ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Реферати статті публікації

Пошук по сайту

 

Пошук по сайту

Головна » Реферати та статті » Правові та юридичні науки » Місцеве самоврядування в Україні, муніципальне право

ЗАКОН УКРАЇНИ ПРО ВИБОРИ ДЕПУТАТІВ МІСЦЕВИХ РАД ТА СІЛЬСЬКИХ, СЕЛИЩНИХ, МІСЬКИХ ГОЛІВ
Із змінами і доповненнями, внесеними Законом України
від 16 грудня 1999 року №431-XIV,
Голос України від 10.03.99p..
Урядовий кур 'ер від 13.03.99 р.
Цей Закон відповідно до Конституції України. Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та інших законів визначає засади, особливості та порядок підготовки і проведення виборів депутатів сільських, селищних, міських, районних у містах, районних, обласних рад, а також сільських, селищних, міських голів (далі - місцевих виборів).
Розділ І ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
Стаття 1. Основні засади місцевих виборів
1. Вибори депутатів сільських, селищних, міських, районних
у містах, районних, обласних рад (далі - депутатів місцевих рад),
а також сільських, селищних, міських голів є вільними і відбува
ються на основі гарантованого Конституцією України та цим За
коном загального, рівного і прямого виборчого права шляхом
таємного голосування. Депутати місцевих рад та сільські, селищ
ні, міські голови обираються строком на чотири роки.
2. Виборчий процес здійснюється на засадах: вільного і рівно
правного висування кандидатів; рівності можливостей для всіх кан
дидатів у проведенні виборчої кампанії; неупередженості до канди
датів з боку органів державної влади, органів місцевого самовряду
вання та посадових і службових осіб цих органів; контролю за дже
релами фінансування та витратами на виборчу кампанію; гласності
й відкритості виборчої кампанії; свободи агітації.
3. Участь громадян у виборах до органів місцевого самовря
дування є добровільною. Вважається, що виборці, які не взяли
участі у голосуванні на виборах, підтримують результати волеви
явлення тих виборців, які взяли участь у голосуванні на виборах.
Стаття 2. Особливості виборів депутатів сільської, селищної, міської, районної у місті ради
Вибори депутатів сільської, селищної, міської, районної у місті ради проводяться за мажоритарною виборчою системою відносної
174

більшості по одномандатних виборчих округах, на які поділяється вся територія відповідно села, селища, міста, району в місті.
Стаття 3. Особливості виборів сільського, селищного, міського голови
Вибори сільського, селищного, міського голови проводяться за мажоритарною виборчою системою відносної більшості по єдиному одномандатному виборчому округу, межі якого співпадають з межами села, селища, міста.
Стаття 4. Особливості виборів депутатів районної, обласної ради
1. Вибори депутатів районної ради проводяться за мажорита
рною виборчою системою відносної більшості по багатомандат
них виборчих округах, межі яких збігаються з межами відповід
них сіл, селищ, міст районного значення, які є адміністративно-
територіальними одиницями, що входять до складу цього району.
2. Вибори депутатів обласної ради проводяться за мажорита
рною виборчою системою відносної більшості по багатомандат
них виборчих округах, межі яких збігаються відповідно з межами
районів та міст обласного значення, що входять до складу цієї
області.
Стаття 5. Визначення загального складу місцевих рад
1. Рішення про загальний склад (кількість депутатських ман
датів) місцевої ради, що має обиратися, приймається відповідною
радою поточного скликання не пізніш як за 75 днів до дня виборів.
2. У разі, коли рада поточного скликання у строк, встановле
ний частиною першою цієї статті, не визначиться щодо загально
го складу ради, яка має обиратися, загальний склад відповідної
ради дорівнює мінімальній межі, встановленій цим Законом.
3. Загальний склад сільської, селищної, міської, районної у
місті ради має становити в адміністративно-територіальних оди
ницях з чисельністю населення:
до 3 тисяч - від 15 до 25 депутатів; до 5 тисяч - від 20 до ЗО депутатів; до 20 тисяч - від 25 до 35 депутатів; до 50 тисяч - від 30 до 45 депутатів; до 100 тисяч - від 35 до 50 депутатів; до 250 тисяч - від 40 до 60 депутатів; до 500 тисяч - від 50 до 75 депутатів; до 1 мільйона - від 60 до 90 депутатів; понад 1 мільйон - від 75 до 120 депутатів.
4. Загальний склад районної ради визначається з урахуванням
кількості територіальних громад адміністративно-територіальних
одиниць, що входять до складу району. Територіальні громади в
межах району повинні мати в районній раді рівну кількість депу
татських мандатів. При цьому у разі наявності у районі до 10
(включно) територіальних громад кожна територіальна громада
має бути представлена в районній раді не менш як 4 депутатами,
від 11 до 30 (включно) - 3 депутатами, понад 30-2 депутатами.
Загальний склад районної ради не повинен перевищувати 120 де
путатів.
175

5. Загальний склад обласної ради визначається з урахуванням кількості районів, міст обласного значення, що входять до складу області. Райони, міста обласного значення повинні мати в обласній раді рівну кількість депутатських мандатів. При цьому у разі наявності в області до 15 (включно) районів, міст обласного значення кожний район, місто обласного значення має бути представлено в обласній раді не менш як 4 депутатами, від 16 до ЗО (включно) - 3 депутатами, понад 30-2 депутатами. При цьому загальний склад обласної ради не повинен перевищувати 200 депутатів.
Стаття 6. Право громадян України брати участь у місцевих виборах
1. Участь у місцевих виборах с особистою справою кожного
громадянина України. Ніхто не може бути примушений до участі
чи неучасті у місцевих виборах.
2. Право голосу на місцевих виборах мають громадяни Украї
ни, яким на день проведення виборів виповнилося 18 років і які
проживають на території відповідних сіл, селищ, міст, районів у
містах.
3. Не мають права голосу на місцевих виборах громадяни
України, яких визнано судом недієздатними. Здійснення виборчо
го права призупиняється для осіб, які за вироком суду перебува
ють у місцях позбавлення волі,- на час перебування в цих місцях.
4. Депутатом сільської, селищної, міської, районної у місті,
районної, обласної ради, сільським, селищним, міським головою
може бути обраний громадянин України, який має право голосу і
на день виборів досяг 18 років.
5. Громадянин України одночасно може балотуватися канди
датом у депутати лише однієї ради або кандидатом на посаду від
повідно сільського, селищного, міського голови. Громадянин
України може бути депутатом лише однієї ради.
6. Депутатом сільської, селищної, міської, районної у місті,
районної, обласної ради, а також сільським, селищним, міським
головою не може бути обраний громадянин України, який має
судимість за вчинення умисного злочину, якщо ця судимість не
погашена або не знята у встановленому законом порядку.
7. Особи, які займають посади, що відповідно до закону є не
сумісними зі статусом депутата ради, сільського, селищного, мі
ського голови, зобов'язані в разі їх обрання залишити посаду
(припинити діяльність), яка є несумісною зі статусом депутата,
сільського, селищного, міського голови, та у передбачених зако
ном випадках припинити будь-яку підприємницьку діяльність.
Стаття 7. Право висування кандидатів на місцевих виборах : Право висування кандидатів у депутати місцевих рад та кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови (далі -кандидатів) належить громадянам України, які мають право голосу, і реалізується ними як безпосередньо шляхом самовисування, а також висування на зборах виборців за місцем їх проживання, трудової діяльності (зборах трудових колективів) або навчання (далі - зборах виборців), так і через місцеві осередки політичних
176

партій, виборчі об'єднання місцевих осередків політичних партій - блоки (далі - блоки), громадські організації, що легалізовані відповідно до чинного законодавства України. Стаття 8. Виборчі комісії
1. Для організації та проведення місцевих виборів утворюю
ться виборчі комісії:
1) сільські, селищні, міські, районні у містах, районні, обласні
(далі-територіальні) виборчі комісії;
2) окружні виборчі комісії;
3) дільничні виборчі комісії.
2. Виборчі комісії утворюються і діють відповідно до цього
Закону. Ніхто не має права втручатися у вирішення питань, відне
сених до виключної компетенції виборчих комісій, крім випадків,
передбачених законами України.
Стаття 9. Види місцевих виборів і порядок їх призначення
1. Вибори депутатів місцевих рад, сільських, селищних, місь
ких голів можуть бути черговими, позачерговими, повторними,
замість тих депутатів і голів, які вибули, а також у разі утворення
нової адміністративно-територіальної одиниці.
2. Рішення про проведення чергових і позачергових виборів
депутатів місцевих рад, сільських, селищних, міських голів при
ймає Верховна Рада України.
3. Рішення про проведення повторних виборів депутатів міс
цевих рад, сільських, селищних, міських голів приймає відповідна
територіальна виборча комісія.
4. Рішення про проведення виборів депутатів місцевих рад,
сільських, селищних, міських голів замість тих, які вибули, при
ймають відповідні ради.
5. Рішення про проведення виборів депутатів місцевої ради,
сільського, селищного, міського голови у разі утворення нової
адміністративно-територіальної одиниці приймається відповідно
до статті 55 цього Закону.
Стаття 10. Строки призначення місцевих виборів
1. Чергові вибори депутатів місцевих рад, а також сільських,
селищних, міських голів проводяться на. території України одно
часно і призначаються не пізніш як за 90 днів до закінчення стро
ку повноважень депутатів місцевих рад поточного скликання,
сільських, селищних, міських голів.
2. Позачергові вибори відповідно депутатів місцевих рад,
сільських, селищних, міських голів призначаються не пізніш як за
90 днів до дня виборів.
3. Повторні вибори, вибори депутатів місцевих рад, сільських,
селищних, міських голів замість тих, які вибули, а також у разі
утворення нової адміністративно-територіальної одиниці призна
чаються у строки, передбачені цим Законом.
4. Вибори призначаються на неділю.
5. Рішення про призначення виборів доводиться до відома на
селення органом, який їх призначив, через засоби масової інфор
мації або в інший спосіб не пізніш як на третій день після його
прийняття. м / ; v ■ ■■ 4і ; ■■■■■■■■ •■•■ ■•■■■.
•177

Стаття 1L Законодавство про місцеві вибори Законодавство про місцеві вибори грунтується на Конституції України, цьому Законі та інших законах України.
Розділ II ВИБОРЧІ ОКРУГИ. ВИБОРЧІ ДІЛЬНИЦІ
Стаття 12. Виборчі округи
1. Виборчі округи для виборів депутатів місцевих рад та сільсь
ких, селищних, міських голів утворюються відповідними територі
альними виборчими комісіями не пізніш як за 70 днів до дня виборів.
2. При утворенні виборчих округів територіальні виборчі ко
місії керуються рішеннями відповідних рад про загальний склад
цих рад.
3. Мажоритарні одномандатні виборчі округи для виборів де
путатів сільських, селищних, міських, районних у містах рад
утворюються з урахуванням вимог статті 2 цього Закону при до
держанні приблизно рівної кількості виборців у розрахунку на
один виборчий округ.
4. Єдині мажоритарні одномандатні виборчі округи для ви
борів сільських, селищних, міських голів утворюються з додер
жанням вимог, передбачених статтею 3 цього Закону.
5. Мажоритарні багатомандатні виборчі округи для виборів
депутатів районних, обласних рад утворюються з додержанням
вимог, передбачених статтею 4 цього Закону.
6. Списки виборчих округів із зазначенням їх номерів, меж і
центрів доводяться до відома громадян відповідною територіаль
ною виборчою комісією не пізніш як на п'ятий день після їх утво
рення.
Стаття 13. Виборчі дільниці
1. Для проведення голосування і підрахунку голосів під час
місцевих виборів територія сіл, селищ, міст, районів у містах по
діляється на виборчі дільниці.
2. Виборчі дільниці утворюються сільською, селищною, місь
кою, районною у місті радою або її виконавчим комітетом.
3. Виборчі дільниці утворюються не пізніш як за 55 днів до
дня виборів з кількістю від 20 до 3000 виборців, а у виняткових
випадках - з меншою або більшою кількістю виборців.
4. Військовослужбовці голосують на виборчих дільницях,
розташованих за межами військових частин. Виборчі дільниці у
військових частинах утворюються як виняток з дозволу відповід
ної сільської, селищної, міської, районної у місті ради або її вико
навчого комітету.
5.У стаціонарних лікувальних, санаторно-оздоровчих закладах та інших місцях тимчасового перебування виборців, на суднах, які перебувають у день виборів у плаванні, виборчі дільниці можуть утворюватися у строк, визначений частиною третьою цієї статті, а у виняткових випадках - не пізніш як за 5 днів до дня виборів. Такі виборчі дільниці входять до виборчих округів за місцем їх розташування або за місцем порту приписки судна.
І 178

6. Виборчі дільниці с спільними для виборів депутатів місце
вих рад, сільських, селищних, міських голів, а у випадках, коли
місцеві вибори проводяться одночасно з виборами народних де
путатів України,- також для виборів народних депутатів України.
7. Відповідна територіальна виборча комісія за погодженням
з органом, який утворив виборчі дільниці, встановлює єдину їх
нумерацію відповідно у межах району, міста республіканського
Автономної Республіки Крим, обласного значення, району в місті.
8. У разі, коли місцеві вибори проводяться одночасно з вибо
рами народних депутатів України, виборчі дільниці утворюються
відповідно до Закону України «Про вибори народних депутатів
України».
Розділ III ВИБОРЧІ КОМІСІЇ
Стаття 14. Територіальна виборча комісія
1. Територіальна виборча комісія утворюється відповідно
сільською, селищною, міською, районною у місті, районною, об
ласною радою не пізніш як за 75 днів до дня виборів у складі го
лови, заступника голови, секретаря і 6—12 членів комісії.
2. Пропозиції щодо кандидатур до складу територіальної
виборчої комісії подаються на розгляд сільської, селищної, мі
ської, районної у місті, районної, обласної ради сільським, се
лищним, міським головою, головою районної у місті, районної,
обласної ради (у разі відмови або неможливості здійснення ним
цієї функції - посадовою особою, яка відповідно до Закону
України «Про місцеве самоврядування в Україні» виконує його
повноваження) з урахуванням пропозицій легалізованих відпо
відно до закону місцевих осередків політичних партій (блоків),
громадських організацій, що діють на відповідній території, а
також зборів виборців.

3. Пропозиції щодо кандидатур до складу територіальної ви
борчої комісії подаються суб'єктами, зазначеними у частині дру
гій цієї статті, в порядку і в строки, що встановлюються сільсь
ким, селищним, міським головою, головою районної у місті, ра
йонної, обласної ради (посадовою особою, яка виконує його
повноваження). Повідомлення про порядок, строки подання про
позицій оприлюднюється не пізніш як за 10 днів до початку тер
міну їх подання.
4. Якщо в установлений строк пропозиції щодо кандидатур до
складу територіальної виборчої комісії не надійшли або їх кіль
кість є меншою, ніж передбачено частиною першою цієї статті,
відповідна рада за пропозицією сільського, селищного, міського
голови, голови районної у місті, районної, обласної ради (посадо
вої особи, яка виконує його повноваження) обирає до складу те
риторіальної комісії необхідну кількість осіб.
5. У разі, коли рада у визначений цим Законом строк не утво
рить територіальну виборчу комісію, комісія у п'ятиденний тер
мін утворюється:
179

сільська, селищна, міська (міста районного значення) - відповідною районною радою;
сільська, селищна, міська (міста районного значення) в адміністративно-територіальних одиницях, що знаходиться на території міської (міста республіканського Автономної Республіки Крим, обласного значення) ради,- відповідною міською (міста республіканського Автономної Республіки Крим, обласного значення) радою, або її виконавчим комітетом;
; міська (міста республіканського Автономної Республіки Крим, обласного значення), районна, районна в місті - відповідно Верховною Радою Автономної Республіки Крим, обласною радою, міською (міста з районним поділом) радою або її виконавчим комітетом;
обласна, Київська, Севастопольська міська - Центральною виборчою комісією України.
Рішення про утворення територіальної виборчої комісії у випадках, передбачених цією частиною, приймається за поданням відповідно сільського, селищного, міського голови, голови районної, районної в місті, обласної ради, а у разі відмови або неможливості здійснення ним цієї функції - посадової особи, яка відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» виконує його повноваження.
6. Голова, заступник голови та секретар територіальної ви
борчої комісії не можуть бути членами однієї політичної партії
(блоку). ■
7. Рішення відповідної ради про утворення територіальної ви
борчої комісії та її склад доводиться до відома населення протя
гом п'яти днів.
8. Після' утворення територіальної виборчої комісії її персо-
напьний склад не може змінюватися протягом року більш як на
■ третину, крім випадків, передбачених статтею 23 цього Закону.
9. Територіальна виборча комісія у п'ятиденний термін з дня
її утворення інформує населення про своє місцезнаходження, но
мер телефону та режим роботи.
10. Повноваження територіальної виборчої комісії закінчую
ться в день призначення чергових виборів депутатів місцевих рад
та сільських, селищних, міських голів.
Стаття 15. Повноваження територіальної виборчої комісії Територіальна виборча комісія:
1) здійснює на відповідній території контроль за виконанням
цього Закону і забезпечує його однакове застосування;
2) утворює виборчі округи для виборів депутатів відповідної ра
ди, сільського, селищного, міського голови і присвоює їм номери;
3) спрямовує діяльність окружних та дільничних виборчих
' комісій; : :
4) встановлює порядок використання коштів на проведення
виборів, розподіляє кошти між окружними та дільничними ви
борчими комісіями, здійснює контроль за їх цільовим викорис
танням^ вирішує питання матеріально-технічного забезпечення
підготовки і проведення виборів;

; 5) заслуховує повідомлення окружних та дільничних виборчих комісій, місцевих органів виконавчої влади і органів місцевого самоврядування з питань підготовки і проведення виборів;
6) встановлює результати виборів на території відповідної
адміністративно-територіальної одиниці, приймає рішення про
реєстрацію обраних депутатів ради, сільського, селищного, місь
кого голови, інформує раду та населення про результати голосу
вання та підсумки виборів;
7) публікує дані про обраних депутатів, а також дані про об
раного сільського, селищного, міського голову з зазначенням прі
звища, імені, по батькові, року народження, належності до партії,
місця роботи (заняття);
8) організовує проведення виборів депутатів у разі достроко
вого припинення повноважень місцевої ради, а також у разі при
значення позачергових виборів до місцевої ради; -■: ■,
9) організовує проведення виборів депутатів, повноваження
яких достроково припинено відповідно до закону;

10) організовує проведення виборів сільського, селищного,
міського голови, повноваження якого достроково припинено від
повідно до закону, а також у разі призначення позачергових ви
борів сільського, селищного, міського голови;
11) здійснює контроль за використанням кандидатами їх вла
сних виборчих фондів відповідно до цього Закону;
12) розглядає заяви і скарги на рішення і дії окружних та ді
льничних виборчих комісій, скасовує рішення цих комісій, зупи
няє їх дію або приймає інші рішення з цих питань;
13) інформує Верховну Раду України про підсумки місцевих
виборів;
14) здійснює інші повноваження відповідно до цього та інших
законів України.
Стаття 16. Здійснення територіальною виборчою комісією функцій окружної виборчої комісії
1. Сільські, селищні виборчі комісії одночасно здійснюють
повноваження окружних виборчих комісій по виборах депутатів
відповідних рад, сільських, селищних голів, а також депутатів
районної ради.
2. Районні виборчі комісії одночасно здійснюють повнова
ження окружних виборчих комісій по виборах депутатів обласної
ради.
3. Міські виборчі комісії одночасно здійснюють повноважен
ня окружних виборчих комісій по виборах міських голів. Крім
того, міські виборчі комісії міст районного значення одночасно
здійснюють повноваження окружних виборчих комісій по вибо
рах депутатів міської ради, а також відповідної районної ради,
міські виборчі комісії міст обласного значення - повноваження
окружних виборчих комісій по виборах депутатів відповідної об
ласної ради.
. 4. Міські (міст республіканського Автономної Республіки Крим, обласного значеннях районні в містах виборчі комісії за рішенням відповідної ради або її виконавчого комітету також одів!

ночасно здійснюють повноваження окружних виборчих комісій по виборах депутатів цієї ради.
5. Районні в містах виборчі комісії за наявності відповідного рішення міської ради або її виконавчого комітету також одночасно здійснюють повноваження окружних виборчих комісій по виборах депутатів міської ради.
Стаття 17. Окружні виборчі комісії
1. Окружні виборчі комісії утворюються відповідно до цього
Закону радою або її виконавчим комітетом не пізніш як за 65 днів
до дня проведення виборів у складі голови, заступника голови,
секретаря і 4-8 членів комісії.
2. Кандидатури до складу окружних виборчих комісій подаю
ться на розгляд ради або виконавчого комітету міським головою,
головою районної у місті ради (у разі відмови або неможливості
здійснення ним цієї функції - посадовою особою, яка відповідно
до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» ви
конує його повноваження) з урахуванням пропозицій легалізова
них відповідно до закону місцевих осередків політичних партій
(блоків), фомадських організацій, що діють на відповідній тери
торії, а також зборів виборців відповідного виборчого округу.
3. Порядок і строки подання пропозицій щодо представників до
складу окружної виборчої комісії суб'єктами, зазначеними у части
ні другій цієї статті, встановлюються міським головою, головою
районної у місті ради (посадовою особою, яка виконує його повно
важення). Повідомлення про строки подання пропозицій публікує
ться не пізніш як за п'ять днів до початку терміну їх подання.
4. Якщо в установлений строк пропозиції щодо кандидатур до
складу окружної виборчої комісії не надійшли або їх кількість є
меншою, ніж передбачено частиною першою цієї статті, відпові
дна рада або її виконавчий комітет за пропозицією міського голо
ви, голови районної у місті ради (посадової особи, яка виконує
його повноваження) обирає до складу окружної комісії необхідну
кількість осіб.
5. Голова, заступник голови та секретар окружної виборчої
комісії не можуть бути членами однієї партії (блоку).
6. Окружна виборча комісія у п'ятиденний термін з дня її
утворення інформує населення про своє місцезнаходження, номер
телефону та режим роботи.
7. Строк повноважень окружної виборчої комісії закінчується
після прийняття відповідною територіальною виборчою комісією
рішення про реєстрацію депутата (депутатів) ради, обраного (об
раних) по відповідному виборчому округу, а також сільського,
селищного, міського голови.
Стаття 18. Повноваження окружної виборчої комісії Окружна виборча комісія:
1) здійснює контроль за виконанням цього Закону на терито
рії виборчого округу;
2) здійснює контроль за складанням списків виборців і по
данням їх дільничними виборчими комісіями для загального
ознайомлення;
182

3) реєструє кандидатів у депутати, на посаду сільського, се
лищного, міського голови по відповідному округу, їх довірених
осіб, а також уповноважених осіб місцевих осередків політичних
партій (блоків), громадських організацій і видає їм відповідні по
свідчення;
4) повідомляє населення про зареєстрованих кандидатів, ос
новні відомості про них;
5) забезпечує друкування матеріалів з біографічними даними
зареєстрованих кандидатів та їх передвиборних програм;
6) спільно з органами місцевого самоврядування визначає по
рядок розміщення агітаційних матеріалів, а також спеціально об-
лаштовані місця для цього;
7) затверджує текст виборчих бюлетенів по виборах депутатів
ради, а також сільського, селищного, міського голови, забезпечує
виготовлення виборчих бюлетенів і постачання їх дільничним
виборчим комісіям;
8) сприяє кандидатам в організації їх зустрічей з виборцями;
9) встановлює результати виборів депутата по виборчому
округу та сільського, селищного, міського голови; повідомляє
населення про результати голосування та виборів;

10) розглядає питання щодо скасування рішення про реєстра
цію кандидатів у випадках, передбачених цим Законом;
11) організує проведення повторного голосування і повторних
виборів у випадках, передбачених цим Законом;
12) розглядає заяви і скарги на рішення і дії дільничних ви
борчих комісій та приймає щодо них рішення;
13) здійснює інші повноваження відповідно до цього Закону.
Стаття 19. Дільнична виборча комісія
1. Дільнична виборча комісія утворюється сільською, селищ
ною, міською, районною у місті радою або її виконавчим коміте
том не пізніш як за 45 днів до дня виборів, а у виняткових випад
ках, зазначених у частині п'ятій статті ІЗ цього Закону,- за п'ять
днів до дня виборів у складі голови, заступника голови, секретаря
і 5-11 членів комісії.
2. На виборчих дільницях, де кількість виборців не перевищує
50 чоловік, дільничні виборчі комісії можуть утворюватися у
складі голови комісії, секретаря і 1-3 членів комісії.
3. Кандидатури до складу дільничної виборчої комісії подаю
ться на розгляд ради або її виконавчого комітету відповідно сіль
ським, селищним, міським головою, головою районної у місті
ради (у разі відмови або неможливості здійснення ним цієї функ
ції - посадовою особою, яка відповідно до Закону України «Про
місцеве самоврядування в Україні» виконує його повноваження) з
урахуванням пропозицій легалізованих відповідно до закону міс
цевих осередків політичних партій (блоків), громадських органі
зацій, органів самоорганізації населення, що діють на відповідній
території, а також зборів виборців.
4. Порядок і строки подання пропозицій щодо представників
до складу дільничних виборчих комісій суб'єктами, зазначеними
у частині третій цієї статті, встановлюються сільським, селищ-
183

ним, міським головою, головою районної-у місті ради (посадовою особою, яка виконує його повноваження). Повідомлення про строки подання пропозицій публікується не пізніш як за п'ять днів до початку терміну їх подання.
5. Якщо в установлений строк пропозиції щодо кандидатур до
складу дільничної виборчої комісії не подано або їх кількість є
меншою, ніж передбачено частиною першою цієї статті, відпові
дна рада або її виконавчий орган за пропозицією сільського, се-
лищного, міського голови, голови районної у місті ради (посадо
вої особи, яка виконує його повноваження) обирає до складу ді
льничної виборчої комісії необхідну кількість осіб.
6. Голова, заступник голови та секретар дільничної виборчої
комісії не можуть бути членами однієї партії (блоку).
7. Рішення відповідної ради про склад дільничних виборчих
комісій протягом трьох днів доводиться до відома населення.
8. Дільнична виборча комісія у п'ятиденний термін з дня її
утворення інформує громадян про своє місцезнаходження, номер
телефону та режим роботи.
9. Строк повноважень дільничної виборчої комісії закінчуєть
ся після прийняття відповідною територіальною виборчою комі
сією рішення про обрання депутатів ради, а також сільського,
селищного, міського голови та їх реєстрацію.
10. У разі, коли вибори проводяться одночасно з виборами
народних депутатів України, дільничні виборчі комісії утворюю
ться відповідно до Закону України «Про вибори народних депута
тів України».
Стаття 20. Повноваження дільничної виборчої комісії Дільнична виборча комісія:
1) перевіряє точність списку виборців на виборчій-щільниці;
2) забезпечує можливість ознайомлення виборців зі списком
виборців, приймає і розглядає заяви про неправильності у списку
виборців і вирішує питання про внесення відповідних змін до
нього;
3) завчасно сповіщає населення і вручає або надсилає вибор
цям; запрошення; із зазначенням дати проведення виборів, адреси
приміщення для голосування, часу початку і закінчення голосу
вання;
4) створює умови для ознайомлення виборців із списками
кандидатів, зареєстрованих но одномандатних та багатомандат
них виборчих округах, з їх передвиборними програмами, а також
з біографічними даними кандидатів;
5) вносить за рішенням відповідної окружної (територіальної)
виборчої комісії зміни до виборчого бюлетеня у випадках, пере
дбачених цим Законом;
6) забезпечу* підготовку приміщення для голосування, кабін
або кімнат для таємного голосування, виготовлення виборчих
скриньок; .
7) організує голосування на-виборчій дільниці;
8) провод»тк*підрахунок голосів виборців, поданих на вибор
чій дільниці; ,і І
184 лі

9) розглядає заяви і скарги з питань підготовки виборів та ор
ганізації голосування на виборчій дільниці й приймає по них рі
шення;
10) здійснює інші повноваження відповідно до цього Закону.
Стаття 21. Організація роботи виборчої комісії
1. Виборча комісія організує свою роботу відкрито і гласно.
2. Основною формою роботи виборчої комісії є її засідання,
які скликаються головою комісії, в разі його відсутності - заступ
ником голови комісії, а у випадках, передбачених частиною дру
гою статті 19 цього Закону,- секретарем комісії.
3. У разі відсутності голови чи заступника голови комісії або
відмови їх скликати її засідання, засідання комісії може бути
скликане на вимогу не менш як однієї третини членів комісії іні
ціаторами проведення засідання з обов'язковим повідомленням
усіх членів комісії про час і місце проведення її засідання та пи
тання, які пропонується розглянути.
4. Перше засідання виборчої комісії скликається не пізніш як
на третій робочий день після її утворення, а наступні - за необ
хідністю. ,■■■■■:: . •■■■■.. ; • .
5. Засідання виборчої комісії є правомочним, якщо в ньому
бере участь більше половини загального складу комісії.
6. Рішення комісії приймається відкритим голосуванням
більшістю голосів осіб, які входять до складу комісії.
7. Засідання виборчої комісії веде її голова або його заступ
ник, а в разі невиконання ними з будь-яких причин цієї функції,
комісія призначає зі свого складу головуючого на засіданні.
8. Усі засідання комісії протоколюються. Протокол засідання
підписується головуючим на засіданні та секретарем комісії чи
членом комісії, який виконує обов'язки секретаря.
9. Особи, які входять до складу комісії і не згодні з прийня
тим рішенням, мають право висловити окрему думку, викладення
якої в письмовій формі додається до протоколу засідання комісії.

10. На засіданнях виборчої комісії мають право бути присут
німи кандидати, їх довірені особи, уповноважені особи місцевих
осередків політичних партій (блоків), громадських організацій,
зареєстрованих відповідно до цього Закону, офіційні спостерігачі
від громадських організацій України та інших держав, міжнарод
них організацій, а також представники засобів масової інформа
ції. За рішенням комісії на її засіданні можуть бути присутні й
інші особи.
11. Виборча комісія може прийняти рішення про позбавлення
права участі в її засіданні осіб, зазначених у частині десятій цієї
статті, якщо вони перешкоджають проведенню засідання.
12. Рішення виборчої комісії, прийняте в межах її повнова
жень, є обов'язковим для учасників виборів та органів, що забез
печують їх проведення. ■
13. Документи та звернення, що надходять до виборчої комі
сії, мають право приймати голова комісії, його заступник, секре
тар або член комісії. Усі документи та звернення реєструються в
порядку, встановленому комісією. і
185

14. Для організаційного, правового, технічного забезпечення здійснення передбачених цим Законом функцій виборча комісія може залучати відповідних спеціалістів, технічних працівників. За рішенням комісії їх праця оплачується в межах коштів, що виділяються комісії на підготовку і проведення виборів.
Стаття 22. Оскарження рішень виборчої комісії
1. Рішення, дії або бездіяльність виборчої комісії, окремих
осіб, що входять до її складу, можуть бути оскаржені місцевими
осередками політичних партій (блоків), громадськими організаці
ями, зборами виборців, трудовими колективами, які висунули
кандидатів, або їх уповноваженими особами, кандидатами, їх до
віреними особами, а також виборцями.
2. Рішення, дії або бездіяльність дільничної виборчої комісії
можуть бути протягом трьох днів оскаржені до відповідної окру
жної виборчої комісії, а рішення, дії або бездіяльність окружної
виборчої комісії - до відповідної територіальної виборчої комісії.
Виборча комісія, до якої надійшла скарга, повинна розглянути її у
триденний строк, а менш як за п'ять днів до дня виборів, чи в
день їх проведення - негайно, та видати заявникові мотивоване
рішення.
3. Рішення територіальної виборчої комісії може бути протя
гом трьох днів оскаржено в судовому порядку. Суд розглядає це
питання у п'ятиденний строк, але не пізніш як за день до дня ви
борів. У разі визнання судом рішення територіальної виборчої
комісії таким, що суперечить закону, воно вважається нечинним у
цілому або в частині, що суперечить закону.
4. Заяви, скарги про неправильність у списках виборців розг
лядаються судом протягом трьох днів, а якщо вони подані за три
дні до дня виборів - негайно. Рішення суду є остаточним і підля
гає виконанню в день прийняття рішення.
5. Заяви, подані до суду після зазначених у цій статті строків,
розгляду не підлягають.
6. Суди організовують свою роботу під час виборчої кампанії,
в тому числі у вихідні дні, таким чином, щоб забезпечити своєча
сний розгляд заяв усіх суб'єктів виборчого процесу.
Стаття 23. Правовий статус осіб, які входять до складу виборчої комісії
1. Членом виборчої комісії може бути громадянин України,
який має виборчі права і постійно проживає або працює на тери
торії відповідної адміністративно-територіальної одиниці.
2. До складу виборчої комісії не можуть входити кандидати
або їх довірені особи, уповноважені місцевих осередків політич
них партій (блоків), громадських організацій, близькі родичі (чо
ловік, дружина, діти, батьки, рідні брати, сестри) кандидатів.
Членом виборчої комісії не може бути також особа, яка утримує
ться під вартою або перебуває в місцях позбавлення волі. Одна і
та ж особа може бути членом тільки однієї виборчої комісії.
3. Повноваження відповідної виборчої комісії чи окремих
осіб, які входять до її складу, можуть бути достроково припинені
органом, який утворив комісію, якщо вони порушують Конститу-
186

цію України, цей Закон та інші закони України. Повноваження осіб, які входять до складу виборчої комісії, також припиняються у зв'язку з особистою заявою про складання повноважень у комісії, вибуттям за межі відповідної адміністративно-територіальної одиниці, а також у разі їх смерті.
4. У разі реєстрації особи, яка входить до складу виборчої
комісії, кандидатом, довіреною особою кандидата або уповнова
женою особою місцевого осередку політичної партії (блоку),
громадської організації її повноваження вважаються припинени
ми з дня такої реєстрації.
5. Комісія може звернутися до органу, який її утворив, з про
позицією про заміну голови, заступника голови, секретаря або
члена комісії, якщо за це проголосує не менше двох третин від її
загального складу.
6. Обрання нового голови, заступника, секретаря, члена ви
борчої комісії проводиться в порядку, встановленому цим Зако
ном.
7. За рішенням виборчої комісії не більше трьох осіб, які
входять до її складу, можуть на період виборчої кампанії пра
цювати в комісії на постійній основі з виплатою їм заробітної
плати відповідно до норм видатків виборчої комісії, встановле
них Кабінетом Міністрів України. Оплата праці зазначених осіб
здійснюється відповідними місцевими радами або їх виконав
чими органами.
8. Особи, які працюють в комісії на постійній основі, на від
повідний період звільняються від виконання виробничих або слу
жбових обов'язків за основним місцем роботи.
9. Особи, які входять до складу виборчих комісій, не мають
права брати участь в агітації за чи проти кандидатів.
Стаття 24. Сприяння виборчим комісіям у здійсненні їх повноважень
1. Місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого само
врядування, підприємства, установи, організації незалежно від
форм власності, їх посадові особи зобов'язані сприяти виборчим
комісіям у здійсненні ними своїх повноважень.
2. Місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого само
врядування, підприємства, установи, організації державної і ко
мунальної форм власності безкоштовно надають у користування
виборчим комісіям необхідні для підготовки і проведення виборів
приміщення і обладнання.
3. Оренда приміщень і обладнання, що належать підприємст
вам, установам і організаціям інших форм власності, для вказаних
цілей оплачується за рахунок коштів, виділених на проведення
виборів.
4. Виборча комісія має право звертатися в питаннях, пов'я
заних з підготовкою і проведенням виборів, до місцевих органів
виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, інших
органів, підприємств, установ, організацій незалежно від форм
власності, які зобов'язані розглянути порушене питання і дати
виборчій комісії відповідь не пізніш як у триденний термін.

Ви переглядаєте статтю (реферат): «ЗАКОН УКРАЇНИ ПРО ВИБОРИ ДЕПУТАТІВ МІСЦЕВИХ РАД ТА СІЛЬСЬКИХ, СЕЛИЩНИХ, МІСЬКИХ ГОЛІВ» з дисципліни «Місцеве самоврядування в Україні, муніципальне право»

Заказать диплом курсовую реферат
Реферати та публікації на інші теми: ФОРМИ ГРОШЕЙ ТА ЇХ ЕВОЛЮЦІЯ
ПЛАНУВАННЯ, СТАДІЇ ТА ПРОЦЕДУРИ АУДИТУ
Заходи щодо запобігання ризикам або їх зменшення
Магнитная гора
Визначення грошових потоків з неопрацьованих первин-них даних


Категорія: Місцеве самоврядування в Україні, муніципальне право | Додав: koljan (20.05.2011)
Переглядів: 4505 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП