Морськими каналами називають штучні водні шляхи, що з’єднують частини світового океану. Канал зазвичай 1 Див.: Международное право в документах / Сост. Н. Т. Блатова. – С. 508–514. 126 Розділ 8 розташований на території однієї держави та знаходиться під її суверенітетом. Тому базовими у встановленні режиму користування морськими каналами є національні закони1. Однак будівництво міжнародних морських каналів почат ково служить полегшенню міжнародного судноплавства, тому для них крім національного може бути встановлений і міжнародноправовий режим користування: по Суецькому каналу (Константинопольська конвенція 1888 р.); по Па намському каналу (Угоди про Панамський канал 1977 р.); по Кільському каналу (визнаний міжнародним за Версаль ским договором 1919 р.); по Сайменському каналу (Договір про передачу в оренду Фінляндській Республіці радянської частини Сайменського каналу й острова Малий Висоцький 1962 р.). За загальним правилом у каналах визнається свобода торгового судноплавства, а зона каналу підлягає деміліта ризації та нейтралізації. Держави – власниці каналів вста новлюють правила судноплавства по каналу, запроваджу ють необхідні збори, а також мають право встановлювати правила перевезення небезпечних вантажів (Суецький ка нал), судноплавства іноземних військових суден (Кільський канал, Корінфський канал, Сайменський канал), загальні обмеження з метою забезпечення експлуатації каналу (Кільський канал) або в інтересах власної безпеки (Сай менський канал). За домовленістю між заінтересованими державами можуть бути визначені взаємні обов’язки з підтримання каналу в робочому стані (Сайменський канал).
Ви переглядаєте статтю (реферат): «Міжнародні канали» з дисципліни «Міжнародне право»