливі функції: сприяти підвищенню рівня професійної підготовки фахівців у сфері оцінної діяльності; розробляти освітні програми з професійного навчання оцінювачів; розробляти та підтримувати власні стандарти оцінки й системи контролю якості здійснення оцінної діяльності.
У міру розвитку саморегулюючих організацій держава буде:
делегувати їм процедуру атестації та відкликання атестата у фахівців у
сфері оцінної діяльності;
додавати окремим правилам (стандартам) оцінки саморегулюючих
організацій обов'язковий характер після їх схвалення відповідними
інститутами оцінної діяльності;
всіляко сприяти розвитку добровільної сертифікації послуг оцінювачів. Важливе значення для вдосконалення процедур оцінної діяльності, підвищення якості послуг має прийняття саморегулювання організаціями, виконання їх членами правил ділової та професійної етики.

Ви переглядаєте статтю (реферат): «Система контролю та регулювання оціночної діяльності» з дисципліни «Нерухомість в Україні»

Заказать диплом курсовую реферат
Реферати та публікації на інші теми: Інструменти забезпечення повернення банківських кредитів
Статті формування власного капіталу
Інвестиційний процес у державі з ринковою економікою
Аудит відпуску запасів у виробництво
Інноваційна форма інвестицій


Категорія: Нерухомість в Україні | Додав: koljan (21.05.2012)
Переглядів: 1276 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП