167 До жіночого взуття є декілька принципових вимог. Ходити у взутті зі стоптаними набійками і розбитими каблуками не% припустимо. По взуттю можна легко визначити характер його власниці. Кожний тип одягу потребує відповідного виду взуття. Чорні туфлі%човники на низькому, середньому і високому підборах потрібно мати в будь%якому гардеробі. Щоб зменшити на ви% гляд розмір ступні, краще вибирати темніші панчохи і туфлі на підборах. Взуття яскравих кольорів, навіть якщо воно поєднується з одягом, на ділові зустрічі краще не взувати, особливо зухва% ло виглядають червоні туфлі. Крім того, краще уникати зай% вих, особливо блискучих прикрас на туфлях, це не додає еле% гантності та пасує тільки юним дівчатам. На прийом взувають шкіряні або замшеві туфлі на зручних підборах. Це актуально на прийомах типу фуршет і коктейль, оскільки вони можуть тривати декілька годин і весь цей час доведеться стояти. До вечірніх туалетів туфлі підбирають особ% ливо ретельно, вони можуть бути не тільки шкіряними, але і обшитими тканиною — шовком або парчею, як правило, вони складають комплект із сумочкою, причому якщо плаття блис% куче, то туфлі й сумочка — матові, і навпаки. 4.2.2. Використання символів під час створення іміджу Символ — це непряме позначення чого%небудь. Символ складається з явного зображення і прихованого значення. Лю% ди володіють здатністю прочитання прихованого (часто несві% домого) значення символів. Розрізняють: графічні символи, образотворчі символи і сим% воли%цінності. Водночас символіка може бути: архаїчною (старо% давньою), універсальною (загальнолюдською), груповою та інди% відуальною. Наприклад, хрест і зірка (пентограма) належить до архаїчної символіки. Хрест — знак матеріального світу, чоти% рьох стихій та страждання. Зірка символізує всемогутність і ду% ховний контроль над світом. Іміджева символіка містить: — характерну колірну гамму; — деталі зовнішності, що повторюються; — типові жести; — особисті знаки; — графічні символи; — символи соціального престижу (стиль життя, житло, ма% шина, дозвілля тощо).Колірна символіка дуже важлива для іміджу. Семантика ко% льору визначається кількома обставинами. По%перше, сприй% няття кольору не так тісно пов’язане з мовою, як ім’я, отже, має більш ірраціональний характер. По%друге, вплив кольору на людину має більш виражену фізіологічну першоооснову. Вплив кольору матеріальний — він в організмі людини викликає реальні зміни. По%третє, значення одного і того самого кольору має схожі риси в різних культурах. Міжкультурні відмінності ні% велюються спільністю психофізичних процесів людей, а також схожістю взаємодії з природними кольоровими ефектами. Колір сам по собі щось виражає. Від цього не можна відмовлятися. Це потрібно використовувати. Вінсент Ван Гог Колір багатозначний і дозволяє виражати без слів найрізно% манітніші речі: — погляди людини; — її характер; — сексуальність; — актуальні події життя (весілля, свято, траур); — цінності; — роль, на яку претендує особа; — становище в суспільстві; — ставлення до традицій; — ставлення до інших людей. Колір також широко використовують під час формування фірмового стилю і торгової марки, для того, щоб зробити товар або групу людей більш впізнанними і привабливими. Сотні брендів ідентифікуються споживачами завдяки кольоровій символіці. Наприклад, чай «Ліптон» — жовтий колір; рестора% ни швидкого харчування «McDonald’s» — червоно%жовтий; «Coca9cola» — червоний; «Pepsi» — поєднання синього, білого і червоного. Останнім часом в брендінгу позначилася тенден% ція до використання переважно насичених, акцентних кольо% рів — жовтого, білого й синього. Ми бачимо, що кольорова символіка використовується над% звичайно широко. Через її особливу важливість у житті по% трібно навчитися розбиратися в семантиці основних кольорів. Білий належить до ахромних («безбарвний, невидимий») ко% льорів. Йому надається особливе значення у всіх культурах. Білий колір втілює саме життя, «біле світло». У давнину білий 168169 колір ототожнювався з «духами предків». У християнській тра% диції «біле» ототожнюють з божественним світлом Бога%творця. Білий — найдосконаліший колір, і до нього ми всі прагнемо. Е. Кей Білий колір асоціюється з ідеальною чистотою, виступаючи гарантом здоров’я і захищеності. Він асоціюється з такими властивостями людини, як охайність, етична чистота і правед% ність. У західній культурі він супроводжує шлюбні обряди, сим% волізуючи непорочність. У Стародавньому Римі весталки, що дали обітницю невинності, носили тільки білий одяг. У право% слав’ї — це колір непорочності Богородиці. Глибинним аспектом семантики білого кольору може висту% пати його зв’язок із молоком матері. Невипадково жінка, одягнена в усе біле, викликає в оточуючих більше довіри. Чорний колір завдяки особистим асоціаціям легко пов’яза% ти з мороком, з безоднею і несвідомим прагненнями. Недивно, що в більшості культур саме чорний колір означає смерть (як антитеза білому й світлу). Одночасно чорний колір пов’язаний із запереченням життя і руйнуванням, тобто зі злом. В євро% пейській світській культурі чорний колір також пов’язують з меланхолією і терором. Колись чорний колір був кольором піратства. З часів пов% стання ліонських ткачів (1831) він став використовуватися як символ бунтарства і згодом був запозичений анархістами і ре% акціонерами всіх країн. Сьогодні в західній культурі «чорне» ототожнюється з «поганим, таємничим, лихим і небезпеч% ним». Це знайшло свій відбиток у таких виразах, як: «чорний гумор», «чорна душа», «чорна магія». У християнстві чорним кольором позначається диявол і пекло. У буддизмі чорним характеризується глибина і таєм% ниця прихованого буття. Відомо, що чорний колір не тільки відштовхує, але і притягує своєю невідомістю. В ісламі чор% ний колір високо цінується. Він символізує темне велике небо з яскравим місяцем і провідною зіркою. Також це колір пов% сякденного одягу жінок в ісламських державах. Чорний колір не належить до числа кольорів. Він — містерія, таїнство, яке неможливо зрозуміти. Якоб Бені Сірий колір є своєрідною сумішшю чорного і білого, урівно% важуючи дві протилежності — «таємничість чорного і соціаль% ність білого».Сірим є попіл. Можливо, тому античний світ вважав сірий колір, кольором трауру. Пізнішє у європейській культурі він став асоціюватися з такими якостями особи, як нормальність, звичність, стриманість, коректність, врівноваженість. І дійсно, сірий є єдиним кольором, що не має у спектрі додаткових ко% льорів, він «самодостатній». У XX столітті сірий костюм був найпопулярнішою формою одягу. Сірий став класичним, нейтральним кольором завдяки своїй помірній консервативності, яка свідчить про інтелігент% ність, діловитість і розум. Завдяки асоціації «сірий — непоміт% ний» до вжитку ввійшла фраза «сірий кардинал», що означає людину, яка має таємну владу. Російський менталітет не прий% няв «сірого», приписав йому негативні якості. Бути сірим оз% начає бути пустою, нікчемною людиною. Червоний, жовтий і помаранчевий кольори складають гру% пу так званих теплих кольорів. Вони підвищують кров’яний тиск, активізують і зігрівають. Червоний — бере свій початок у вогненній стихії. А оскільки він символізує вогонь, то підсві% домо пов’язується з енергією і мужністю. У Китаї червоним кольором позначається чоловіче єство. У західній культурі «червоне» частіше асоціюється з війнами, кров’ю і лівим екс% тремізмом, комунізмом. Відомо, що червоний колір став полі% тичним символом із 1871 року, після Паризької комуни, отже, виступав кольором прапору міжнародного пролетарського ру% ху, а потім і Радянської Росії. На думку В. Гете, енергійні, здо% рові, суворі люди знаходять особливе задоволення в цьому ко% льорі. Перевагу йому надають і дикі народи. У язичників червоний колір відповідає образу сонця і вогню. У Росії червона здавна було синонімом краси: «червона дівчи% на», Червона Площа, червоний рядок. Дослідники також пов’я% зують цей колір з пристрастю, сексуальністю і лібідо (у значен% ні енергії сексуальної привабливості). Це не тільки колір крові та плоті, але колір потужності й сексуального панування. Червоні ліхтарі у всьому світі показують шлях туди, де пропонується сексуальне збудження. Г. Клар За червоним йде жовтий, найближчий до світла колір. Він асоціюється з сонцем, осяянням, німбом Христа. У Стародав% ньому Китаї жовтий колір вважався священним і означав жі% ночність (Інь). Ченці%буддисти носять помаранчево%жовтий одяг, символізуючий відхід від дійсності. Жовтий колір — це також колір золота (блискучий жовтий), а отже, й багатства. 170171 Цей колір можна представити як суміш двох інших — збудли% во%червоного і заспокійливо%зеленого. Це поєднання пояснює характер впливу жовтого кольору — він підвищує працездат% ність і приводить до розрядки. Він несе у собі ясність, весе% лість, задоволення і оптимізм. Червоний колір за часом відповідає сьогоденню, тоді як жовтий — указує на майбутнє. Г. Клар Помаранчевий колір є сумішшю червоного і жовтого. У Стародавній Індії він означав еротичну налаштованість обох половин. Загалом цей колір асоціюється з полум’ям, задово% ленням, радістю і розкішшю. На відміну від червоного, пома% ранчевий колір викликає не дуже сильне збудження і не спо% нукає до агресії. Коричневий колір генетично пов’язаний зі сприйняттям ґрунту, кори дерев і шкури тварин. Він породжує відчуття приземленості, надійності, стриманості. Психоаналітичні тео% рії указують також на його зв’язок з анальною дією. Коричне% вий колір здатний підсилювати амбівалентні та агресивні по% чуття, особливо в поєднанні з червоним або чорним. Недивно, що саме коричневий колір став маркером націонал%соціалізму. Зелений колір займає проміжне становище між теплими і холодними кольорами. Він пов’язаний з природою як символ родючості, життя і розвитку. Йому приписується чоловіче на% чало, що виявляється у здатності до самовдосконалення і зрос% тання. В ісламі зелений — священний колір. Загалом зелена гама має загальну заспокійливу дію, норма% лізує тиск, збільшує гостроту зору, приводить до стабілізації дихання і пульсу. Коричнево%зелені тони також приводять до розслаблення вегетативної нервової системи. А от темно%зеле% ний має здатність втрачати перераховані властивості. Зелену% вато%жовтий вважається кольором правителя пекла Люцифера («несе світло») очей диявола. Синювато%зелений колір асоцію% ється з доларами США. Він здатний посилювати напругу й праг% нення до самоствердження. Блакитні й сині належать до холодних кольорів. Вони вира% жають віддаленість, благородство й стриманість. Блакитний колір асоціюється з небесною чистотою, духовністю, а також з жіночою стихією вод. Близький йому — синій — втілює гли% бину, вічність, творчість і вірність. Він однаковою мірою нале% жить як до жіночого, так і до чоловічого начала. Це також ко% лір одягу протестантів.Пурпурні кольори (ліловий, багряний, фіолетовий, малино% вий) є різними поєднаннями червоного й синього. Вони відомі своєю суперечливістю. Їхнє приховане значення: — фіолетовий — містика, печаль, релігійна пристрасть, по% каяння, влада, боротьба людського духу, прагнення до свободи, жадання самовираження, жадання творчості; — бузковий — єдність з вселенським життям, чуттєвість, еротичність; — пурпур (темно%малиновий) — божественна й імператор% ська гідність, сила, гнів, влада, чуттєвість; — рожевий (розбілений відтінок пурпурного) — ніжність, тілесність, жіночність, свіжість, молодість, м’якість, ча% рівливість, невинність.
Ви переглядаєте статтю (реферат): «Використання символів під час створення іміджу» з дисципліни «Іміджелогія»