ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Реферати статті публікації

Пошук по сайту

 

Пошук по сайту

Головна » Реферати та статті » Менеджмент » Фінансовий менеджмент банку

ПРОЦЕС ПЛАНУВАННЯ В БАНКАХ
Планування банківської діяльності являє собою процес визначення цілей на майбутнє та розробку шляхів їх досягнення. Планування слугує основою для розвитку внутрішньої системи бан-ку з урахуванням впливу зовнішніх чинників і є однією з функцій банківського менеджменту. У процесі планування менеджмент бан-ку має сформулювати відповіді на такі запитання: «Де перебуває банк? Де він має перебувати в майбутньому? Як досягти бажаної мети?».
Основні завдання, які необхідно вирішити у процесі розробки плану діяльності:
Ё визначення перспективи та майбутнього профілю банку;
Ё визначення та характеристика сегментів ринку, що їх має намір обслуговувати банк;
Ё визначення обсягів ресурсів, необхідних для досягнення цілей, таких як матеріальні, фінансові та трудові ресурси;
Ё розробка видів послуг, фінансових продуктів та технологій, за-вдяки впровадженню яких банк зможе одержати бажані результати;
Ё визначення цільових рівнів прибутковості банку;
Ё створення ефективних систем контролю за виконанням планів.
Планування — це багатоступенева й розгалужена діяльність, яка охоплює всі аспекти організаційного та фінансового управління банком у контексті впливу зовнішнього середовища. Розробка обґрунтованого плану неможлива без докладного аналізу фактичного становища банку та прогнозування майбутніх форм діяльності. Аналіз основних аспектів управління з позицій сьогодення та майбутнього включає:
Ё управління джерелами фінансування — методи та форми залу-чення депозитів; нарощування капіталу; розвиток нових видів бан-ківських послуг та продуктів; пошук надійних джерел запозичення коштів;
Ё управління комісійними операціями — рівень операційного об-слуговування; консалтинг; технічні послуги; довірчі операції клієнтів;
Ё управління прибутковістю банку — ефективність операційної ді-яльності; рівень інформаційних технологій; фінансові результати діяль-ності банку в цілому та окремих його підрозділів і співробітників;
Ё розвиток контрольних функцій — системи внутрішнього ауди-ту; системи управління інформацією; організація систем контролю за ризиком кредитного та інвестиційного портфелів;
Ё управління персоналом банку — підготовка кадрів; розробка систем набору, утримання та заохочування співробітників; удоско-налення організаційної структури банку;
Ё управління ризиком активних операцій банку — кредитних, інвестиційних, позабалансових.
Отже, планування потребує всеохоплюючого та інтегрованого оцінювання банківської діяльності — сильних і слабких сторін, ор-ганізаційної та фінансової структури, фінансових результатів, кад-рової політики та контрольних функцій банку. Наступним етапом планування є розробка коригуючих заходів, які змістили б акценти з діяльності банку як такої, на результати цієї діяльності.
Для розробки ефективного плану необхідно враховувати не ли-ше внутрішні особливості банківської установи, а й зовнішні чин-ники. Зовнішнє середовище, в якому змушений працювати банк, не-однорідне і тому його слід оцінювати з погляду можливості впливу з боку банку.
1. Зовнішнє середовище, на яке банк не може активно впливати і має пристосовуватись:
· політико-правова сфера — норми резервування, регулюючі процедури, податкова система, система пільг тощо;
· соціально-культурні особливості, які притаманні кожній на-ції, регіону та які необхідно враховувати для успішної діяльності.
2. Зовнішнє середовище, на яке банк може вплинути, пристосу-ватися, змінити, або обійти:
· сфера економічних відносин — вибір партнерів, клієнтів, сег-ментів ринку, методів ведення конкурентної боротьби, розвиток ба-нківських послуг та інструментів, які влаштовують банк, вихід на нові ринки тощо;
· комунікаційно-інформаційне середовище — вибір систем та засобів зв’язку, передавання інформації, комп’ютерних систем, форм та рівнів одержання інформації.
Результатом процесу планування є створення плану як докумен-та, що регламентує і спрямовує подальший розвиток банку. За зміс-том і формою подання плани різняться залежно від рівня плануван-ня (банк, структурний підрозділ), масштабів та потреб банку, але кожний план має включати такі компоненти:
1) докладне відображення стратегічних завдань, що постають перед банком;
2) повна характеристика банківської установи — її цілі, задачі, стан зовнішнього середовища та можливість впливу на зовнішні чинники;
3) точний і чіткий опис шляхів вирішення поставлених завдань та відповідальності за отримання результатів;
4) визначення конкретних значень ряду фінансових показників та опис якісних характеристик, що не мають кількісних параметрів;
5) визначення проблемних зон, як реальних, так і потенційних, а також сфер підвищеного ризику;
6) чіткий опис ролі та місця банку в майбутньому; розробку за-ходів, які необхідні для підтримання його платоспроможності, на-дійності та конкурентоздатності.
Якість плану можна оцінити, перевіривши відповідність його розглянутим далі вимогам, що ставляться до науково обґрунтованого і документально зафіксованого плану:
Ё відповідність обраній стратегії банку;
Ё об’єктивна оцінка ситуації, що склалася;
Ё узгодження з можливостями та наявними ресурсами;
Ё відповідність стилю керівництва банком;
Ё внутрішня сумісність усіх планів;
Ё реальність;
Ё розгорнутий опис заходів та строків їх виконання;
Ё опис очікуваних результатів;
Ё наявність великого обсягу фактичного матеріалу, розрахунків, прогнозів.
Планування є складним та багатоступеневим процесом, тому розро-бка планів здійснюється як на рівні банку, так і на рівні окремих його підрозділів, філій і відділень. Звичайно, такі плани різняться між собою за постановкою завдань, рівнем деталізації та методами реалізації. На практиці виокремлюють три основні види планування:
Ё стратегічне планування;
Ё тактичне планування;
Ё фінансове планування та розробка бюджетів.

Ви переглядаєте статтю (реферат): «ПРОЦЕС ПЛАНУВАННЯ В БАНКАХ» з дисципліни «Фінансовий менеджмент банку»

Заказать диплом курсовую реферат
Реферати та публікації на інші теми: МАРКЕТИНГОВЕ РОЗУМІННЯ ТОВАРУ
МАРКЕТИНГОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ІННОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ФІРМИ
Мешканці верхніх поверхів старіють швидше, ніж їх сусіди знизу
Кредитоспроможність позичальника та основні джерела інформації дл...
Що таке GSM?


Категорія: Фінансовий менеджмент банку | Додав: koljan (15.06.2011)
Переглядів: 1018 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП