Усвідомлення мети презентації допомагає визначити її форму, зміст і стиль, а також рівень взаємодії аудиторії з презентатором. Цілі презентації можуть бути об’єднані у такі групи. Мотивування або розвага. Якщо мета презентації саме така, то вона, в основному, складається із звичайної промови. Необхідно ретельно підготувати лише саму промову і не звертати особливої уваги на підготовку до запитань. Наприклад, коли ви говорите кілька слів про працівника, що йде на пенсію, то спочатку маєте зробити декілька веселих коментарів про його хорошу роботу та описати, як він допоміг компанії. У промові ви мотивуєте цього працівника до нових трудових подвигів. Аудиторія під час такої промови поводиться пасивно. Інформування або аналіз. Коли метою презентації є інформування або надання аналізу, то така презентація передбачає взаємодію з аудиторією. Після прослуховування доповіді присутні ставлять запитання для більш повного розуміння та уточнення деяких даних. Такі презентації дуже часто використовуються у великих компаніях, наприклад, для моніторингу стану фінансів компанії. Переконування або запрошення до співпраці. Найбільшу взаємодію з аудиторією передбачає презентація, метою якої є переконування будь-кого взяти участь у певних заходах або у співпраці щодо спільного вирішення проблеми. Така презентація зазвичай починається з надання інформації про обговорюваний об’єкт, щоб аудиторія зрозуміла, про що йде мова. Потім доцільно надати аргументи на користь вашої точки зору, щоб схилити присутніх до дій, потрібних вам. Така презентація найвимогливіша до допоміжних засобів і якості доповіді. Крім того, необхідно бути досить гнучким і добре відчувати ситуацію, особливо у разі непередбачених обставин. Необхідно намагатися підготуватися до цього. Взаємодія з аудиторією настільки велика, що можна втратити контроль за ходом презентації. Тому не можна цілком покладатися на підготовлений і написаний текст, треба пильно слідкувати за ситуацією і не давати їй виходити з-під контролю. Часто презентації мають кілька перерахованих вище цілей.
Ви переглядаєте статтю (реферат): «Аналіз мети презентації» з дисципліни «Економіка та організація інформаційного бізнесу»