ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Реферати статті публікації

Пошук по сайту

 

Пошук по сайту

Головна » Реферати та статті » Психологія » Основи психологічного консультування

Фокусування інформації
Гарантією плідної співпраці з клієнтом виступає послідовне і неухильне дотримання вибраної теми бесіди. Найпростішим прийомом, що його забезпечує, с концентрування, або фокусування - навичка, яка дозволяє розвивати усвідомлення багатьох чинників, пов'язаних з проблемою,
185
організовувати мислення в конкретно визначеному напрямку. А.Айві виділяє 6 типів фокусу.
1. Фокус на клієнтові: "Олено, ви вже вкотре за сьогоднішню зустріч тамуєте сльози. Ви відчуваєте себе самотньою. Ви впевнені, що знаєте, чого хочете особисто ви?" Фокусування на клієнтові найбільш уживане, бо особистість клієнта є центральною ланкою роботи консультанта. Навіть якщо в інтерв'ю йдеться про іншого ідентифікованого клієнта, все одно зміни можливі лише в особистості того, хто прийшов. Тому на нього й спрямовані всі зусилля консультанта.
Поширеною помилкою консультантів-початківців є недооцінка значення вживання власного імені клієнта. Вживаючи ім'я, можна виділити та наголосити найбільш важливі фрагменти розмови, фокусуватися на них. Повторення імені створює умови як для індивідуалізації контакту, так і для підсилення його інтимності та унікальності.
Секрети ефективного консультанта
Звертання по імені є засобом управління увагою клієнта
2. Фокус на головній темі або проблемі: "Давайте ще раз ретельно проаналізуємо ситуацію, в яку ви потрапили..." Завдання - підштовхнути розвиток теми. Фокус на проблемі - досить поширене явище в консультуванні. Він використовується переважно тоді, коли, маючи сприятливий прогноз щодо рівня розвитку особистості клієнта, консультант допомагає йому прояснити досить складну життєву колізію, в розумінні якої той відчуває труднощі. Не так давно в психотерапії та консультуванні виділився окремий психотерапевтичний напрям, який так і називається -проблемно-орієнтоване консультування (про його суть та переваги див.: Блазер А., Хайм Е., Рингер X., Томмен М, 1998; Горностай П.П., Васьківська С.В., 1994).
3. Фокус на інших людях: "Ваші стосунки з директором зайшли у глухий кут непорозуміння. Розкажіть докладніше, яка він людина." Подібний фокус виникає в інтерв'ю не тільки на етапі прояснення проблемної ситуації, але й далі в процесі роботи, особливо коли йдеться про конфліктні взаємини з іншими людьми.
4. Фокус на психотерапевтичних стосунках консультанта з клієнтом, на спільноті „Ми": "Наша з вами робота вже дала перші результати, та щоб вона стала ще ефективнішою...". Як варіант може зустрічатися концентрування на групі. Фокус на психотерапевтичних стосунках оживляє інтерв'ю, тримає співпрацю в ситуації „тут і тепер".
5. Фокус на консультанті: "Мені згадується мій досвід самотності. Я розумію, як це важко переживати...", „Мій досвід роботи з подібними

186
проблемами підказує ...". Як правило, такий хід зумовлений необхідністю дати непряму пораду чи зразок переживань, котрий стане у пригоді.
6. Культурно-контекстний фокус: "Сьогодні ви розгублені, не знаєте, яку професійну діяльність обрати. Давайте подумаємо, що пропонує наше сьогодення. Як ви це відчуваєте?", „ Це тривожить багатьох матерів, котрі мають підлітків...". Спроба вписати в культурний контекст те, про що йде мова, корисна з багатьох міркувань. По-перше, звернення до культурного контексту може багато чого прояснити в тому, що і як переживається людиною, по-друге, в культурному контексті є найрізноманітніші зразки розв'язку життєвих негараздів, яким можна повчитися, по-третє, відчуття „типовості" унікальних переживань зменшує їх болючий тиск, додає наснаги в пошуку виходу тощо.
Концентрування використовується здебільшого на третьому-четвер-тому етапах консультативного процесу для того, щоб почати обговорення, або для підбиття підсумків. За А.Айві, воно входить до стримувальної тріади і відрізняється помірним ступенем впливу. Ця тріада забезпечує здатність розпочинати і утримувати яку-небудь тему або проблему в полі співпраці як завгодно довго. Допоміжними навичками, що забезпечують здійснення концентрування, є відкриті та закриті запитання (Айві А. 1998, с. 244).
Загалом фокусування дозволяє активно "вести" клієнта, спрямовувати хід бесіди. Тому консультанти часто вдаються до навмисного коїщентрування, бо в такий спосіб можна розставити акценти та досягти кращого усвідомлення.

Ви переглядаєте статтю (реферат): «Фокусування інформації» з дисципліни «Основи психологічного консультування»

Заказать диплом курсовую реферат
Реферати та публікації на інші теми: WiMAX vs UMTS: послесловие (продолжение статьи: "3G… 4G… Кто...
Железнодорожный вагон
Комп’ютерна телефонія — поняття і застосування
РОЛЬ ГРОШЕЙ У РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ
Аудит акцизного збору


Категорія: Основи психологічного консультування | Додав: koljan (12.02.2012)
Переглядів: 1241 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП