Закрита політика менеджменту персоналу можлива в організаціях, які орієнтовані на створення певної корпоративної атмосфери, формування особливого духу приналежності, а також, якщо вони вірогідно працюють в умовах дефіциту кадрів. Така організація використовує переважно бюрократичну модель системи менеджменту персоналу й орієнтується на включення нових працівників тільки з низового посадового рівня, а заміщення посад середнього та вищого рівня управління здійснюється з числа співробітників організації. Порівняння зазначених двох типів кадрової політики стосовно основних кадрових процесів проілюстровано в табл.. 2.1
Таблиця 2.1 Порівняльна характеристика відкритої та закритої політики менеджменту персоналу [1,с. 131] Кадрові процеси Характеристики політики менеджменту персоналу відкритої закритої Набір персоналу Ситуація високої конкуренції на ринку праці Ситуація дефіциту робочої сили, відсутність притоку нових працівників Адаптація персоналу Можливість швидкого включення в конкурентні відносини, впровадження нових для організації підходів, запропонованих новачками Ефективна адаптація за рахунок інституту наставників, високої згуртованості колектива. Включення в традиційні підходи Навчання та розвиток персоналу Частіше здійснюється в зовнішніх центрах, сприяє запозиченню нового Частіше проводиться у внцтрішньокорпоративних центрах, сприяє формуванню єдиного погляду, загальних технологій, адаптовано до діяльності організації Просування персоналу Обмежена можливість кар’єрного зростання, тому що переважає тенденція набору персоналу ззовні Перевага при призначенні на вищі посади завжди віддається співробітникам організації, здійснюється планування кар’єри Мотивація та стимулювання праці Перевага віддається стимулюванню (зовнішня мотивація) Перевага віддається мотивації (задоволення потреби в стабільності, безпеці, соціальному сприйнятті) Впровадження інновацій Постійний інноваційний вплив з боку нових співробітників. Основний механізм інновацій – контракт, визначення відповідальності співробітників та органзації Необхідність спеціально ініціювати процес розробки інновацій, високе почуття приналежності та відповідальності за зміни ситуації на краще за рахунок усвідомлення єдності цілей працівника та організації
Ви переглядаєте статтю (реферат): «Закрита політика менеджменту персоналу» з дисципліни «Менеджмент персоналу»