У випадку порушення суддею службової дисципліни, правил роботи суду, законодавства при розгляді цивільних, господарських, кримінальних справ і справ про адміністративні правопорушення, вимог і обов'язків, що передбачені ст. ст. 5 і 6 Закону "Про статус судців", він може бути притягнутий до дисциплінарної відповідальності. До судді, який допустив перераховані вище порушення, можуть бути застосовані наступні види стягнення: 1) догана; 2) пониження кваліфікаційного класу За кожне порушення дисципліни або норм закону, може бути накладено лише одне дисциплінарне стягнення. Воно застосовується не пізніше 6 місяців після виявлення проступку, не рахуючи часу тимчасової непрацездатності судді або перебування його у відпустці. Якщо протягом року з дня накладення дисциплінарного стягнення суддя повторно не притягається до дисциплінарної відповідальності, то він вважається таким, що не має дисциплінарного стягнення. Також законом передбачено дострокове зняття дисциплінарного стягнення з судді відповідною комісією за поданням голови суду, де працює порушник. За наслідками дисциплінарного провадження відповідна кваліфікаційна комісія суддів може прийняти рішення про направлення рекомендації до Вищої ради юстиції для вирішення питання про внесення подання про звільнення судді з посади. Підставою для порушення питання про цисциплінарну відповідальність судді є: — подання Мін'юсту та його органів на місцях за наслідками перевірки заяв і повідомлень громадян; — подання голови відповідного суду, посадових осіб державних органів, установ, організацій, органів місцевого самоврядування; — повідомлення в засобах масової інформації, що прямо свідчать про порушення суддею закону; — подання члена Вищої ради юстиції за результатами перевірки повідомлень. Раніше ініціювати питання про дисциплінарне провадження щодо судді мали право народні депутати України, Уповноважений Верховної Ради України з прав людини. Рішенням КСУ від 21 травня 2002 р. № 9-рп/2002 у справі про Закон України "Про Вишу раду юстиції" положення ст. 38 Закону "Про Вищу раду юстиції" щодо відкриття дисциплінарного провадження на підставі подання народного депутата України та Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини визнані неконституційними. Анонімні заяви або повідомлення про порушення законодавства з боку судді розгляду не підлягають.
Ви переглядаєте статтю (реферат): «Дисциплінарна відповідальність професійного судді» з дисципліни «Судові та правоохоронні органи України»