Звітність щодо зборів за спеціальне використання природних ресурсів
Україна досить багата на природні ресурси, які використову ються у підприємницькій діяльності. Відносини підприємств і дер жави щодо використання природних ресурсів регулюються насампе ред Конституцією України, Гірничим законом від 6 жовтня 1999 р. № 1127 ХІV, Законом України “Про охорону навколишнього при родного середовища” від 25 червня 1991 р. № 1264 ХІІ, Кодексом України “Про надра” від 27 липня 1994 р. № 132/94, Порядком справляння плати за користування надрами для видобування корис них копалин (затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 12 вересня 1997 р. № 1014) та іншими нормативними документа ми, які видаються відповідно до названих законодавчих актів. Законодавством передбачено принцип платності за користуван ня надрами, водними, земельними та рядом інших природних ре сурсів, тобто при користуванні надрами у підприємства виникають зобов’язання щодо сплати платежів. Звітність за зборами за спеціальне використання природних ре сурсів не визначається одним нормативним документом, а тому по дається за різними формами відповідно до чинних нормативних актів України. Причому різні підприємства залежно від використан ня певного виду ресурсів подають свою звітність. Серед таких зборів виділяють: 1) плату за користування надрами для видобування корисних копалин; 2) рентну плату за нафту і природний газ, що видобуваються в Україні; 328
Тема 11
3) збір за геологорозвідувальні роботи, виконані за рахунок дер жавного бюджету; 4) плата за користування надрами в цілях, не пов’язаних з видо буванням корисних копалин; 5) збір за спеціальне використання водних ресурсів; 6) збір за забруднення навколишнього природного середовища; 7) збір за спеціальне використання лісових ресурсів; 8) збір за спеціальне використання об’єктів тваринного світу; 9) збір за використання радіочастотного ресурсу України. До ресурсних платежів належить також плата за землю. Певною мірою до них можна віднести також збір на розвиток виноградарст ва, садівництва і хмелярства, оскільки суми цього збору спрямову ються на розширення ресурсної бази цих галузей сільського госпо дарства. Постановою Кабінету Міністрів України “Про проведення індексації нормативів плати (збору) за використання природних ре сурсів” від 6 листопада 2003 р. № 1735 щороку, починаючи з 1 січня 2004 року, наростаючим підсумком проводиться індексація норма тивів збору за спеціальне використання водних ресурсів, збору за ко ристування водами для потреб гідроенергетики та водного транспор ту, нормативів плати за користування надрами1 , крім затверджених у відсотках до вартості корисних копалин та нормативів плати за ви добування вугілля за формулою Н =Н .Н : 100, і п ц
де Ні – проіндексований норматив плати (збору) у поточному році, гривень за 1 м3 (1 тонну; 1 кілограм, 1 грам); Нп – нормативі плати (збору) у попередньому році, гривень за 1 3 м (1 тонну; 1 кілограм, 1 грам); Іц – індекс цін виробників промислової продукції у попередньо му році. Під час проведення індексації базовими вважаються показники на 31 грудня 2003 року, а для нововведених нормативів – на 31 груд 1 Законом України "Про Державний бюджет України на 2005 рік" на 2005 рік введені нові базові нормативи плати за користування надрами для видобування корисних копалин (додаток № 9 до Закону).
Ви переглядаєте статтю (реферат): «Звітність щодо зборів за спеціальне використання природних ресурсів» з дисципліни «Звітність підприємства»