Гаревей, Донна Дж. (Haraway, Donna J.) Hap. 6 вересня 1944 p., Денвер, Колорадо, США. Філософ науки та теорії фемінізму Донна Гаревей досліджує вироблення знання в місці дотику науки та культурної політики, технології й критичної теорії. Вона приділяє увагу логіці домінування, витвореній західноєвропейським патріархальним та науковим дискурсами, і прагне знайти спосіб феміністських втручань, які могли б зруйнувати або змінити таку логіку й обернути її проти неї самої. Праця Гаревей глибоко інтердисциплінарна і має значення для царин жіночих студій, гендерних студій, критичної теорії, технології та комунікаційних студій. У своїй опублікованій 1989 р. книжці "Зір приматів" Гаревей досліджує політичне та теоретичне значення вивчення людиноподібних мавп у США у XX ст. Вона показала, що наукове дослідження приматів є продовженням расових, Гендерних, колоніальних та постколоніа-льних інтересів і дає їм новий поштовх. Людиноподібні мавпи перебувають на межі (як правило, технологічно створеній) між природою та людською культурою, тому визначення того, що таке людиноподібні мавпи, має значення для соціальної інженерії і для відтворення та конструювання людської особистості. Гаревей послідовно розмиває або переступає такі кордони, як природа/культура, людина/тварина, але при цьому вона їх не стирає. Вона закликає вчених, близьких до фемінізму, порушувати со-ціобіологічні питання і брати участь у творенні такого знання революційним шляхом. У своїй праці "Маніфест кіборґів: наука, технологія й соціалістичний фемінізм наприкінці XX століття" Гаревей ясніше виклала свою програму щодо того, що вона називає "іронічним політичним міфом, який зберігає вірність фемінізмові, соціалізмові, матеріалізмові" (Haraway, 1991: 149). Кіборґ — це поєднання тварини й машини, де межі між людиною й твариною та між організмом і машиною були зламані або поруйновані. Кіборґ не є невинним створінням, він не тужить за чистотою свого похо- 80 дження, одначе його можна обернути проти владних структур, які його створили, тому що кіборґи — це монстри, які перебувають на межі спільноти, але символізують або демонструють свою іконоборчу вдачу. Гаревей заявляє: "Писати про кіборґа — це писати про виживання влади, й тут ідеться не про первісну невинність, а про те, як здобути знаряддя для позначення світу, що позначив їх як іншого (Haraway, 1991: 175).
Ви переглядаєте статтю (реферат): «Гаревей, Донна Дж» з дисципліни «Енциклопедія постмодернізму»