155 — приєднання до загальноприйнятих авторитетів (контак% ти з авторитетними людьми і організаціями, що пози% тивно зарекомендували себе); — створення ореолу, контексту (отримання посади або нау% кового ступеня, написання книги). Можна помітити, що одні і ті самі прийоми в житті можуть використовуватися для вирішення відразу кількох завдань. Велика частина технік описується в контексті створення яскравого і впізнанного іміджу. Запропонований розподіл на три групи умовний, це не заважає нам використовувати їх та% кож при рішенні інших завдань — формуванні позитивного ставлення і посилення значущості образу. Далі перейдемо безпосередньо до технології створення яск% равого образу. Вибір імені (неймінг) Будь%який образ зберігається в нашій пам’яті завдяки своїй назві. Щойно ми вимовляємо якесь слово, наприклад «океан», у нас виникає низка відповідних відчуттів і образів — шуму прибою, морського бризу, різноманітного підводного світу, чай% ки над водою, гудіння тощо. Аналогічно до цього, імідж починається з імені. Немає по% ганих імен. Кожне ім’я має свою магію (силу неусвідомлюваної дії) і свої можливості. Ми можемо припустити, що ім’я люди% ни певний чином впливає на оточуючих людей завдяки кіль% ком моментам. Серед них: — характер звучання (складність — простота, м’якість — твердість, глухість — дзвінкість, ритмічність — аритміч% ність); — особисті асоціації, пов’язані з життєвим досвідом люди% ни, яка сприймає ім’я; — культурні асоціації, пов’язані з образами відомих людей та історичних осіб, які носили це ім’я; — архетипи, що відображають зв’язок конкретного імені зі стародавнім досвідом людства і міфологічними образами. Так, наприклад, у брендінгу (створенні і просуванні торго% вої марки) достатньо широко використовують міфологічні іме% на, такі як: Алтея, Гермес, Афродіта, Парнас, Флора, Орфей, Ікар… Зараз розробленням найменування товару займається цілий напрям брендінгу, що зветься семонемікою. Отже, озвучене ім’я — найважливіша частина будь%якого іміджу. Ім’я не обмежується знаковою функцією. Воно закри% те асоціаціями, що визначають наше емоційне ставлення до йо% го власника.Ім’я виражає певну ідею і несе смислове навантаження. Врешті%решт, воно і є фундаментом, на якому будується по% дальший іміджевий портрет. При формуванні іміджу треба особливо ретельно продумати три моменти: 1) які асоціації в культурі може викликати конкретне ім’я або прізвище: Єва — прародителька людей; Іуда — зрад% ник; Мавка — лісова фея ; Іоанн Златоуст — апостол тощо; 2) які особливості звучання і вимови імені або прізвища: Наталія — рідна, Барна — скеля, Міла — ніжність, Джеймс Бонд — лаконічність і твердість, Маріанна — ритмічність; 3) наскільки добре ім’я відповідає передбачуваній діяльнос% ті або сфері вживання: Ані Лорак — замість Кароліна, Мерилін Монро — замість Норма Джин, Софія Ротару — замість Софія Ротарь тощо.
Ви переглядаєте статтю (реферат): «Вибір імені (неймінг)» з дисципліни «Іміджелогія»