Аналіз конкурентоспроможності банку щодо розрахунково-касового обслуговування клієнтів
В умовах конкуренції і можливостей клієнта щодо вибору обслуговуючого банку, конкурентоспроможність розрахунково-касових послуг, які банк надає клієнтам, має вагоме значення для розширення його клієнтської бази. Аналіз конкурентоспроможності послуг банку включає такі етапи: 1) визначення ринку банку, що включає географічну зону, клієнтів, ідентифікацію банків-конкурентів; 2) визначення показників конкурентоспроможності розрахунково-касового обслуговування; 3) порівняльний аналіз показників конкурентоспроможності банку з показниками банків-конкурентів;. 4) висновки щодо напрямів підвищення конкурентоспроможності банку на ринку розрахункових і касових послуг. Аналіз ділянки ринку банку здійснюється в складі маркетингового дослідження. Показники конкурентоспроможності банківських послуг є типовими для ринку послуг, але мають враховувати особливості банківської діяльності. Аналіз конкурентоспроможності розрахунково-касових послуг здійснюється за такими показниками: • наявність розвиненої мережі структурних підрозділів, які надають розрахункові та касові послуги (кількість і типи); • кількість банкоматів; • кількість торговельних (банківських) терміналів та інших електронних пристроїв; • зручність розташування; • кількість імпринтерів; • послуги, які надає банк, порівняно з особливостями та характеристиками послуг банків-конкурентів; • наявність вільного входу до місця здійснення операції; • зручність місця проведення операції для клієнта; • рівень конфіденційності операції; • тривалість надання послуги; • тривалість операційного часу банку; • регламент обміну інформацією по каналах зв'язку при електронній формі розрахункових документів; • можливість філії щодо надання всього переліку послуг, які надає головний банк; • своєчасність здійснення переказів; • кількість випадків і сума пені за перевищення нормативного терміну проходження платежів; • термін замовлення для зняття з рахунка готівкових коштів; • рівень тарифів на послуги відносно рівня тарифів банків-конкурентів; • розмір плати банком клієнтові за тимчасове користування залишком коштів на його поточному рахунку; • періодичність сплати банком клієнтові процентів за користування залишком коштів на його поточному рахунку; • розмір пені, яку клієнт сплачує банку у випадку несвоєчасного повідомлення банку про факти помилкового зарахування коштів на рахунок та /чи несвоєчасного їх повернення; • розмір пені, яку клієнт сплачує банку у випадку несвоєчасної оплати послуг банку; • наявність технічних засобів зв'язку для отримання інформації про стан рахунку; • можливість проведення електронних банківських операцій. Аналіз конкурентоспроможності розрахунково-касових послуг здійснюється окремо для оптового і роздрібного ринку у зв'язку з різними умовами надання послуг, різними критеріями оцінки якості послуг юридичними і фізичними особами, різним ступенем відкритості інформації на цих сегментах.
Ви переглядаєте статтю (реферат): «Аналіз конкурентоспроможності банку щодо розрахунково-касового обслуговування клієнтів» з дисципліни «Аналіз банківської діяльності»