ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Реферати статті публікації

Пошук по сайту

 

Пошук по сайту

Головна » Реферати та статті » Маркетинг та торгівля » Комунікаційна політика в діяльності державного службовця

Роль інформаційної влади в демократизації сучасного українського суспільства
На початку ХХІ ст. людство вступило в інформаційну стадію розвитку, що
призвело до глибоких змін у співвідношенні основних видів влад у сучасному
суспільстві, різкого підвищення політичного впливу інформаційної влади. За
допомогою свої інститутів вона впливає на політичну свідомість і політичну ді-
яльність як через спеціальні політичні комунікації, так і опосередковано – через
ЗМІ, систему освіти, просвіти і т. д. Саме ці інститути генерують соціальну
пам’ять нації, соціальних груп і особистостей, задають інтерпретаційний зміст
подіям, що відбуваються.
У сучасному суспільстві з усіх видів духовного впливу на перший план ви-
сувається інформаційна влада. Знання, інформація використовуються як для
підготовки урядових рішень, так і для безпосереднього впливу на свідомість
людей з метою забезпечення їхньої політичної лояльності і підтримки.
Інформаційна революція, глобалізація світових комунікацій, Інтернет дали мо-
гутній імпульс якісним змінам у різних сферах суспільного життя, радикальним
чином вплинули на розвиток демократичних процесів у суспільстві, на розши-
рення ступеня відкритості суспільства і свободи особистості.
Завдяки новітнім технологіям, Інтернету істотно зростає ступень особистої
свободи індивіда і радикально змінюється характер відносин між правителями і
підлеглими. Дедалі ширша інтернетизація сучасного світу позбавляє правителів
монополії на інформацію, яка завжди була одним з основних ресурсів влади. З
розвитком всесвітньої мережі розширюється „сфера суспільного” і, зокрема,
сфера доступної уваги громадськості політики і політичної інформації. При
цьому Інтернет перетворює людину з пасивного об’єкта інформування не тіль-
ки в активного, самостійного суб’єкта відбору плюралізованої маси інформації,
але і в повноправного учасника самого процесу розповсюдження інформації,
яка практично не піддається зовнішньому контролю і регулюванню. Даючи
змогу індивіду одержувати надзвичайно швидкий, практично не обмежений і
позбавлений від втручання посередників доступ до різних джерел інформації,
всесвітня мережа обумовлює децентралізацію влади, сприяє послабленню вер-
тикальних, ієрархічних моделей соціальної організації і подоланню відстороне-
ності мас від повсякденного політичного процесу. В той же час багатократно
зростають можливості розширення і зміцнення системи горизонтальних гро-
мадських зв’язків. Залучаючись до новітніх комунікаційних технологій рядові
громадяни одержують виключно ефективний засіб самоорганізації, в тому
числі, політичної самореалізації, яка дозволяє активізувати їхню участь у гро-
мадсько-політичному житті.
Свобода суспільства й особистості залежить від свободи ЗМІ, інших інсти-
тутів інформаційної влади. Їх несвобода або видимість їхньої свободи обер-
тається невиправданими втратами політичної влади і суспільства. Без свободи
слова решту політичних прав особи практично реалізувати неможливо.
Найбільш повно різні політичні функції інформаційної влади виявляються в
демократичній державі. Інформаційна влада, і насамперед її головні носії – за-
соби масової інформації, є складовою частиною механізму функціонування де-
мократії, а також її ціннісних підвалин, демократичного ідеалу.
Нормативна модель сучасної демократії будується на фундаменті уявлень
про людину як раціонально мислячу і відповідально діючу особистість, яка
вільно і компетентно бере участь у прийнятті важливих рішень. У демокра-
тичній державі, заснованій на прийнятті важливих рішень більшістю голосів,
володіти такими якостями мають не одна людина або привілейована меншість –
еліта, а маси, стала більшість населення. Домогтися цього без участі
інформаційної влади сьогодні неможливо.
Наявність розвинутої, демократично організованої інформаційної влади, яка
об’єктивно висвітлює політичні події – одна з важливіших гарантій стабільності
демократичної держави, ефективного управління суспільством. І, навпаки, не-
виконання інформаційною владою своїх функцій у політичній системі суспільства може докорінно спотворити її цілі і цінності, порушити її ефек-
тивність і підірвати життєдіяльність, перетворити демократію в ілюзію, форму
маніпулятивного панування правлячої еліти.
У той же час впровадження новітніх технологій, Інтернету можуть віді-
гравати подвійну роль – слугувати могутнім засобом розширення творчих мож-
ливостей людини, інститутом позитивних суспільних перетворень і, одночасно
бути джерелом виникнення і нарощування небезпечних для суспільства нега-
тивних тенденцій. Ця суперечливість феномену Інтернету, який дедалі ак-
тивніше впроваджується в усі сфери суспільного життя, робить надзвичайно
необхідною розробку і введення в практику законодавчих норм і правил які ре-
гулюватимуть його функціонування. При цьому обов’язково треба враховувати
складність цього завдання, небезпеку при його виконанні антидемократичних
рішень, які можуть відкрити простір для невиправданої регламентації Все-
світньої Мережі, що завдасть шкоди демократії під видом її захисту.

Ви переглядаєте статтю (реферат): «Роль інформаційної влади в демократизації сучасного українського суспільства» з дисципліни «Комунікаційна політика в діяльності державного службовця»

Заказать диплом курсовую реферат
Реферати та публікації на інші теми: Поняття ISDN
Здравый смысл и механика
Загальна характеристика мережних стандартів
Синоніми (ідеографічні, стилістичні, контекстуальні, перифраза, е...
Інвестиційні можливості


Категорія: Комунікаційна політика в діяльності державного службовця | Додав: koljan (02.10.2011)
Переглядів: 929 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП