Регламентування посадових обов’язків персоналу має доповнюватись чіткими правилами трудової поведінки. Кожен працівник мусить знати, як себе поводити на роботі, що йому дозволено, які дії не бажані та що категорично забороняється. У вітчизняній практиці з цією метою широко використовуються Правила внутрішнього трудового розпорядку. Цей нормативний документ внутрішнього використання розробляється спільно адміністрацією і представниками найманого персоналу, а затверджується на загальних зборах трудового колективу чи на конференції, де інтереси колективу представляють обрані делегати. Усі питання, пов’язані із застосуванням Правил, вирішуються адміністрацією підприємства згідно з наданими їй статутом правами, а в окремих випадках – спільно з профспілковим комітетом або за його згодою. Типова структура Правил внутрішнього трудового розпорядку включає такі розділи [6, с. 12-16]: 1. Загальні положення 2. Приймання на роботу 3. Права і обов’язки персоналу підприємства 4. Робочий час і час відпочинку 5. Відпустки 6. Відрядження і переведення на нове місце роботи 7. Заробітна плата, соціальне страхування і компенсації 8. Заохочувальні та дисциплінарні заходи 9. Розірвання трудового договору На відміну від вищенаведеної типової структури Правил у Правилах внутрішнього трудового розпорядку робітників і службовців ВАТ “АК-“ТРАНС” міститься розділ “Основні обов’язки адміністрації”, що, на наш погляд, є правомірним, адже цим врівноважуються обов’язки роботодавця і найманого персоналу. Заслуговує на увагу досвід фірм у Великій Британії щодо встановлення правил трудової поведінки та дисциплінарних процедур [7, с. 111-118]. Кожен працівник, що наймається на роботу, має бути ознайомлений з: - вимогами до роботи; - стандартами виконання роботи, які вважаються задовільними; - стандартами поведінки; - правилами, яких слід дотримуватись, щоб забезпечити досягнення високих стандартів; - дисциплінарними стягненнями, яких буде застосовано в разі невиконання правил; - процедурою оскарження. Характер небажаної поведінки працівників може бути поділений на три категорії: - незначне порушення; - серйозне порушення; - грубе порушення. Дисциплінарне стягнення залежить від характеру порушення трудової поведінки. Наприклад, у разі запізнення на роботу працівника, його керівник може обмежитись усним зауваженням. Недотримання робітником правил і норм з безпеки праці є підставою для письмового попередження від майстра чи менеджера з охорони праці. Такі порушення, як крадіжка, образлива поведінка, недотримання конфіденційності, відмова від виконання обґрунтованого завдання, можуть бути підставою для негайного звільнення працівника. Дисциплінарні процедури, порядок оскарження стягнень дуже ретельно опрацьовуються і в доступній формі доводяться до відома всіх працівників.
Ви переглядаєте статтю (реферат): «Правила поведінки і дисциплінарні процедури» з дисципліни «Менеджмент персоналу»