ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Реферати статті публікації

Пошук по сайту

 

Пошук по сайту

Головна » Реферати та статті » Маркетинг та торгівля » Комунікаційна політика в діяльності державного службовця

Проблеми зміни мотивацій у необхідності інформатизації при реорганізації органів державного управління
Однією з головних проблем реформування державного управління в Украї-
ні є пошук кращих моделей суспільного устрою та його функціонування. Важ-
ливого значення набуває вдосконалення державно - управлінських відносин,
приведення статусу учасників цих відносин у відповідність з новими завдання-
ми, що стоять перед державним управлінням.
Характер процесів, що відбуваються в суспільстві, вимагає не просто онов-
лення традиційних схем державно - управлінських відносин, а радикальних
змін змісту діяльності щодо здійснення державної влади, функцій державного
управління.
Державне управління в нашій країні на всіх рівнях протягом десятиліть бу-
ло одним з основних елементів адміністративно - командної системи, тому воно
адаптувалося до цієї системи досить активно і з певним успіхом, причому не
лише до організаційно - правового, державного і господарського механізмів, а й
до політики, офіційної ідеології, системи цінностей.
Суть державного управління, на той час, полягала в побудові ієрархії влади,
де основними засобами впливу були наказ і тиск на людину. Все мало якусь лі-
нію підпорядкування, вищу інстанцію, а повноваження найвищого рівня вико-
навчої влади були необмежені. Через офіційну ідеологію до свідомості людей
доводилися численні "дозволено" та "не дозволено". Економічним методам у
державному управлінні відводилася другорядна роль і використовувались вони
в межах ієрархічних систем. Ринок намагався існувати в тіньовій економіці, що
конкурувала з офіційною.
Тому і потреба в інформації для виконання управлінських дій на різних рі-
внях державного управління була однобокою. Зверху керівні вказівки У вигляді
рішень з'їздів, директив міністерств, знизу - ніякого аналізу (навіть якщо рі-
шення, що надійшло зверху, не мало жодного обгрунтування).
Численні соціальні ідеї і спроби знайти кращі форми соціальної організації
суспільства, що грунтувалися на утопічних моделях буття і не враховували об'-
єктивні процеси самоорганізації світової цивілізації, ніколи не були вдалими.
Зокрема, помилковість цих ідей полягала в монополізації лише суспільних
форм власності, в можливості створення й існування суспільства без товарно -
грошових відносин, ідентифікації приватної власності з експлуатацією людини
людиною. Подібні структури, що грунтуються на підпорядкуванні процесу
управління розвитком суспільства догматичній ідеї, відповідають "закритим"
системам і суперечать принципам самоорганізації.
Якщо в процесі розвитку соціальних структур в "закритих" системах вини-
кають кризові ситуації, то вихід з них можна знайти застосовуючи механізми
самоорганізації, оскільки під впливом апріорно встановлених догм розвиток не
може переходити на нові варіанти природно і вступає в протиріччя з цими дог-
мами. В результаті під впливом деструктивних чинників "закрита" система має
тенденцію до дезорганізації і аномального зростання ентропії в усіх можливих
формах її прояву (в стані виробничої і технологічної бази, інтелектуального
розвитку суспільства, демографічних процесів, в збільшенні числа аварій і ка-
тастроф, зростання злочинності тощо).
Зауважимо, що застосування при цьому традиційних дедуктивних підходів
до організації процесу прийняття рішень "згори вниз", що відповідає умовам
"закритої системи", призводить до різкого зменшення варіантів, що аналізують-
ся, серед яких може і не бути справді ефективних рішень. Ці підходи не давали
змоги використовувати механізми самоорганізації, характерні для інформацій-
но-складних об'єктів прийняття рішень з урахуванням чинників їх "спадкоєм-
ності" і "мінливості", оскільки в процесі трансформації функціональні елементи
складних економічних, кредитно - фінансових, виробничих, технічних, соціаль-
них систем можуть змінювати свою просторово – структурно - параметричну
організацію в можливих межах прояву механізмів "спадкоємності" і "мінливос-
ті". Під "спадкоємністю" в даному випадку розуміється використання практич-
них рішень, що перевірялися для структурно-параметричної організації відпо-
відних функціональних елементів цих системі а під "мінливістю" - використан-
ня нових рішень, виявлених на основі аналізу останніх досягнень у відповідних
сферах діяльності і знань. Можливі просторово - структурно-параметричні ор-
ганізації зазначених складних систем визначаються допустимими комбінаціями
їх функціональних елементів. Якщо їх комбінації, відповідають умовам систем-
ної цілісності соціальних систем, що розвиваються, забезпечують тривалість
цього процесу і його безпеку, то воші можуть розглядатися як найдоцільніші
рішення на відповідних рівнях управління. Крім того, організація соціальної
системи і її розвиток не підпорядковується достатньо точним природним зако-
нам і закономірностям оскільки вона значною мірою є наслідком проявів су-
б'єктивних індивідуального і колективного інтелекту.
Водночас у "відкритих" системах при підсиленні їх нестійкості є можливос-
ті вибору кількох варіантів розвитку. А механізм адаптації і самоорганізації за-
безпечує "вибір" варіанта прогресивного розвитку. При цьому, і показують ре-
зультати досліджень процесів розвитку соціально - економічні систем, у міру
підвищення рівня їх організації наявні антагоністичні протиріччя згладжують-
ся, перетворюючись у неантагоністичні.
Оскільки державне управління є основою будь - якого управлінського
впливу з боку державних структур на всіх рівнях реалізації державної влади, то
за поширеним визначенням, влада являє собою право і можливість управляти
будь - ким, підкоряти інших своїй волі, тобто там, де є людські відносини, ви-
никає феномен влади. Державна влада не може бути чимось застиглим або не-
змінним. З розвитком суспільства вона теж розвивається, набуваючи нових
форм, наповнюючись державною культурою функціонування, правовою куль-
турою. Об'єкти державного управління наділяються державно - владними пов-
новаженнями.
Упродовж багатьох років у практиці державного управління широко вико-
ристовувався системний підхід, який передбачав дотримання жорстких рамок
створення мережевих графіків, цільових планів, складних аналітичних цільових
функцій (моделей) тощо, що призводило до великих невиправданих і непродук-
тивних витрат.
Аналіз досліджень у галузі державного управління виявив тенденцію до по-
ступової відмови від системного підходу в зазначеному вище сенсі і ви-
користання інформаційного підходу, оскільки людство підійшло до межи, за
якою прогресивний, тривалий і безпечний розвиток його стає неможливим без
докорінної зміни парадигми його відносин з біо -, техно - і соціосферою. Назрі-
ла погреба в розробці і реалізації ефективної стратегії розвитку цивілізації,
спрямованої на забезпечення тривалого і безпечного існування особистості, су-
спільства, держави і світового співтовариства в цілому. У вирішенні цього гра-
ндіозного завдання великі надії покладаються на використання досягнень в об-
ласті перспективних інформаційних технологій і забезпечення на цій основі
технізованої інтелектуалізації суспільства як найважливішого відновлюваного
ресурсу розвитку цивілізації.
За інформаційного підходу увага вченого переноситься з елементів , дослі-
дження окремої системи на мікро - і макровимірні відносини і зв'язки не тільки
в її межах, а й з зовнішніми системами. Встановлення співвідношень, порівнян-
ня, аналіз і синтез є основою інформаційного підходу досліджень всіх без виня-
тку соціальних процесів і явищ природи. Інформаційний підхід базується до-
слідженні і вивченні конкретного об'єкта з його взаємовідносинами і взаємо-
зв'язками із зовнішніми (щодо нього) об'єктами і внутрішніми середовищами.
Важко не погодитися з думкою Н. Нижник, що "уявлення про систему дер-
жавно-управлінських відносин передбачає встановлення меж системи та визна-
чення її складу. Якщо розглядати систему державно - управлінських відносин у
цілому, то її межі визначаються єдністю процесів державного управління, а
уявлення про їхню завершеність, як єдиного цілого, дає змогу підходити до
державного управління як до процесу, що безперервно поновлюється".
Безсумнівно, якість державного управління на будь - якому рівні визна-
чається рівнем ефективності управлінських рішень, що приймаються. Успіх
прийняття рішення вирішальною мірою залежить від інформації, яка є у ро-
зпорядженні того, хто уповноважений приймати рішення.
Саме інформація є основою концептуальної моделі людини, що приймає
рішення, і від рівня її вірогідності і системної повноти значною мірою залежить
ризик прийняття неефективних і небезпечних рішень. Як ефективний захід
зниження ризику прийняття неефективних і небезпечних рішень може бути ви-
користання нових інформаційних технологій.
Реалізація функції управління як одного з найскладніших видів людської ді-
яльності потребує великої кількості інформації про об'єкт управління, на під-
ставі якої виробляється управлінське рішення.
Незалежно від рівня управління процес прийняття управлінського рішення
передбачає такі етапи (можливо, розтягнуті в часі):
- збирання (накопичення) інформації, необхідної для прийняття рішення;
- розробка проекту рішення (обробка інформації, аналітичні розрахунки, аналіз
можливих наслідків прийняття рішення, коректність рішення щодо законодав-
чої бази, відповідність рівню повноважень того, хто приймає рішення);- прий-
няття рішення (формування документа, в якому відображено суть прийнятого
рішення).
Вся інформація, необхідна працівникові для прийняття управлінського рі-
шення, має бути отримана своєчасно. У разі необхідності інформація, яка по-
трібна для прийняття рішення і перебуває в інших підрозділах установи, має
бути доставлена працівникові в реальні строки з метою прийняття опти-
мального рішення. Всюди, де тільки можливо, виконання всіх управлінських
рішень мають відслідковувати ті, хто ці рішення прийняв, до того моменту, як
виконання буде завершено.
Тому можна зробити висновок, що управління - це процес, який на всіх ета-
пах потребує можливості оперативного "маніпулювання" інформацією. І люди-
на, яка цим займається, повинна мати інформацію, за образним висловом Біла
Гейтса (Bill Cates), засновника фірми Microsoft і одного з справжніх провидців
комп'ютерної індустрії, "на кінчиках пальців" .
Людина прагне, щоб комп'ютер на її столі був вікном, через яке можна
побачити інформацію, розподілену по всьому світу, швидко і просто комбіну-
вати дані з багатьох різних джерел. Це і означає "мати інформацію на „кінчиках
пальців".
Тому потреба в інформаційному середовищі для управління виникає там і
тоді, де й коли є відповідне "напруження розуму" (здорового глузду), достатнє
для подолання стереотипів мислення, звички казати одне, а робити інше. Тоді
виникає потреба в необхідних контактах між різними гілками державної влади
за узгодженими напрямками тощо. У цьому випадку, на перший план виступає
вивчення механізму поширення соціального розуму, і провідною системою стає
інформатизація .
Інформатизація, в цьому розумінні - це процес забезпечення людства бага-
томанітністю інформаційних ресурсів, невичерпними джерелами яких є інфор-
маційна сфера Всесвіту. Вона припускає по – перше, зростання продуктивності
праці за рахунок зниження співвідношення вартість/продуктивність, по - друге,
підвищення грамотності і рівня життя населення і, по-третє, перехід у нову со-
ціально - економічну формацію.
Особливої гостроти зазначена проблема набуває на етапах переходу держа-
вної системи до нових соціально-економічних відносин. Нерівномірні і незба-
лансовані зміни ціннісних орієнтацій особистості, суспільства і держави; нор-
мативно - правових, організаційних, майнових, фінансових, виробничих, госпо-
дарських відносин; накладання створюваних нових і застарілих правових, соці-
альних і економічних механізмів, що їм суперечать, призводять до дестабіліза-
ції системної організації суспільства і держави, наслідком чого є глибокі кризо-
ві процеси і зростання внутрішніх і зовнішніх загроз безпеці суспільства і дер-
жави.
У вирішенні проблем забезпечення безпеки й стабільного розвитку суспіль-
ства і держави виняткову роль відіграє активізація інтелектуальних можливос-
тей суспільства як основного джерела його прогресу. В цьому випадку під інте-
лектом розуміється здатність розуму аналізувати і адекватно оцінювати обста-
новку і приймати складні рішення, в тому числі, в умовах істотних невизначе-
ностей, передбачаючи очікувані наслідки виконуваних дій. Саме інтелект дає
змогу людині ставити мету для своєї активної діяльності, винаходити і створю-
вати неіснуючі в природі предмети, матеріали, технології і форми організації
суспільства.
Отже, можливості інтелекту виявляються, передусім, через організацію сус-
пільного життя. При цьому з появою в процесі інтелектуального розвитку сус-
пільних форм організації людської спільноти об'єктивно існуючі протиріччя
між індивідуумами переносяться з суто біологічної сфери на соціальну, суспі-
льну. Завдяки активізації інтелекту розширюється сфера конфліктності між лю-
дьми, але це водночас стимулює прискорений розвиток. При цьому інтелект
відкриває нові можливості подолання протиріч з використанням нових форм
компромісів.
Інтегральним результатом цілеспрямованого впливу інтенсифікації інтелек-
туальної діяльності на суспільство має стати прискорення його розвитку і са-
моорганізації, підвищення динаміки прогресивних економічних і соціальних
процесів, забезпечення гнучкої перебудови виробництва в нестабільних умовах
ринкових відносин, поліпшення екологічної і демографічної ситуації і, як на-
слідок, істотне покращення якості життя населення, його духовний і культур-
ний розвиток.
Зазначені чинники дають підставу розглядати інтелектуалізацію суспільства
як глибинну сутність прогресивного розвитку світової цивілізації з переходом
на базі досягнень науково - технічного прогресу до постіндустріального етапу
як нового типу соціальних цінностей і організації соціально - економічних сис-
тем. При цьому інтелектуалізація суспільства є чинником зміни як окремих су-
спільств, в яких вже склалися необхідні передумови, так і світу в цілому, що
може розглядатися як сукупність просторів, шо модернізуються. Тільки ство-
рення необхідних умов для повного розкриття творчого хисту членів суспільст-
ва може забезпечити створення і реалізацію нових ресурсів, енергозберігаючих
технологій, гармонізацію розвитку соціо -, техно - і екосфери, подолання соціа-
льної напруженості, реалізацію ефективної стратегії забезпечення національної
і міжнародної безпеки.
Основними причинами нерівномірності і незбалансованості вказаних пере-
хідних процесів є різнородність природи і механізмів структурних соціально-
економічних, фінансових і виробничих систем, і нескоординова-ності рішень,
що приймаються розподіленими суб'єктами, з управління розвитком цих систем
в умовах високого рівня невизначеності. Тому як можливі наслідки цих рішень,
можуть різко посилитися протиріччя між інтересами різноманітних соціальних,
партійних, професійних, національних і вікових груп населення.
Водночас різнорідні структурні елементи цих систем не мають досить силь-
них природних механізмів гармонізації і синхронізації розвитку, здатних забез-
печувати підтримання тривалого життя системи при значних змінах зовнішніх і
внутрішніх чинників. Очевидно, зниження гостроти кризових процесів і забез-
печення національної безпеки при переході до нових соціально - економічних
відносин можливо шляхом посилення природних механізмів самоорганізації
функціональних економічних, фінансових, технічних систем державного "орга-
нізму" за рахунок використання нових інформаційних технологій управління.
Однак, як показує аналіз, це завдання не може бути вирішене на підставі вико-
ристання традиційних засобів цільового регулювання розвитком складних роз-
поділених організаційних систем.
Прискорення темпів розвитку і впровадження в народне господарство і в усі
сфери соціально-політичної діяльності суспільства таких каталізаторів прогресу
людства, як ЕОМ, персональні комп'ютери, лазерна техніка, засоби масової ін-
формації і супутниковий зв'язок, свідчать про вступ людства в сторіччя суціль-
ної інформатизації, що вже сьогодні дає змогу установам, підприємствам, орга-
нізаціям, їх трудовим колективам і кожній людині окремо чути, бачити, знати
все, що відбувається в місті, країні, на планеті. Завдяки використанню комп'ю-
терної техніки, телекомунікаційних засобів зв'язку з'явиться можливість обмі-
нюватися між установами, підприємствами, містами і країнами різноманітними
відомостями, текстами, рекламами, відеозображеннями та ін. Крім того, наяв-
ність настільних комп'ютерів і телекомунікаційних засобів зв'язку вже сьогодні
дасть можливість віднести інформацію до розряду найважливіших і дорогих
ресурсів, що економлять трудові, матеріальні і фінансові ресурси. Інформаційна
політика суспільства забезпечує автоматичне прискорення його розвитку. Так,
за даними експертів, тільки свобода слова і приватна власність на засоби масо-
вої інформації автоматично підвищують на 25% загальний прогрес суспільства.
Найважливішим (і чи не єдиним) інструментом трансформації соціальної
політики в цьому напрямку є інформатизація суспільства. Актуальність якнай-
ширшої інформатизації нашого суспільства визначається стрімким розвитком
соціальних процесів: демократизації, гласності, трансформації тоталітарної
держави в правову, послідовним запровадженням ринкових економічних відно-
син.
Інтелектуалізація суспільства значною мірою базується на розвитку "ком-
п'ютерної цивілізації", що дає підставу розглядати постіндустріалізм як інфор-
маційний етап розвитку людства. Саме через аналіз інформації інтелект забез-
печує оцінку ситуації і прийняття рішень. Однак, незважаючи на інтенсивний
розвиток засобів інформатизації, на шляху технізованої інтелектуалізації сус-
пільства виникають численні принципові проблеми характеру, в тому числі і
щодо інформаційного забезпечення управління напрямком розвитку соціосфери
і техносфери відповідно до умов тривалого існування і безпеки.
До нових підходів, які породжуються впровадженням інформаційно-
соціальних технологій, можна віднести:
• забезпечення нового способу життя на підставі розподілених інформаційних
технологій самоврядування і саморозвитку;
• ліквідацію антиінтелектуалізму;
• сприяння зростанню рівня знань;
• впровадження інформаційно-інтелектуальних технологій;
• досягнення в усіх сферах діяльності стабільних процесів інформаційної тех-
нологізації, що є гарантом свободи особистості від народження і її право на приватну власність;
• забезпечення функціонування інформаційних технологій народовладдя і роз-
поділеного інформаційного самоврядування як загальних гарантій демократії.
Інформаційно - соціальні технології, як і сама інформація - це унікальний ре-
сурс заощадження матеріальних, фінансових, трудових і енергетичних витрат,
феномен визначення всієї інтелектуальної здібності і резервів людського ресур-
су. Вони базуються передусім на загальній інформації, колективному розумі і
волі народу, а також на таких фундаментальних наукових дисциплінах і понят-
тях, як психологія, історія, гуманізація, прогнозування, соціальна інфраструк-
тура, мета, засоби і форми технологізації, норми моралі, інструкції, закони, ін-
формаційна політика тощо.

Ви переглядаєте статтю (реферат): «Проблеми зміни мотивацій у необхідності інформатизації при реорганізації органів державного управління» з дисципліни «Комунікаційна політика в діяльності державного службовця»

Заказать диплом курсовую реферат
Реферати та публікації на інші теми: Фонетична транскрипція
Еталонна модель взаємодії відкритих систем (ЕМВВС, OSI — Open Sys...
Іменник
Кошмарна сенсація! Де знаходиться - ПЕКЛО?!
Теорія оптимізації портфеля інвестицій


Категорія: Комунікаційна політика в діяльності державного службовця | Додав: koljan (02.10.2011)
Переглядів: 737 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП