Процес оперативного управління передбачає порівняння резуль- татів функціонування системи з певними стандартами та здійснен- ня коригувальних заходів при відхиленні процесу від стандартів. Ця 92 діяльність пов’язана з контролем, який є досить істотною фазою і в управлінні проектами. Виокремлюють різні аспекти контролю про- ектів (рис. 34). Рис. 34. Аспекти контролю проекту Експертно-технічний нагляд за технічними аспектами проекту Контроль будь-якого проекту як системи, що управляється, охоплює пряме й швидке управління ресурсами, грошовими витратами, якістю та бюджетом Аспекти контролю проекту Контроль на цьому рівні озна- чає використання зворотного зв’язку для оцінювання стану виконання проекту Контроль замовником проекту ходу виконання проекту загалом Інженерно-технічний нагляд за технічними аспектами проекту здійснюють технічні фахівці, які перевіряють, наскільки виробничі потужності, продукція, що виробляється, відповідають технічним ви- могам. Вони також контролюють надійність обладнання, технічних систем та інфраструктури, які використовується у проекті. Контроль замовником проекту ходу виконання проекту загалом включає спостереження за перебігом здійснення проекту та пропозиції щодо будь-яких необхідних змін у розробленій структурі чи плані реалізації проекту. Завдання цього контролю: • захищає учасників проекту від несподіваних ситуацій; • поліпшує методи вирішення проблем; • надає змогу уникнути аналогічних проблем при розробці й реалізації інших проектів. Контроль проекту як системи, що управляється. Для проведення контролю потрібна така інформація: • детальні грошові витрати, необхідні для розв’язання кожного окремого завдання; • таблиці розподілу витрат, функціональні витрати; • криві узагальнених витрат праці на програму, потреб у сировині та їх прогноз тощо. 93 Контроль на цьому рівні дає змогу переміщувати ресурси туди, де вони найбільш потрібні. Це зумовлює необхідність спостереження за перебігом робіт із виконання проекту та порівняння їх із відповідним стандартом. Таким стандартом є детальний план робіт за проектом, що включає графік, кошторис витрат та специфікацію якості. Інфор- мацію про перебіг робіт зіставляють із графіком, щоб визначити, чи немає відхилень від календарного плану.
Ви переглядаєте статтю (реферат): «Контроль виконання проектів» з дисципліни «Операційний менеджмент»