ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Реферати статті публікації

Пошук по сайту

 

Пошук по сайту

Головна » Реферати та статті » Маркетинг та торгівля » Комунікаційна політика в діяльності державного службовця

Комунікація як акт спілкування
як "передача інформації від однієї людини до іншої незалежно від того, чи спо-
нукає вона до встановлення довір'я чи ні".
Коли ми говоримо про комунікацію в управлінських системах, ми маємо на
увазі її учасників - людей.
Отже, комунікація—це взаємні поставки емоційно інтерпретованих елеме-
нтів та ціннісних уявлень.
Хто хоче успішно спілкуватися, повинен отримати якомога більше інфор-
мації про свого співрозмовника:
1.В якому він настрої?
2.Які в нього проблеми?
3.Як у даній ситуації сказати йому те, що поліпшило б його настрій, або в край-
ньому випадку не зачепило б його самолюбства і почуття власної гідності?
4.Як полегшити йому виконання того, що я хочу, щоб він зробив?
Комунікація має кілька значень. По - перше, це шляхи сполучення (напри-
клад, повітряні або водні комунікації); по - друге, це форма зв'язку (радіо, теле-
граф); по - третє, це процес передачі інформації за допомогою технічних засо-
бів - засобів масової інформації(радіо, телебачення, преса, кінематограф); по -
четверте, комунікація виступає як акт спілкування, зв'язок між двома або біль-
ше індивідами, повідомлення інформації однією особою іншій.
Отже, комунікація - це не спілкування в усьому комплексі і багатогранності,
а лише акт спілкування. Очевидно, що цей «акт» також має соціальну природу і
соціальний статус. Визначення терміну «комунікація» починається від характе-
ристики численних інформаційних систем передачі людської мови, сигналів і
зображень. Згідно з цим термін «комунікація» означає «міру участі» в процесі
споживання, обміну та використання інформації. Але разом з тим знаходитися
у стані комунікації—це не просто передавати й одержувати інформацію. В про-
цесі комунікації утворюється комунікативне співтовариство. Воно характеризу-
ється відносинами єдності, взаємозв'язку, взаєморозуміння.
Є й інші грані комунікації. Це:
— координація з приводу прийому та передачі інформації;
— узгодженість цінностей: оцінок і процесів розуміння;
— організація процесу зв'язку між індивідами.
Таким чином, комунікація як акт спілкування має свої особливості.
В більш вузькому, соціально - психологічному розумінні, комунікація - це
процес передачі інформації від відправника до одержувача. Комунікація має
певні складові частини. Найпростіше уявлення про структуру комунікації дає
така схема:
Відправник(В) –Процес передачі інформації - Одержувач(О)
Наступна характеристика процесу комунікації - цільова. Характер спілку-
вання (передача інформації, обмін діяльністю, вміннями, навичками) визначає
особливості акту спілкування - комунікації. Тоді схема комунікації матиме та-
кий вигляд:
Мета - Результат
В структурі комунікації потрібно розрізняти мету від спонукаючого мотиву.
Мета—це ясний і чіткий (часто раціонально обгрунтований) намір. Спонукаю-
чий мотив - прихований намір. У прихованому мотиві слід розрізняти особисті
цілі відправника та одержувача, наміри видати бажане за дійсне.
Контекстом комунікації є вся система цілей і результатів, кодування і деко-
дування, прихованих мотивів і особистих цілей.
Таким чином, комунікація - це процес двостороннього обміну ідеями та ін-
формацією, який веде до взаємного розуміння. Термін «комунікація» походить
від латинського слова, яке означає «спільне» або «розділене між усіма».Якщо
не досягається взаєморозуміння, то комунікація не відбулася.
В суспільстві комунікація організована у визначеному порядку. Тому со-
ціальна комунікація - це інституалізована, тобто організаційно оформлена фор-
ма людського спілкування.
Суттєвою ознакою соціальної комунікації є нормативність - тобто не хао-
тичний обмін думками, рішеннями, а упорядкований, урегульований процес,
строго регламентований документами. В першу чергу нормативність розпов-
сюджується на сферу трудового суспільства, сферу політики, судочинства, по-
буту. Ознакою соціальної комунікації є стандартизація - дотримання етикету,
поведінки.
Саме в цілеспрямованій, а не в хаотичній соціальній комунікації ко-
муніканти і реципієнти усвідомлюють три мети:
- пізнавальну - розповсюдження (комунікантом) або одержання (реципієнтом)
нових знань і вмінь;
- спонукальну - стимулювати інших людей до будь яких дій або одержувати по-
трібні стимули;
- експресивну - вираження або придбання визначених переживань, емоцій.
Для досягнення цієї мети зміст комунікаційних повідомлень повинен вклю-
чати, знання і вміння (комунікант дещо знає та вміє і може поділитися цим
досвідом з іншими людьми); стимули (вольові дії, що спонукають до актив-
ності); емоції (комуніканту важливо емоційно "розрядитися", одержати
співчуття, а реципієнт шукає позитивних емоцій і душевного комфорту).
Отже, для нормального функціонування суспільства необхідний обмін
інформацією. Канали, по яких ця інформація в суспільстві циркулює, назива-
ються засобами соціальної комунікації.
Комунікаційний канал - це реальна або уявна лінія зв'язку (контакт), по якій
повідомлення рухаються від комуніканта до реципієнта. Наявність зв'язку - не-
обхідна умова будь-якої комунікаційної діяльності, в якій би формі вона не
існувала (діалог, управління і т. д.). Комунікаційний канал надає комуніканту і
реципієнту засоби для створення і сприйняття повідомлень, тобто знаки, мови,
коди, матеріальні носії повідомлень, технічні засоби.
Важливо те, що комунікаційні канали забезпечують рух не смислів, а тільки
матеріальне перевтілення повідомлень, яке виражає смисловий зміст. Причому
рух відбувається в фізичному (геометричному) просторі і астрономічному часі.
В залежності від матеріально - технічних засобів, тобто від використання
каналів, соціальна комунікація поділяється на:
- усну комунікацію, яка використовує вербальні й невербальні канали;
- документальну комунікацію, яка застосовує спеціально створені документи, спочатку - іконічні і символічні, а пізніше - рукописи, друкування та різні тех-
нічні засоби для передачі знань в просторі й часі;
- електронну комунікацію, яка використовує засоби радіозв'язку, мікроелект-
ронні оптичні засоби запису тощо.

Ви переглядаєте статтю (реферат): «Комунікація як акт спілкування» з дисципліни «Комунікаційна політика в діяльності державного службовця»

Заказать диплом курсовую реферат
Реферати та публікації на інші теми: ФОРМИ ФІНАНСУВАННЯ ПІДПРИЄМСТВ
Омоніми, омофони, оморфми і омографи
Як наростити тИЦ без щомісячних платежів
Визначення грошових потоків на основі прогнозних фінансових звіті...
Поняття та види цінних паперів


Категорія: Комунікаційна політика в діяльності державного службовця | Додав: koljan (02.10.2011)
Переглядів: 2076 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП