Встановлення управлінських зв’язків в операційній системі
В основу побудови операційних систем закладено виділення основної ланки (технології). Технологія — це прийнятий для даного бізнесу метод з’єднання економічних, людських та інформаційних ресурсів, коли створюється товар чи надається послуга споживачеві. Виділення основної ланки операційних систем означає введення принципу ієрархії в керування операціями. У цьому випадку ієрархічний принцип є вихідним у побудові операційного менеджменту. Усі ланки, елементи і процедури субординовані. Керування операціями — традиційно авторитарний процес, що припускає ланцюг команд. В основі ієрархічної побудови операційних систем — переважання ролі базової технології. Найбільш прийнятно цей принцип реалізує функціональний підхід. Основа побудови операційної системи — вертикаль. 72
Розділ 2 Теоретичні основи операційних систем
Ця технологічна ієрархія в керуванні операціями повинна обов’язково відбиватися в ієрархіях відповідальності, посад, обов’язків і технологій. Горизонтальні зв’язки в керуванні операціями відіграють дуже важливу роль, але вони вторинні стосовно ієрархічних, субординованих законів. Особливо важливі горизонтальні зв’язки у керуванні операціями в багатопрофільних та адаптивних структурах. Співвідношення між горизонтальними і вертикальними зв’язками в побудові операційної системи змінюється у разі кризи і швидких зрушень. За таких умов вертикаль повинна на певний час бути самодостатньою. Це забезпечить необхідну концентрацію операційного керування, але в той же час перевантажуватиме вертикальний рівень керування і робитиме його негнучким, неадаптивним. В аналізі й описі операційної системи ми завжди будемо зіштовхуватися з деякими неформалізованими умовами і чинниками.
Ви переглядаєте статтю (реферат): «Встановлення управлінських зв’язків в операційній системі» з дисципліни «Операційний менеджмент»