Основною змістовною характеристикою емоцій і почуттів у юнацькому віці є майбутнє. Домінують емоції, пов’язані з очікуванням майбутнього. Для емоційної сфери старшокласників характерні такі особливості: • різноманіття пережитих почуттів, особливо моральних і сус-пільно-політичних; • більша, ніж у середніх класів, стійкість емоцій і почуттів; • здатність до співпереживання, тобто здатності відгукуватися на почуття інших, близьких їм людей; • розвиток естетичних почуттів, здатність зауважувати прекрасне в навколишній дійсності. Розвивається естетична сприйнятливість до м’яких, ніжних, спокійних ліричних об’єктів. Це, у свою чергу, допомагає старшокласникам звільнитися від вульгарних звичок, непривабливих манер, сприяє розвитку чуйності, м’якості, стриманості; • більша стійкість і глибина дружби; друзів вибирають, виходячи зі спільних інтересів і занять, рівноправності взаємин, відданості й вірності; • поява почуття любові; юнацька любов здебільшого чиста, безпосередня, багата на різноманітні переживання, має відтінок ніжності, мрійності, ліричності й щирості. Здебільшого почуття любові зумовлює в юнаків і дівчат прагнення перебороти свої недоліки, виробити позитивні якості особистості, розвиватися фізично, щоб привернути увагу об’єкта свого почуття; любов виховує шляхетні почуття й прагнення.
Ви переглядаєте статтю (реферат): «Емоційна сфера старшокласників» з дисципліни «Психологія особистості»