Через великий ризик при дотримання наступальної стратегії більшість фірм, надає перевагу захисному типу стратегії, яка визначається позицією, що знаходиться поруч і трохи позаду піонерних агресивних технологічних змін. Стратегія передбачає використання новітніх технологій, завдяки яким здійснюється вихід на нові ринки, вперше утворені іншими піонерами. Звичайно, що така стратегія неможлива як звичайна імітація, а тому потребує істотних поліпшуючих інновацій, які формують нову продукцію, з новими споживчими властивостями відносно базової інновації. Захисні інновації є найпоширенішими в провідних індустріальних країнах. Дотримання такого типу стратегії потребує високої мобільності і здатності до опанування авангардними розробками, а необхідність процесів їх удосконалення вимагає високої науково-технічної розвиненості, як і в наступальної фірми. Важливими факторами для здійснення захисної стратегії є: придбання патентів, навчання персоналу, реклама, сервіс й технічне обслуговування. В світовій практиці характерним явищем є застосування змішаних стратегій: для однієї продукції - наступальної, для іншої — захисної. Фірми невеликих індустріальних країн, частіше застосовують захисну стратегію, в той час як фірми країн, що є світовими лідерами дотримуються наступальних стратегій (більшість фірм-агресорів на світовому ринку інновацій - це фірми США).
Ви переглядаєте статтю (реферат): «Захисна інноваційна стратегія» з дисципліни «Інноваційний менеджмент»