ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Реферати статті публікації

Пошук по сайту

 

Пошук по сайту

Головна » Реферати та статті » Менеджмент » Інноваційний менеджмент

Чинники успішності та невдач нововведень
Визначенню чинників успішності й невдач нововведень присвячено
чимало досліджень у Європі, США, Японії, висновки яких дають схожі
результати. Перш за все відзначається висока «смертність» нових ідей. Із 100
ідей до розроблення береться 26,6 %, до стадії випробувань доходить 12,4 %,
уведеними і комерційне успішними виявилось 9,4%.
Французький дослідник Купер вивчав причини успіху і провалу 195
промислових товарів. З них 102 випадки фірми вважали успішними, а 93 —
провалом.
Дослідження Т. Коно свідчить, що на японських підприємствах 33,1 %
започаткованих ідей дійшло до стадії технічного розроблення і 47,1 % з них до
стадії комерційного розроблення. Із цієї частини повністю були прийняті,
матеріалізовані у зразках, дійшли до масового виробництва і споживання 55,9
% ідей. Загальна питома вага повністю реалізованих ідей дорівнює, таким
чином, 8,7 %, (0,331 • 0,471 • 0,559) = 0,087. За розрахунками автора, для успіху
одного нововведення потрібно спродукувати 18 нових ідей.
На рис. 2.9 показана «смертність ідей».
На успішність нововведень впливають такі чинники:
• наявність в організації джерела творчих ідей;
• ефективна система відбору та оцінки ідей нових виробів;
• орієнтація на ринок;
• перевага товару над товарами конкурентів;
• маркетингове ноу-хау;
• відповідність інноваційної стратегії меті організації;
• доступ організації до ресурсів;
• глобальна концентрація товару.
76
Кількість концепцій
58
7
0
5
4
7
12
3 2
1
1981 р.
1968 р.
Час, %
20 40
Вибір та оцінка
Економічний
аналіз Розробка
Перевірка
60 80 100
Комерці-
алізація
Рис. 2.9. Криві «смертності» ідей нових товарів
У конкретному середовищі організації (фірми, підприємства)
намагаються першими вийти на ринок з новим продуктом (технологією), щоб
отримати додаткові прибутки у вигляді інтелектуальної ренти, оскільки з
дифузією інновації попит на неї зменшується. Крім того, керівництво
підприємства зацікавлене у створенні продукції, яка б істотно перевершувала за
своїми споживчими властивостями вже існуючі аналоги і яка б могла стати
базовою для подальших модифікацій.
Тому ключовим чинником успіху нововведення є: 1) перевага товару над
своїми конкурентами, тобто наявність у нього унікальних властивостей, що
допомагає кращому сприйманню споживачем. Цей чинник відзначають усі
дослідники як головний; 2) маркетингове ноу-хау фірми, тобто краще
розуміння поведінки споживачів, психології сприйняття новинок, тривалості
ЖЦТ і розмірів потенційного ринку; 3) висока синергія НДР і виробництва, або
взаємодія всіх підрозділів підприємства як одного цілого — технологічне ноу-
хау.
Усі три чинники перебувають під контролем підприємства, що виключає
всякий фаталізм в інноваційній діяльності. Успіх тут визначається якістю
інноваційного менеджменту.
Купер запропонував п'ятнадцять правил успіху нововведень, які наведені
в табл. 2.5.
77
Таблиця 2.5
Результати дослідження Купера
П’ятнадцять правил
1. Унікальний (переважаючий) товар, який приносить споживачу додаткові переваги
2. Потужна маркетингова орієнтація на ринок і клієнта
3. Глобальна концепція товару, який первісне орієнтований на міжнародний ринок
4. Інтенсивний первісний аналіз: ще до початку розроблення виділяються відповідні
ресурси на всебічне техніко-економічне обґрунтування
5. Точне формулювання концепції: перелік конкретних завдань, вибір цільового ринку,
набору властивостей і позиціювання товару
6. Структурований план освоєння: перехід від наміченого позиціювання до плану
операційного маркетингу в термінах ціни, збуту і комунікації
7. Міжфункціональна координація: НДЦКР — виробництво — маркетинг
8. Підтримка керівництва: спеціальна структура підтримки інновації, ресурси і правильне
сприйняття процесу
9. Використання синергії: реалізувати сильні сторони, використовуючи технологічний і
комерційний синергізм
10. Привабливість ринків
11. Попередній відбір: успіх і провал можна передбачити
12. Контроль за перебігом розроблення: дуже важливо для успіху
13. Доступ до ресурсів: необхідно мати певні кадрові, фінансові і технічні ресурси
14. Чинник часу: швидкий вихід на ринок
15. Багатоступінчаста процедура: корисно розробляти поетапно
Дослідження Буза, Аллена і Хемілтона у США виявили такі основні
чинники успіху нововведень:
• адаптивність товару до вимог ринку;
• технологічна перевага товару;
• підтримка інновації керівництвом фірми;
• використання оцінних процедур;
• сприятливе конкурентне середовище;
• відповідність організаційної структури.
Головними чинниками є: з одного боку, товар, який відповідає вимогам
ринку, а з іншого — можливості фірми.
Дослідження англійського ринку наведені в табл. 2.6.
З наведених порівнянь видно, що найважливішими чинниками успіху
78
нововведень є рівень їхньої новизни та адаптованості до споживачів, швидкість
виходу на ринок та його знання.
Нововведення бувають не лише успішними, а й невдалими. Особливо
висока частка невдач у сфері споживчих товарів. У дослідженнях наводяться
такі дані: приблизно 80 °/о нових споживчих товарів, 30 % нових промислових
продуктів і 20 % нових послуг приречені на невдачу. Більшість аналітиків
гадають, що відсоток невдалих нововведень зростатиме, бо цьому сприяють
такі чинники:
• скорочення життєвого циклу товарів;
• зростання витрат на дослідження новацій;
• глобалізація конкуренції;
• збільшення сегментованості ринків;
• зростання пропозицій нових товарів;
• жорсткість законодавчих актів про охорону природного середовища і
захист прав споживачів;
• зменшення рентабельності торгових марок підприємств (компаній)
послідовників;
• зволікання з розробленням інновацій.
Таблиця 2.6
Порівняння важливості виявлених чинників
Відсоток фірм
Чинники успіху японських
n = 116
британських
n = 86
• Високий рівень адаптованості до споживача 69,8 75,6
• Переваги над конкурентами:
— за якістю
— за здійсненням
— за відношенням якість/ціна
— за конструкцією
79,3
69,8
58,6
55,2
59,3
45,3
61,6
48,8
• Достатньо конкурентна ціна 41,4 27,9
• Адаптованість до фірми 39,7 34,9
• Унікальність 36,2 29,1
• Ефективний маркетинг 27,6 25,6
• Глибокий аналіз ринку 27,6 18,6
• Великий обсяг ринку 20,7 16,3
• Синергія виробництво/маркетинг 16,4 18,6
• Ухилення від динамічних ринків з частою зміною
товарів 2,6 4,7
Таким чином, невдачі — це невід'ємна частина інноваційного процесу,
менеджерам необхідно постійно аналізувати причини, які ведуть до фіаско
нововведень, що дасть змогу уникнути багатьох проблем або значно знизити
ризики.

Ви переглядаєте статтю (реферат): «Чинники успішності та невдач нововведень» з дисципліни «Інноваційний менеджмент»

Заказать диплом курсовую реферат
Реферати та публікації на інші теми: Технологічний процес виготовлення ДСП
. ЗНАЧЕННЯ ФУНКЦІОНАЛЬНО-ВАРТІСНОГО АНАЛІЗУ В МАРКЕТИНГОВІЙ ДІЯЛЬ...
Організація готівкових грошових розрахунків
РОЗВИТОК КРЕДИТНИХ ВІДНОСИН В УКРАЇНІ В ПЕРЕХІДНИЙ ПЕРІОД
МОДЕЛЬ ГРОШОВОГО ОБОРОТУ. ГРОШОВІ ПОТОКИ ТА ЇХ БАЛАН-СУВАННЯ


Категорія: Інноваційний менеджмент | Додав: koljan (17.06.2011)
Переглядів: 1248 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП