ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Реферати статті публікації

Пошук по сайту

 

Пошук по сайту

Головна » Реферати та статті » Маркетинг та торгівля » Іміджелогія

Іміджмейкинг
43
ПРАКТИЧНА РОБОТА № 1
Мета: проаналізувати соціально%психологічні передумови
виникнення імідж%образу в інформаційному суспільстві.
Завдання:
1) проаналізуйте історичні аспекти виникнення іміджу та
аспекти його функціонування в інформаційному сус%
пільстві;
2) охарактеризуйте особливості сприйняття та визначіть ме%
ханізми дії іміджеформуючої інформації.
Література: 1, 10, 29, 25, 19, 33, 59.
ТЕМИ РЕФЕРАТІВ
1. Імідж як соціальний стереотип.
2. Соціально%психологічні механізми формування іміджу.
3. Креативність іміджу у проекції на масову культуру.
Розділ 2
ІМІДЖМЕЙКЕРСТВО
ТА ЙОГО ОСОБЛИВОСТІ
Керування іміджем — це керування враженнями.
Девід Майєрс
Базові терміни: іміджмейкинг, імідж"технології, сприйняття,
враження, самоімідж, корпоративна культура,
коучинг
2.1. Іміджмейкинг
У проекції на сучасне життя імідж — це важлива частина
соціально%культурного процесу. Як ми вже визначили, понят%
тя іміджу багатогранне, імідж відіграє значну роль у сфері ма%
сової комунікації, політиці, шоу%бізнесі.
Саме тому В. Шепель справедливо вважає, що імідж%техно%
логії використовують для забезпечення ефекту враження, це
сиcтема реальних впливів, унаслідок яких людиною як окремо,так і у групі створюються відповідні дії», тим самим підкрес%
люючи визначну роль імідж%технологій у реалізації продукту
всіх форм виробництва.
Він визначає три види технологій: соціально%орієнтовані,
особистісно орієнтовані, комбіновані. До перших він відносить
конструювання різних соціумів, проведення піарівських та
іміджмейкерських акцій. До других належать технології кон%
кретного впливу на особистість. Комбіновані — це технології,
які поєднують у собі риси двох вищезазначених. Інтенсивність
їх використання саме й припадає на шоу%бізнес (сучасне ху%
дожнє виробництво), управлінську практику.
Імідж%технології включають такі компоненти: смислове
призначення, інформаційний продукт, технічне забезпечення,
організаційні форми. Вони розвиваються за трьома етапами:
проектування бажаного іміджу, враховуючи цілі та особливос%
ті імідж%аудиторії, реалізацію відповідного іміджу в діяльнос%
ті та в житті, корекцію створеного іміджу для зворотного зв’яз%
ку та подальшого розвитку [105].
Психолог О. Змановська наголошує на тому, що до особли%
востей іміджмейкерства належать такі специфічні технології
іміджування зі створення ефективного іміджу, як:
— техніки створення яскравого образу (неймінг, брендінг);
— техніки формування позитивного ставлення;
— техніки підвищення іміджу та підсилення впливовості
образу.
Е. Богданов і В. Зазикин у своїй спільній роботі визначили
цілий ряд психологічних технологій, які також можна віднес%
ти до іміджування:
— формування іміджу з опорою на «ідеальний образ»;
— сценарний підхід або формування «подієвого ряду»;
— використання соціально%психологічних феноменів «конт%
расту» і «подібності»;
— використання деяких закономірностей соціальної пер%
цепції;
— використання вербальних і лінгвістичних прийомів;
— використання методів міфологізації образу.
Аспект тиражування художнього продукту в умовах масо%
вої комунікації цікаво розкриває С. Корнєєва. Зокрема вона
підкреслює, що концепція будь%якого творчого продюсерсько%
го проекту — це реалізація перш за все імідж%образу компанії,
яка здійснюється завдяки технологіям іміджмейкингу, що ви%
конують функцію іміджування, яка передбачає вміння подати
«продукт» залежно від ситуації, аудиторії, середовища.
4445
В. Бебик зазначає: «Основний продукт масової комунікації —
віртуальна реальність, яка складається з природних і штучно
сконструйованих іміджів».
Проаналізувавши всі вищезазначені твердження, робимо
висновок, що йдеться про специфічну складову частину імідж%
мейкерства — іміджмейкинг.
Іміджмейкинг — це технологія, спрямована переважно на
інтеграцію ефективного образу в різні життєві сфери, це вмін%
ня створити та «подати» образ, якого потребує аудиторія.
Іміджмейкинг є невід’ємною частиною піарівських та імі%
джевих кампанії. Призначення засобів іміджмейкинга — кон%
куренція, що має на меті формування керованого іміджу това%
рів і/або послуг самої фірми, особи, моди, ідеології тощо. Як
правило, ці заходи складаються не з одноразових (які аудито%
рія сприймає як випадкові), а саме з системи взаємоузгодже%
них акцій, спрямованих на аудиторію.
За дослідженнями соціологів, заходи щодо формування іміджу
для команди стендистів на великій виставці налічують 15–20 тех%
нік, для страхової фірми 30–50 ходів, а сценарій вибору депутата
Верховної Ради України — всі 60 технологій впливу.
За твердженням І. Л. Вікентьева, іміджмейкинг має 5 основ%
них цілей:
— позиціонування об’єкта;
— піднесення іміджу;
— антиреклама (або зниження іміджу);
— відбудова від конкурентів;
— контрреклама.
Він вважає, що основні задачі PR%діяльнтості: прогнозування
криз, вивчення громадської думки, створення єдиного фірмо%
вого стилю і фірмових стандартів, дослідження ефективності
акцій, робота з персоналом, психотерапія керівництва і парт%
нерів неможливі без системних сформульованих стратегій
іміджмейкинга.
Формування іміджу містить елементи всіх вищепереліче%
них завдань PR, але найповніше відповідають цілям іміджмей%
кингу позиціонування об’єкта, піднесення іміджу і відбудова
від конкурентів. Їх ми й розглянемо докладніше.
Позиціонування (від англ. «position» — положення, знахо%
дження, позиція тощо) — це створення і підтримка (відтворю%
вання) зрозумілого іміджу; роз’яснення клієнтам наявних проб%
лем. Якщо об’єкт не позиціонується — він просто незрозумілий
потенційним клієнтам, і його представлення — реклама непіз%
наного.Зважаючи на вищезазначене, технологія створення іміджу
має такий вигляд:
— розробляється абстрактний «над%образ», що базується на
можливих властивостях об’єкта;
— проводиться «шліфування» реальних якостей об’єкта;
— створюються умови для прояву затребуваних електора%
том рис об’єкта (реальних і приписуваних);
— методом тиражування або багаторазового повтору інфор%
мації закріплюється потрібний «над%образ», який і стає
його іміджем.
Ми вважаємо, що поняття «над%образ» має право на існуван%
ня, оскільки лексично точно відображає суть іміджу, яка сто%
їть над реальними якостями об’єкта і володіє більшою функ%
ціональною визначеністю.
Облік справжнього образу дозволяє грамотно провести се%
лекцію рис реального образу і добитися максимальної ефек%
тивності іміджу індивіда. Ідеальний імідж завжди залишаєть%
ся тим еталоном, до якого прагнуть, але не можуть досягти.
Антиобраз перебуває поряд із образом згідно з законом єдності
й боротьби протилежностей.
Можна сказати, що прийоми іміджмейкингу були відомі ще
з часів Стародавньої Греції або Шумера. Візьмемо, наприклад,
Стародавній Єгипет, часи фараона Ехнатона (Аменхотеп IV)
і його знаменитий сонцепоклонний переворот.
Компанія була організована за всіма правилами сучасних
імідж%технологій. Головний іміджмейкер кампанії, жрець Ейе,
розділив її проведення на декілька етапів. Спочатку — введення
імені бога сонця Атона в ітулатуру фараона, що, по суті, було
презентацією ідеї, її позиціонуванням. Потім — перенесення
столиці в інше місце і присвячення її Атону (Ахенатон), що
визначалося неможливістю проведення нової ідеї на старому
місці, пройнятому стародавніми традиціями. Після цього —
введення культу сонячного диска в усьому Єгипті. І, нарешті,
коли на думку організаторів цієї кампанії, населення було го%
тове — заборона культу старих богів.
На жаль, введення єдинобожжя у Стародавньому Єгипті не
вдалося. Після смерті фараона, що послідувала на 33%му році
його життя, Єгипет повернувся до старих богів, оскільки не бу%
ли враховані соціальні потреби, а також не спрацювала достат%
ньою мірою специфіка менталітету єгиптян (обставини, на які
треба зважати сучасним іміджмейкерам) [72].
4647
Професіонали в галузі іміджмейкинга знають, що важливо
не тільки позначити нове ім’я або традицію, важливо їх закрі%
пити у свідомості мас.
Піднесення іміджу. Після кваліфіковано виконаного пози%
ціонування можна перейти до піднесення іміджу. Наприклад,
посилити враження представників преси під час спілкування
з відповідним об’єктом.
Відбудова від конкурентів. Це комбінація піднесення імі%
джу при зниженні іншого, позиціонування свого об’єкту на фо%
ні конкурентів. Відбудова може бути явною і неявною. Г. По%
чепцов зазначає, що характерним прикладом цього прийому
може послужити передвиборне гасло одного з депутатів Вер%
ховної Ради України: «Інші обіцяють, ми робимо!»
У світлі представлених цілей іміджмейкингу Г. Почепцов про%
понує розділити об’єкти формування іміджу на три категорії.
Об’єкти, рейтинг яких залежить винятково від створеного ни%
ми або для них іміджу. До цієї категорії можна зарахувати окре%
мих осіб (політики, телеведучі, лідери громадських і релігійних
організацій), соціальні групи (військові, студенти, пенсіонери
тощо), партії, телерадіокомпанії або окремі передачі. Перерахо%
вані об’єкти, в основному, некомерційні організації. Вони не
продають товари або послуги, їхнє становище визначається став%
ленням до них громадськості. Метою діяльності цих об’єктів
можна назвати можливість впливу на настрої в суспільстві.
Об’єкти, рейтинг яких рівною мірою залежить як від іміджу,
так і від якості проведених ними товарів або послуг. Це великі
корпорації, фірми, успіх яких на ринку залежить не тільки від
продажу, а й від того, як вони це роблять. Метою діяльності цих
об’єктів є збільшення обсягів продажу при одночасному ство%
ренні позитивного іміджу й покращенні якості продукції.
Об’єкти, для яких коливання іміджу не є вирішальним чин%
ником їх успіху. В основному це дрібні торгові організації, ус%
піх яких залежить більшою мірою від якості пропонованої про%
дукції. Чисельність об’єктів цієї категорії значно зменшується
з розвитком культури ринку.
Залежно від категорії об’єкта набір прийомів по формуван%
ню іміджу може змінюватися.
Якщо для об’єктів третьої категорії достатньо прагнути не
допускати умисного або випадкового зниження іміджу, покла%
даючись на вдалий стихійний розвиток образу, то для першої
і другої категорій потрібно продумувати кожний крок імідже%
вої компанії.Різниця у складності завдань визначає відмінність у методах
іміджмейкингу і каналах дії на аудиторію. Основними каналами
дії (передачі інформації) можна назвати усне повідомлення, наоч%
ну агітацію, періодичні друкарські видання, радіо й телебачення.
Набір каналів для всіх категорій об’єктів залишається незмін%
ним, і їх вибір визначається доцільністю і запитами замовника.
Методи, на відміну від каналів, для кожної категорії свої.

Ви переглядаєте статтю (реферат): «Іміджмейкинг» з дисципліни «Іміджелогія»

Заказать диплом курсовую реферат
Реферати та публікації на інші теми: Синоніми (ідеографічні, стилістичні, контекстуальні, перифраза, е...
Аудит надзвичайних доходів і витрат
МЕХАНІЗМ ЗМІНИ МАСИ ГРОШЕЙ В ОБОРОТІ. ГРОШОВО-КРЕДИТНИЙ МУЛЬТИПЛІ...
Загальна характеристика мережних стандартів
Омоніми, омофони, оморфми і омографи


Категорія: Іміджелогія | Додав: koljan (01.10.2011)
Переглядів: 3521 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП