ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Реферати статті публікації

Пошук по сайту

 

Пошук по сайту

Головна » Реферати та статті » Економіка підприємства » Економічна діагностика

Діагностування сили конкуренції при різних формах конкурентного ринку
Характеристика різних форм ринків приведена в табл. 2.1, в якій
форми монополістичної конкуренції, олігополії і монополії
відносяться до недосконалої конкуренції.
Для оцінки сили конкуренція на ринку певного продукту. або в
галузі, застосовуються різні методики.
З 1968 по 1984 р. Департамент юстиції США застосовував
чотиридольний показник, що характеризує силу конкуренції в галузі:
75 ,0 /
4
1
4
≤ = ∑
=
p
i
i V V CR
де V i - об'єм продажів продукції даної асортиментної групи i-ю
фірмою, і = 1, 2, 3, 4; V р - об'єм ринку даної асортиментної групи
продукції.
При значенні СR 4 більше 0,75 вводилися обмеження на злиття
фірм. Цей показник розраховувався також для 8, 20 і 50 фірм. У
Німеччині, Англії, Канаді він розраховується для 3, 6 і 10 фірм.
Починаючи з 1984 р. в США застосовується індекс Херфіндала-
Хершмана, який визначається за формулою:
1 0 , 2 ≤ < = ∑ h і h I Д І (чиста монополія),
де Д і — частка на ринку і-ї фірми.
Якщо показник І h більше 0,18, йдеться про низьку інтенсивність
(силу) конкуренції і високу концентрацію ринку. Така ситуація
вимагає втручання держави для нормалізації ситуації на ринку. Якщо
в цій ситуації злиття фірм веде до збільшення індексу на 0,05 (або на
50 пунктів з 1000), то таке злиття забороняється антитрестовим
законодавством США.
Безпечний, з погляду монополізації, ринок припускає наявність 10 і
більш конкуруючих фірм. Причому частка найбільших з них не може
перевищувати 31%, двох найбільших - 44, трьох - 54 і чотирьох - 63%.
Більшу кількість чинників конкурентної боротьби враховує
узагальнюючий показник інтенсивності конкуренції, який
визначається за формулою:
min 1 0 , 3 → ≤ ≤ =
K T Д p K U U U U U
де U p — показник інтенсивності конкуренції, що враховує
рентабельність ринку; U Д — показник інтенсивності конкуренції, що враховує частки
конкурентів на даному ринку;
U Т — показник інтенсивності конкуренції, що враховує темпи
зростання об'єму продажів;
P P R U − =1 ;
P P V П R / = ;
де R P — рентабельність ринку; П — прибуток ринку, грошова
одиниця; V P — об'єм ринку, грошова одиниця;
∑ − − = 2 ) /1 ( ) /1( 1 n Д n n U і Д ,
де п — кількість конкуруючих фірм на даному ринку товару
(послуг); Д i — частка i-го конкурента на ринку, частки одиниці;
70 / ) 140 ( P T T U − = ,
де 140 і 70 — граничні значення річних темпів зростання об'ємів
продажів; Т P — річний темп зростання об'єму продажів на даному
товарному ринку без урахування інфляції, %.

Ви переглядаєте статтю (реферат): «Діагностування сили конкуренції при різних формах конкурентного ринку» з дисципліни «Економічна діагностика»

Заказать диплом курсовую реферат
Реферати та публікації на інші теми: ЕТАПИ ПЛАНУВАННЯ НОВОГО ПРОДУКТУ
Створення і перегляд Web-сторінок, броузери
БАНКІВСЬКІ ПОСЛУГИ
Функціональні учасники інвестиційного процесу
Роторно-поршневий двигун


Категорія: Економічна діагностика | Додав: koljan (03.05.2012)
Переглядів: 777 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП