ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Реферати статті публікації

Пошук по сайту

 

Пошук по сайту

Головна » Реферати та статті » Філософські науки » Філософія

Поняття філософії, її значення в системі вищої освіти
Слово «філософія» давно увійшло до нашого буденного мов-лення. Філософією нині називають не тільки відповідну науку чи навчальну дисципліну, а й загальнотеоретичні засади та сукуп-ність принципів будь-якої діяльності — наприклад: «філософія рекламної кампанії», «філософія управління підприємством», «моя життєва філософія» і т. п.
Таке вживання слова «філософія» хоч і не відповідає тому зна-ченню, яке вкладають у нього сьогодні професійні філософи, має певні підстави. З виникненням у Європі системи освіти і встановленням відповідної останній системи наук філософія набула статусу головної (і тривалий час єдиної) теоретичної дисципліни, без оволодіння якою вважалось неможливим отримання вищої освіти взагалі. Тодішня філософія була всеохоплюючою наукою, вона включала в себе інші науки і поділялась на такі розділи:
1. Раціональна філософія — логіка — наука про правильне ми-слення, яка вчила керувати діями розуму.
2. Моральна філософія — наука про правильні вчинки, яка по-ділялась на монастику, тобто етику — науку про управління дія-ми окремої людини, економіку — науку про управління госпо-дарством, політику — науку про управління державою.
3. Натуральна філософія — наука про природу речей, що по-ділялась на фізику — науку про якісну природу матеріальних ре-чей, математику — науку про кількісну природу матеріальних речей та метафізику — науку про нематеріальні речі.
До XVIII століття європейські університети мали тільки три фа-культети та спеціальності, і для того, щоб отримати диплом доктора теології, права чи медицини, потрібно було спочатку отримати дип-лом доктора філософії. З того часу кількість спеціальностей, які отримують випускники вищих навчальних закладів, значно зросла. Від філософії відокремився ряд наук, проте чільне місце в системі теоретичної підготовки у вищій, особливо університетській, освіті зберігається за філософією. Сьогодні філософія, як навчальна дис-ципліна, покликана прищепити студентові вузу:
а) здатність до проблематизації — уміння ставити питання, розглядати парадокси, альтернативи, протиріччя;
б) здатність давати визначення — переходити від семантично-го до концептуального аналізу понять;
в) здатність формулювати, впорядковувати, послідовно аналі-зувати свої думки.
Виконання філософією цих завдань випливає з методологіч-ної функції філософії, яка полягає в тому, що вона не дає готових відповідей на питання, які постають перед людиною чи окремими науками, а дає зразки форм, способів, прийомів мислення, тобто змогу самостійно розв’язати ці питання.
Виходячи із значення, яке має філософія як наука в житті та діяльності людини, поряд з методологічною можна виділити такі її найважливіші функції:
а) світоглядну — філософія дає змогу людині осмислити про-блеми сенсу людського життя: чому і для чого живе людина? Яке її місце та призначення в світі? і т. ін.;
б) аксіологічну — філософія дає змогу людині осмислити при-роду та значення власних життєвих цінностей.

Ви переглядаєте статтю (реферат): «Поняття філософії, її значення в системі вищої освіти» з дисципліни «Філософія»

Заказать диплом курсовую реферат
Реферати та публікації на інші теми: Поняття і класифікація модемів
МОНЕТИЗАЦІЯ БЮДЖЕТНОГО ДЕФІЦИТУ ТА ВАЛОВОГО ВНУТРІШНЬОГО ПРОДУКТУ...
СУЧАСНИЙ МОНЕТАРИЗМ ЯК НАПРЯМ РОЗВИТКУ КІЛЬКІСНОЇ ТЕОРІЇ
Синоніми (ідеографічні, стилістичні, контекстуальні, перифраза, е...
Особливості вживання деяких відмінкових закінчень іменників


Категорія: Філософія | Додав: koljan (20.04.2011)
Переглядів: 2317 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП