Розробка і виведення нового товару на ринок. Фактори ризику
Жодний виробник не може постійно покладатися на свої нинішні товари і ринки. Для того щоб хоча б утриматись на ринку, а тим більше успішно на ньому розвиватися, необхідно постійно удосконалювати існуючі товари (як самі конструкції, так і технології виробництва, а також методи їх реалізації), розробляти нові товари і виводити їх на ринок, тобто здійснювати інновації. Однак інноваційний шлях розвитку пов'язаний зі значним ризиком. Примітка. За даними у 1998 р. понад 90% українських підприємств, що впроваджували новації, істотно поліпшили показники своєї діяльності і зміцнили свої позиції па ринку. Згідно з даними російських фахівців В.Г. Мединського і С.В. Ільдеменова, можливість успіху нововведення після появи на ринку не перевищує 74%, а 50-60% усіх дослідно-конструкторських розробок так ніколи і не перетворюються в комерційне привабливу нову продукцію. За результатами опитувань у 2000 р. керівників промислових підприємств серед причин, що стримували інноваційну активність підприємств, основними були відсутність попиту, відсутність інформації про ринки збуту, недосконалість законодавчої бази. Однак якщо недосконалість законодавчої бази можна віднести до об'єктивних факторів, то інші - це суб'єктивні, і управляти ними можна на рівні окремих господарюючих суб'єктів. Ризик може бути істотно зменшений, якщо проаналізувати вплив чинників ризику, кількісно оцінити величини ризиків у вартісному вираженні (можливі втрати) і розробити заходи щодо їх зниження. Таку оцінку доцільно вести шляхом послідовного розгляду основних стадій розробки нового товару і його виведення на ринок. Це дає можливість виявити, всебічно проаналізувати фактори ризику і, відповідно, оцінити ступінь ризику на кожному з етапів інноваційного процесу. Аналізуючи отримані оцінки в комплексі (з урахуванням впливу окремих складових на ризик усього проекту в цілому), можна одержати інтегральну (комплексну) кількісну оцінку ризику. Процес розробки і виведення на ринок нового товару включає такі етапи: • формування і добір ідей; • розробка конструкторського задуму товару і його перевірка; 198 • аналіз цільового ринку і розробка стратегії маркетингу по виведенню товару на ринок і подальшій його реалізації; • аналіз можливостей виробництва і збуту; • розробка товару (фізичне втілення конструкторського задуму у новий продукт);
Ви переглядаєте статтю (реферат): «Розробка і виведення нового товару на ринок. Фактори ризику» з дисципліни «Інноваційний менеджмент»