Стисла характеристика розділу, мета і завдання його вивчення
Вивчення тем цього розділу має на меті створення своєрідного «стартового майданчика» для опанування базовими положення-ми, сутністю та похідними аспектами операційного менеджмен-ту. У процесі опрацювання Теми 1 здійснюється введення студе-нтів, що вивчають дисципліну, в предмет, завдання та методологію операційного менеджменту як науки та як навчальної дисципліни. Результатом вивчення студентом матеріалу цієї теми є: розуміння значення, ролі та місця курсу в системі підго-товки менеджерів та економістів, знання його предмету та за-вдань, уявлення про операційний менеджмент як складову ме-неджменту організації та (і це є найважливіше) усвідомлення зв’язку між сучасною економічною та управлінською теоріями як методологічною базою та операційним менеджментом як похід-ною від них дисципліною. У розділі розглядаються фундаментальні поняття, на засто-суванні яких ґрунтується все подальше вивчення дисципліни. Одним із них є поняття «операційна система організації», ви-вченню складу елементів, структури та зовнішнього оточення якої присвячено тему 2 «Операційна система організації: струк-турно-процесна характеристика». Розгляду сутності поняття «операційний менеджмент», його змісту, принципів, функцій та методів приділено поглиблену увагу в темі 3 «Операційний менеджмент як різновид функціонального менеджменту». Своє-рідним підсумком вивчення матеріалу розділу є тема 4 «Моделі та інструментарій обґрунтування рішень в операційному мене-джменті», в якій докладно розглядається широкий спектр найрізноманітніших, досить складних, але значною мірою вже добре знайомих студентові завдяки вивченню дисциплін «Ос-нови менеджменту», «Мікроекономіка» та «Дослідження опера-цій», методів, засобів та інструментів формування, вибору та обґрунтування управлінських рішень у сфері операційної діяль-ності організації. Особливе значення для розуміння подальшої структуризації курсу та логіки його загальної архітектоніки має концепція життєвого циклу та режимів функціонування операційної системи, сутність якої студенти мають опанувати при вивченні матеріалів саме цього розділу, оскільки викладений у цій кон-цепції підхід до виділення етапів, періодів і режимів функціо-нування й визначає виокремлення та вивчення специфіки управління поточним функціонуванням операційної системи організації (розділ 2) та управління її створенням і подальшим розвитком (розділ 3). Для розуміння ситуаційного характеру операційного менедж-менту, тобто для з’ясування того, чому навіть на тому самому етапі функціонування, в тому самому режимі та періоді, в різних операційних системах застосовуються диференційовані підходи до управління їх діяльністю, слід ретельно вивчити специфічні ознаки основних різновидів операційних систем, а також опра-цювати критерії, за якими здійснюється їх типологія. Підсумовує вивчення цього розділу розгляд спектру проблем, пов’язаних з організацією діяльності операційного менеджера, тобто особи, яка, власне, й здійснює управління створенням, поточ-ним функціонуванням і розвитком операційної системи. Вивчаю-чи це питання, студент має з’ясувати, якими є сфери прийняття рішень і функції операційного менеджера, зміст, характер і особ-ливості його праці. Набуття знань у цій сфері має велике перспе-ктивне значення, оскільки, скоріше за все, по завершенні навчан-ня, за умови подальшої роботи за фахом, нинішні студенти працюватимуть (а можливо, вже працюють, якщо йдеться про студентів вечірньої та заочної форм навчання) на посадах опера-ційних менеджерів низових управлінських рівнів. Опрацювавши матеріал тем 2, 3, 4 студент матиме уявлен-ня про операційну функцію організації та про її операційну сис-тему, розумітиме сутність концепції життєвого циклу операцій-ної системи та режимів її функціонування, ідентифікуватиме операційний менеджмент як процес управління свідомим цілеспрямованим створенням певної корисності для споживачів у вигля-ді надання їм матеріальних чи нематеріальних послуг або виро-бництва продукції, знатиме склад елементів і структуру операційної системи та системи управління операційною діяль-ністю організації, поновить у пам’яті наявні навики або набуде нових вмінь застосування економіко-математичних і мікроеко-номічних моделей та методів обґрунтування рішень у сфері управління операціями.
Ви переглядаєте статтю (реферат): «Стисла характеристика розділу, мета і завдання його вивчення» з дисципліни «Операційний менеджмент»