Ревізія операцій по претензіях і відшкодуванню матеріальних витрат
У своїй повсякденній роботі підприємства повинні детально контролювати виконання договірних зобов'язань і у випадках порушення умов договору вживати необхідні заходи щодо дотримання передбачс- і них в ньому санкцій. Перевіряючи своєчасність пред'явлення претензій, і потрібно знати, що строк позовної давності визначається з дня виник-( неипя права на такий позов, тобто з дня, коли підприємство довідалось, про порушення свого права згідно з умовами договору. Як правило, претензії виникають через втрату або недостачу вантажу І в дорозі, порушення строків доставки вантажу і т.д. Основою претензій! є накладні, де вказується дата прийому вантажу до відправлення. Вико-' ристовуючи дані рахунку 374 «Розрахунки за претензіями», аналітичного; обліку матеріалів та обліку недостач і втрат ТМЦ, ревізор з'ясовує обґрунтованість претензій, та заходи, які вживались щодо відшкодування підприємству втрат, наявність відмови по виставлених претензіях, законність списання претензійних сум на витрати виробництва, або на фінансові результати, якщо таке списання було в даному періоді. Детальній перевірці підлягають операції по рахунку 375 «Розрахунки за відшкодуванням завданих збитків». При цьому ревізор виясняє, як дотримувались терміни та порядок розгляду випадків нестачі, втрат, розтрат та вжиті заходи по них. При цьому ревізор керується Постановою Кабінету Міністрів України від 21 січня 1996 р, в якій встановлено механізм визначення розміру збитків від розкрадання, нестачі, знищення матеріальних цінностей. При цьому розмір збитків від розкрадання, нестачі, знищення визначається за балансовою вартістю цих цінностей, але не нижче 50 % від балансової вартості на момент встановлення такого факту, з урахуванням індексу інфляції, який щомісячно визначає Дсрж-комстат, відповідного розміру ПДВ та акцизного збору. Далі ревізор перевіряє правильність оформлення матеріалів по претензіях, недостачі, розкрадання, псування та виясняє наявність випадків повернення арбітражем, слідчими та Іншими органами, матеріали по недостачах та крадіжках через неякісне їх оформлення і ті заходи, які застосовувались до винуватців. Практика роботи показує, що неправильне оформлення матеріалів робиться свідомо для порятунку винуватців. Ревізор зобов'язаний визначити причини недостач, крадіжок, розтрат. До них належать: умови збереження матеріальних цінностей, порушення правил прийому та видачі матеріальних цінностей, відсутність контролю за їх збереженням, відсутність точної контрольно-вимірювальної апаратури та інше. Одночасно необхідно вияснити, чи не зверталась матеріально відповідальна особа до адміністрації з питаннями щодо прийняття відповідних заходів із забезпечення нормальних умов збереження, прийому та видачі матеріальних цінностей, та ті заходи, які вжила адміністрація за вимогою матеріально відповідальних осіб. Практика контрольно-ревізійної роботи показує, що присуджені борги списують па збитки. Виявивши такі факти, ревізор перевіряє обґрунтованість такого списання. Списання присуджених боргів на збитки можливе тільки при наявності ухвали суду про неможливість такого утримання. Такі борги обліковуються на позабалансовому рахунку 072 «Невідшкодовані нестачі і втрати від псування цінностей». Завершуючи перевірку, ревізор з'ясовує: 1) наявність зобов'язання по всіх дебіторах про погашення їхньої заборгованості (або за виконавчими листами); 2) систематичність надходження сум в погашення заборгованості; 3) вжиті заходи до боржників, які порушують розрахункову дисципліну.
Ви переглядаєте статтю (реферат): «Ревізія операцій по претензіях і відшкодуванню матеріальних витрат» з дисципліни «Контроль і ревізія»