ПРИНЦИПИ СТВОРЕННЯ ДОБРОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ (за А. ФАЙОЛЕМ)
1. Єдність адміністрування. Незалежно від структури організації, ступеня децентралізації та делегування повноважень повну та абсолютну відповідальність за діяльність усього підприємства повинна нести одна людина. 2. Скалярний метод передання повноважень. Означає право не тільки управляти, а й передавати, делегувати частину повноважень іншим особам по лінії керівництва. 3. Єдність підпорядкування. У будь-якого працівника може бути тільки один керівник. 4. Принцип відповідності. Якщо на особу покладаються певні обов’язки, то її необхідно наділити й відповідними повноваженнями, необхідними для виконання цих обов’язків. Делегування повноважень має відповідати рівню відповідальності. 5. Масштаби управління. Число осіб, що підпорядковуються керівникові, має бути обмежене. Це залежить від низки обставин, як-от: складність, характер виконуваної роботи, суб’єктивні можливості менеджера, його здатності співробітничати з колективом та ін. Деякі фахівці вважають, що ідеальне число підлеглих для керівника будь-якого масштабу — чотири. Вважається, що залежно від обставин число підлеглих може коливатися від трьох до 30. 6. Комунікації, система зв’язку. При побудові структури необхідно чітко встановити як формальні, так і неформальні зв’язки й постійно підтримувати їх. 7. Принцип орієнтування. Організації мають будуватися відповідно до характеру покладених на них задач і не залежати від суб’єктивних факторів. 8. Принцип вибірковості. Керівник має отримувати лише необхідну для ефективного управління інформацію, інформацію, що характеризує відхилення від плану ведення бізнесу. 9. Диференціація роботи. Необхідно враховувати, що різні види робіт мають різні характеристики. Так, висококваліфікована індивідуальна праця, (наприклад, програміста), вимагає інших умов, ніж напівкваліфіковані операції, що повторюються. 10. Поділ складного елементу на прості складові, спеціалізація і стандартизація. Застосування цих методів дає змогу знизити витрати. 11. Контроль за здійсненням операцій. Необхідно передбачити спеціальний апарат для виконання цієї функції. Певна частина адміністрації повинна також стежити за щоденним перебігом виконання операцій. 12. Планування. Завжди має передувати виконанню роботи. 13. Гнучкість. Структура організації має давати змогу вносити до неї корективи у зв’язку зі зміною методів, задач, цілей, масштабів комерційної діяльності, появою нових технологій і нових видів інформаційної діяльності. 14. Доступність усіх рівнів організації. Будь-який співробітник мусить мати право і можливість подати скаргу, висловити зауваження або пред’явити рекламації відповідним керівникам.
Ви переглядаєте статтю (реферат): «ПРИНЦИПИ СТВОРЕННЯ ДОБРОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ (за А. ФАЙОЛЕМ)» з дисципліни «Економіка та організація інформаційного бізнесу»