Зв’язки з громадськістю (ПР) як фактор державної політики
Сьогодні органам державної влади й управління з метою оптимізації своєї діяльності необхідна підтримка громадськості, ефективний зворотний зв'язок між державою та суспільством. У межах вирішення цього генерального за- вдання особливої актуальності набуває використання засобів, методів, прийо- мів та процедур інноваційної для України соціально - культурної технології "паблік рілейшнз" - зв'язки з громадськістю, - спрямованих на забезпечення ді- алогових відносин між державою та її громадянами, урахування та цілеспрямо- ване формування громадської думки, стимулювання громадянської активності, підвищення авторитету та довіри до органів державної влади й управління. Ак- туалізація комунікативного аспекту становить важливий напрям підвищення ефективності державного управління. Слід визнати, що в Україні продовжує залишатися невирішеною проблема підготовки спеціалістів - професіоналів у сфері "паблік рілейшнз" (ПР) в орга- нах державного управління, відсутні повноцінні навчальні програми та підруч- ники, в яких би глибоко висвітлювались концептуально - категоріальні і техно- логічні основи ПР як важливої теоретико - прикладної складової процесу дер- жавного управління. На Заході ПР - це розвинута науково - прикладна дисципліна. Фаховою діяльністю там займаються вже декілька десятиліть, тому що наука і мистецтво встановлення контактів і підтримка добрих стосунків з громадськістю набува- ють сенсу лише в умовах демократичного суспільства. Аналізуючи й узагаль- нюючи світовий досвід у сфері теорії та практики ПР необхідно звернутися до американського досвіду як найбільш інституціонально розвинутого в цій галузі. Вагомий внесок в розвиток теорії і практики ПР і реклами в США внесли: Е. Бернайз, Д. Грюніг, Р. Харлоу, С. Катліб, А. Сентер, Г. Брум, Д. Доті, Дж. Бер- гер, Л. Кортленд, І. Сендідж, В. Фрайбургер, К. Ротцол, Дж. Бернет, С. Маріар- ті, Ф. Котлер, Е. МакКарті й іншi. Серед американських спеціалістів немає спільної думки у теоретичному визначенні ПР - діяльності, що свідчить про важливість дослідження цієї про- блематики. Необхідно визнати, що західні посібники, які з’явились на нашому ринку, були написані понад 10 років тому і базуються на досвіді, який не зав- жди є актуальим до застосування в нашій дійсності. Проте вивчення сучасного західного досвіду відіграє, в певній мірі, позитивну роль при використанні з за- хідного інструментарію всього того, що має загальнонаукове значення. Слід зазначити, що в СНД тільки з середини 90- х років з’являються ро- боти, в яких в тому чи іншому аспекті торкаються проблем нової прикладної дисципліни паблік рілейшнз, яка виявилася в фокусі відразу багатьох наук: со- ціології, психології, культурології, політології, теорії комунікації, теорії та істо- рії державного управління, менеджменту, маркетингу та реклами. Нечисельні українські і російські дослідження, що присвячені проблемам нової прикладної комунікативної технології ПР, являють собою або критико - інтерпретуючі ро- боти зарубіжного досвіду в сфері ПР і реклами (В. Королько, В. Музикант, В. Блажнов, І. Альошина, В. Бугрим, В. Моісеєв, Є. Ромат та ін.), або розглядають сферу діяльності ПР як експериментально - прикладний аспект масової комуні- кації (В. Конецька, І. Вікентьєв та ін.), або висвітлюють роль і місце ПР в орга- нізації комерційної діяльності (І. Синяєва, І. Яковлєв, О. Яновський та ін.), або виділяється напрямок, пов’язаний з питаннями формування політичного імі- джу і технологіями проведення політичних кампаній методами і засобами ПР - діяльності (В. Бебик, Г. Почепцов, С. Файер, О. Феофанов та ін.), або висвіт- люється діяльність по зв'язках з громадськістю у правоохоронних органах вла- ди (В. Годованець, В. Серьогін та ін.), або зв’язки з громадськістю розгляда- ються в системі функцій (допоміжних) в сфері державного управління (В. Ма- линовський, К. Мельникова, С. Рязанова, М. Свірін та ін.). Зв'язки з громадськістю - це наука і мистецтво управління процесом ко- мунікації між організацією та її цільовими групами громадськості з метою формування громадської думки в бажаному для організації напрямку за під- тримки засобів масової комунікації. Аналіз соціально - психологічних особливостей зв'язків з громадськістю в управлінні суспільними процесами дав підстави розглядати їх як свідомий, плановий і довготерміновий вплив на створення відповідного зовнішнього та внутрішнього соціально – політико - психологічного середовища, яке б сприяло позитивному іміджу суб'єкта управління та за посередництвом інформаційної системи та зворотного зв'язку від оточення повинно привести до появи пози- тивного настрою та довіри цього оточення до політики суб'єкта управління. Зв'язки з громадськістю є новою для України формою оптимізації функ- ціонування механізму державного управління, адекватною принципам сучасно- го рівня демократії. Багатопланова діяльність ПР, що містить комплекс функ-цій: аналітично - прогностична, інформаційно - комунікативна, організаційно - технологічна, консультативно - методична, спрямована на забезпечення дво- стороннього характеру зв'язків суб'єкта управління (органа державної влади) та громадськості. Така модель комунікації як система управління передає важливу ідею демократичного суспільства. Тільки за наявності розвинених та ефектив- них механізмів соціального зворотного зв'язку та їх пріоритетів можна говори- ти про становлення громадянського суспільства в Україні. Основними завданнями реалізації функції зв'язків з громадськістю органів державної влади є: інформування; звітування та консультування. Розкриємо зміст цих завдань більш докладно.
Ви переглядаєте статтю (реферат): «Зв’язки з громадськістю (ПР) як фактор державної політики» з дисципліни «Комунікаційна політика в діяльності державного службовця»