Алжир Спеціальним органом конституційного контролю у Алжирі є Конституційна Рада. Вона діє у складі 9 членів, 3 з яких (в тому числі голова) призначаються Президентом Республіки, по два обираються Національними народними зборами і Радою нації, по одному — Верховним Судом та Державною радою. Термін повноважень суддів — 6 років, без права повторного призначення чи обрання на цю посаду.1Поряд з контролем конституційності нормативних актів та міжнародних угод, Конституційна Рада перевіряє законність референдуму, президентських і парламентських виборів і оголошують їх результати. Якщо Конституційна Рада вважає, що норма законодавчого або іншого правового акту є неконституційною, вона втрачає силу з моменту прийняття відповідного рішення Радою. Міжнародна угода, визнана неконституційною, не може бути ратифікована. Іран Інститут конституційного контролю в Ірані має свої особливості, що обумовлені ісламським характером всієї правової системи. Конституцією 1979 р. було запроваджено Раду з охорони Конституції (Опікунська рада або Рада стражів), яка була уповноважена розглядати закони, що приймав Меджліс і вирішувати питання їх відповідності ісламським конституційним принципам. Меджліс — однопалатний парламент ісламської ради, що складається з 270 депутатів, які обираються прямим і таємним голосуванням терміном на 4 роки. До складу цього конституційного органу входили 6 мусульманських правознавців, які були відомі у державі знанням ісламської юриспруденції та знайомих з вимогами часу і 6 юристів, що представляють різні галузі права. Перші обираються духовним керівником держави, а другі — Високою Радою Правосуддя, після чого остаточно затверджуються Меджлісом. Строк повноважень Ради з охорони Конституції — 6 років, кожні 3 роки 50% складу має поновлюватись за жеребкуванням.
Німеччина У Німеччині завдання конституційного контролю здійснюють Федеральний конституційний суд (був створений у 1951 р. і діє у м. Карлсруе) та конституційні суди земель. Федеральний конституційний суд вирішує питання тлумачення Конституції, спори щодо співвідношення з Конституцією федеральних законів і законів, що видаються органами влади земель. Цей суд наділений повноваженнями зі скасування законів, що були прийняті парламентом ФРН і владою земель, будь-яких постанов уряду і рішень судових інстанцій, у тому числі й вищих федеральних судів у разі виявлення суперечностей їх Конституції. До компетенції суду належить визнання неконституційною діяльності різних організацій та об'єднань громадян; розгляд скарг громад та окремих громадян на порушення органами влади їх конституційних прав. Компетенція конституційних судів земель обмежена тлумаченням положень конституцій земель і розглядом скарг про порушення закріплених у них правах. Рішення конституційних судів не підлягають оскарженню. 3.2.
Ви переглядаєте статтю (реферат): «Конституційний контроль в зарубіжних країнах» з дисципліни «Судові та правоохоронні органи України»