ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Реферати статті публікації

Пошук по сайту

 

Пошук по сайту

Головна » Реферати та статті » Психологія » Основи психологічного консультування

Конфронтація
Так склалося, що вживання слова „конфронтація" наштовхує слухача на думку про протистояння, непримиренність, ворожість (ще б пак: „фронт проти фронту!"). Однак, подивившись в словник іншомовних слів, дивуєшся, бо виявляється, що слово „конфронтація" складається з префікса ко-, кон-, що означає „спільність, сумісність, об'єднання", та кореня „фронт", що в перекладі з французької (а глибше - латині) означає „лоб, чоло, чільна сторона". Тобто буквально - „об'єднання лобами, позиція лицем до лиця". Саме з такого розуміння виходять в консультуванні, повністю нівелюючи негативне нашарування ворожості, яке можливо вкладається в значення цього поняття.
Конфронтація - це вміння психолога піддати сумніву, не погодитися з тим, що говорить клієнт, але так, щоб не викликати захисної реакції або розриву комунікації. За допомогою конфронтації клієнт отримує вказівку на суперечності у взаєминах, власних думках чи вчинках. Техніка дозволяє вводити психотравмуючу інформацію в свідомість, переслідуючи інтереси клієнта і не руйнуючи стосунків. В жодному разі конфронтація не означає непримиренного ставлення до самої особистості чи заперечення її права на власну точку зору. Стикаються не люди, цінності чи світогляди, а точки зору на досить конкретні речі, події, факти при реальному праві на співіснування будь-якого їх трактування.
Специфіка техніки конфронтації в консультуванні полягає в тому, щоб дипломатично звернути увагу клієнта на розбіжності між змістом сказаного і вчиненого ним, тобто того, що відбувається „тут і тепер". Конфронтуючи, консультант може висловити своє невдоволення перебігом консультативного процесу, покритикувати особистісну позицію клієнта з тим, щоб нівелювати механізми маніпулювання і захисту, досягти виконання добровільно взятих клієнтом зобов'язань.
Секрети ефективного консультанта
Найбільш доречною в консультуванні є конфронтація з тим, яким себе
бачив клієнт напередодні приходу до психолога, і тим, яким він зараз
постає в своїх же очах внаслідок віддзеркалення під час консультатив-
ного контакту. Таким чином, клієнту доводиться розв'язувати внутрішній
конфлікт і конфронтувати з самим собою.
Конфронтувати - це вести бесіду відкрито, виявляти змішані повідомлення, суперечності у вербальній та невербальній поведінці, звертати увагу
199
на розходження, неузгодженість, інконгруентність (див.: 5.1.2). Наприклад: "Ви постійно говорите про те, що ви сором'язливі і нерішучі, та під час бесіди я бачу перед собою людину відкриту, енергійну, рішучу, котра досягає того, чого хоче"; „Ви дуже страждаєте від холодності, яка виникла в стосунках з сином. Він чинить опір вашій опіці, не впускає в свої справи. Однак що змінилося за останніх 15 років? Лише одне - йому виповнилося ЗО років. Я не зауважила розвитку у ваших стосунках. А ви?"
Секрети ефективного консультанта
Конфронтація як технічний прийом показана в застосуванні тільки при
наявності хорошого емоційного контакту між консультантом і клієнтом.
У психотерапії до конфронтації, як правило, вдаються тоді, коли клієнта потрібно поставити перед фактом існування амбівалентних або неусвідомлених ним установок, стосунків чи стереотипів поведінки з метою їх усвідомлення та опрацювання. Конфронтація реалізується як у прямій, жорсткій, вербальній формі, так і в прихованій - з використанням психотерапевтичних метафор та невербальних прийомів.
Мистецтво консультанта полягає в здатності помітити суперечності та розв'язати їх через конфронтацію. Деякі консультанти свідомо уникають жорсткої конфронтації, вважаючи недопустимим гострі хірургічні інтервенції. Однак така позиція ставить під загрозу радикальні зміни, які можливі лише при достатньому внутрішньому напруженні.
Необхідність в конфронтації виникає досить часто. Здебільшого такого протистояння потребують особи з істероїдними рисами та яскраво вираженими проективними механізмами захисту. При вираженому захисті варто йти по шляху відтворення цілісності афективно-інтелектуального комплексу. Це дає змогу винести конфліктогенний зміст з простору індивідуальної психіки клієнта в простір терапевтичної системи „терапевт - клієнт".

Ви переглядаєте статтю (реферат): «Конфронтація» з дисципліни «Основи психологічного консультування»

Заказать диплом курсовую реферат
Реферати та публікації на інші теми: Аудит документального оформлення господарських операцій
Аудит амортизації необоротних активів
Системи передачі даних
Економічні нормативи, що регулюють діяльність комерційного банку
Аудит обліку витрат на формування основного стада


Категорія: Основи психологічного консультування | Додав: koljan (12.02.2012)
Переглядів: 2458 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП