нформаційна політика як фактор трансформації українського суспільства
суспільства може докорінно спотворити її цілі і цінності, порушити її ефек- тивність і підірвати життєдіяльність, перетворити демократію в ілюзію, форму маніпулятивного панування правлячої еліти. У той же час впровадження новітніх технологій, Інтернету можуть Затяжний процес реформування суспільства в посткомуністичних країнах ставить перед наукою питання про пошук шляхів його оптимізації, визначення найбільш ефективних шляхів перетворень в економічній та політичній сфері. По мірі розвитку інформаційної революції стає все більш визначним поняття інформації як трансформаційного ресурсу. Саме інформація найбільш впливає на всі процеси перетворення. Особлива роль інформаційної складової в перехі- дній інфраструктурі посилюється тією обставиною, що саме через неї найбільш ефективно здійснюється зовнішній вплив на становлення та розвиток ринкових механізмів. Не випадково в усіх країнах в програмах ринкових перетворень значне місце відводиться розвитку сучасних інформаційних технологій. Світова наука зробила висновок, що в постіндустріальних країнах вирішальним управлінсь- ким ресурсом є наявність знань і володіння інформацією, тоді як роль фінансів і безпосереднього державного примусу стають все менш значимими. Державний, адміністративний та інші силові примуси поступово зміню- ються на інформаційний та психологічний тиск. У технологій володарювання в даний час головне завдання: добитись при мінімальних фінансових і взагалі ма- теріальних затратах максимального впливу на людей. Найбільш ефективним ін- струментом сучасної влади є знання, які дозволяють досягти бажаної мети, мі- німально витрачаючи ресурси влади. Проте, інформаційний ресурс, як і всі інші, вимагає управління. Це пови- нна вирішувати інформаційна політика, яку держава здійснює за допомогою розробки законодавства, що врегульовує відношення власності. Держава пови- нна турбуватись про інформаційну безпеку суспільства та громадянина, вона повинна володіти значною частиною інформаційних технологій, приймати участь в формуванні ринку товарів та послуг. Державна інформаційна політика повинна стимулювати ріст виробництва засобів інформатизації, телекомунікації, інформаційних продуктів і послуг і одночасно платоспроможний попит на них. Практична реалізація державної ін- формаційної політики в сучасних умовах України вимагає широкої психологіч- ної кампанії по підтримці її основних положень у суспільній думці, роз'яснень її соціальної спрямованості, доказу її обґрунтованості. Державна політика забезпечення інформаційної безпеки України - це над- звичайно важливе завдання, що повинно вирішуватись в ході здійснення рефо- рмування суспільства. Зміст інформації, що надходить до громадян через засо- би масової інформації, дозволяє говорити про наростання інформаційної агре- сії, слабкості національного законодавства в питанні захисту громадян від ін- формації, що руйнує свідомість. Метою такої політики повинно бути, насампе- ред, створення умов для своєчасного виявлення джерел інформаційних погроз і можливих їхніх наслідків. Необхідно визначити комплекс превентивних мір з метою нейтралізації або зменшення негативних наслідків інформаційних по- гроз, створити умови для забезпечення своєчасної, повної і точної інформації для прийняття рішень, здійснювати інформаційну діяльність з метою гармоні- зації особистих, суспільних і державних інтересів як основи досягнення полі- тичної стабільності в суспільстві Реформування системи управління суспільством вимагає становлення якісної інформаційно - аналітичної роботи. Необхідна координація діяльності всіх державних інститутів, які зайняті інформаційною діяльністю з метою най- більш ефективного використання інформаційного ресурсу. У цьому зв'язку принципово важливим є координування роботи всіх державних інститутів, що вже створені й успішно функціонують, це, насамперед, державні комітети, по- кликані здійснювати інформаційну політику, управління Секретаріату Прези- дента України, комітети Верховної Ради України, що відповідають за інформа- ційну політику. В Україні створюються і незалежні інформаційно - аналітичні центри, такі як Український центр економічних і політичних досліджень ім. А. Разумкова та інші. Суспільство чекає від цих політичних інститутів розробки ефективної інформаційної політики, їхня діяльність повинна бути доступна для суспільного контролю. Становлення та здійснення інформаційної політики в Україні вимагає її правового забезпечення, приведення вітчизняного законодавства у відповідність до вимог часу. Особлива увага в інформаційній політиці повинна звертатись на інформаційні технології, вони стають діючим важелем у перетво- ренні суспільства. Інформаційні технології стають найважливішим інстру- ментом політичної боротьби, у ході якої вирішуються питання, у тому числі, і про найбільш прийнятну для суспільства програму його реформування. Потреба забезпечення інформаційної безпеки викликана, по - перше, необхідністю забезпечення національної безпеки вцілому; по - друге, існуванням таких загроз інформаційній сфері країни, які можуть принести значний збиток загальним національним інтересам; по - третє, необхідністю врахування того, що за допомогою інформації можна впливати на свідомість та поведінку людей. Таким чином, весь комплекс проблем, пов’язаний з впливом інформаційної революції на життя сучасного суспільства, повинен бути в полі зору державних інститутів при формуванні ними своєї інформаційної політики з метою оптимізації реформування суспільства.
Ви переглядаєте статтю (реферат): «нформаційна політика як фактор трансформації українського суспільства» з дисципліни «Комунікаційна політика в діяльності державного службовця»