Четверта Директива визначає такий мінімальний обсяг інформації, що повинен наводитись у примітках до фінансових звітів. 1) методи оцінювання та переоцінювання статей річної звітності; 2) назва та місце реєстрації офісу всіх підприємств, у яких товариство має участь у капіталі, показуючи частку капіталу, яким воно володіє, розмір капіталу, резервів та прибуток (збиток) цих суб'єктів господарювання за останній фінансовий рік. 3) назва місцезнаходження головного чи зареєстрованого офісу та організаційно-правова форма кожного з підприємств, учасниками якого товариство з повною відповідальністю; 4) кількість та номінальна вартість (або, за відсутності номінальної вартості, балансова вартість) акцій, підписаних протягом фінансового року в межах статутного капіталу; 5) коли існує декілька класів акцій, за відсутності номінальної вартості, балансова вартість для кожного класу акцій; 6) факт існування будь-яких документів, які затверджують право участі, боргових зобов'язань, які конвертуються, або подібних цінних паперів та прав, із зазначенням їх кількості та роз'яснення прав, які вони надають; 7) суми, заборговані товариством, строк сплати яких настає через п'ять та більше років, а також усі борги товариства, забезпечені цінними паперами, наданими товариством, з роз'ясненням характеру та форми таких цінних паперів; 8) загальна сума будь-яких фінансових зобов'язань, які не були включені до балансу (якщо така інформація може сприяти правильній оцінці фінансового становища), з окремим розкриттям пенсійних виплат та пов'язаних сторін; 9) чистий оборот у розрізі господарських та географічних сегментів товариства; 69
С. Ф. Голое. Бухгалтерський облік в Україні: аналіз стану та перспективи розвитку 10) середня чисельність працівників, зайнятих протягом фінансового року, із поділом на категорії, а також витрати на персонал, які відносяться до такого фінансового року, якщо їх не було окремо розкрито у звіті про прибуток і збиток; 11) вплив відступу від встановлених правил оцінки на прибуток і збиток за фінансовий рік; 12) різниця між податками, фактично сплаченими за фінансовий рік та за попередні фінансові роки, та сумами податку, який належить сплатити протягом цих років, за умови, якщо така різниця є суттєвою для цілей оподаткування в майбутньому; 13) суми винагороди, виплаченої протягом фінансового року членам адміністративних органів, органів управління та наглядових органів за виконання їх обов'язків, а також будь-які зобов'язання, які виникли у зв'язку з пенсійними виплатами колишнім членам цих органів, із підсумком для кожної категорії; 14) сума кредитів та позик, наданих членам адміністративних органів, органів управління та наглядових органів з вказівкою процентної ставки, договірних умов та сплачених сум, а також договірних зобов'язань, укладених від імені цих осіб у вигляді будь-яких гарантій, із підсумком для кожної категорії. Держави-члени можуть дозволяти товариствам, які складають скорочений баланс, складати скорочені примітки до фінансових звітів. Скорочені примітки не містять інформації, зазначеної в п. 1, 5-13 наведеного вище переліку. Водночас, слід наводити інформацію, передбачену п. 1 і 6 без її деталізації за окремими статтями. Слід зазначити, що лише в Бельгії, Франції, Греції, Португалії та Іспанії законодавством установлена стандартна форма подання приміток до фінансових звітів. В інших державах-членах такі вимоги відсутні. У всіх державах-членах вимагається наводити в примітках до фінансових звітів: методи оцінювання, що застосовуються до окремих статей у фінансових звітах; * методи, що було використано для коригування оцінки статей звітності; ■ основи переведення іноземної валюти в місцеву валюту. Також єдиними є вимоги щодо розкриття такої інформації про підприємства, в яких товариства мають частку участі: 70
Розділ 1. Сучасні тенденції гармонізації бухгалтерського обліку назва підприємства; місце реєстрації офісу; відсоток участі в капіталі; суму капіталу, резервів та прибутків (збитків) підприємства за останній фінансовий рік. Проте мінімальний відсоток участі в капіталі, що вимагає розкриття такої інформації, відрізняється серед держав-членів і становить: 5% - у Португалії (10% для консолідованої звітності); 10% - у Бельгії, Франції, Греції; 20% - в Австрії, Данії (право голосу), Фінляндії, Німеччині, Ірландії, Люксембурзі, Нідерландах, Іспанії (3% у разі участі в капіталі дістингових товариств), Швеції, Великій Британії (відсоток номінальної вартості будь-якого класу акцій). Разом з тим існують певні відмінності у вимогах до розкриття інформації в примітках до фінансових звітів, які узагальнено в Додатку 3. Законодавством усіх держав-членів ЄС дозволяється малим товариствам складати скорочені примітки до фінансових звітів. Проте ступінь скорочення обсягу інформації, що наводиться в примітках, відрізняється серед держав (Додаток 4).
Ви переглядаєте статтю (реферат): «Примітки до фінансових звітів» з дисципліни «Бухгалтерський облік в Україні: аналіз стану та перспективи розвитку»