Організація навчання з курсу «Методика викладання економіки»
Зміст курсу складається з трьох модулів: І модуль — формування економічного мислення та поведінки слухачів як мети економічної освіти; ІІ модуль — вивчення методики проведення різних форм на-вчальних занять з економічних дисциплін, контролю та оціню-вання знань; ІІІ модуль — опанування сучасних методик і технологій акти-візації викладання як складових педагогічної майстерності ви-кладача економічних дисциплін. До кожного модуля курсу входять лекції, тренінги, практичні, семінарські та інші види занять, завдання для самостійної роботи студентів, виконання і захист курсової роботи, залік. Залежно від змісту кожного модуля розроблено навчальні за-вдання та запитання. Так, для першого модуля підготовлено за-вдання й запитання, для другого та третього — систему завдань трьох рівнів складності (А, В, С), щоб кожен студент міг само-стійно планувати рівень засвоєння курсу МВЕ, відповідні за-вдання й оцінку з дисципліни. Крім того, модульний принцип викладання курсу МВЕ дає можливість після кожного лекційного модуля проводити комплексні проблемні заняття (диспути, колоквіуми, навчальні ігри, тренінги тощо). Це добре кореспондує із рейтинговою системою оцінювання знань, започаткованою на кафедрі педагогіки та психології. Формування вмінь, що відповідають зазначеним рівням засво-єння матеріалу, відбувається під час лекційних, практичних та індивідуально-консультативних занять, а також у процесі самостійної роботи студентів. 1. Робота з теоретичним матеріалом на лекції (Л): слухання й конспектування; проведення дискусій; виступ студентів із най-кращими самостійними розробками на лекції; проведення тренін-гів; обговорення складних питань; отримання завдань для само-стійної роботи. 2. Самостійна робота з теоретичним матеріалом (СРТМ): ви-вчення навчального матеріалу; реферування й анотування; зобра-ження блок-схем; самостійне формулювання запитань; узагаль-нення та класифікація матеріалу; інтерпретація сучасних методик навчання; складання «Карти методичного забезпечення уроку»; складання «Конструктора уроку» тощо. 3. Самостійна робота з підготовки до практичних занять (СРПЗ): виконання практичних завдань; підготовка до викладання; розроб-лення дидактичних матеріалів до навчальних занять різного типу з економічних дисциплін; ознайомлення із сучасними методика-ми проведення занять з економічних дисциплін. 4. Робота під час практичних занять (ПЗ): виконання практич-них завдань; розроблення психолого-економічних тренінгів; скла-дання економічних казок, приповісток тощо; економічні ігри; розв’язання задач і ситуацій; розроблення навчальних конспектів-схем; спостереження; мікровикладання; комп’ютерний тренінг з удосконалення прийомів мислення. 5. Контрольна робота (КР): формулювання письмових запи-тань до навчальних та проблемних текстів; відповіді на контрольні запитання й тести; опитування; колоквіуми; комп’ютерний тре-нінг на закріплення теоретичного матеріалу курсу. Підсумкову оцінку успішності навчання з курсу «Методика викладання економіки» визначають за модульно-рейтинговою системою оцінювання.
Ви переглядаєте статтю (реферат): «Організація навчання з курсу «Методика викладання економіки»» з дисципліни «Методика викладання економіки»