Зміст професійно-технічної освіти і завдання виробничого навчання
Професійно-технічна освіта поєднує теоре-тичне і виробниче навчання. Теоретичне навчання спрямоване на засвоєння учнями системи знань у галузі гуманітарних, загальнотехнічних і спеціальних дисциплін, необхідних для свідомого і ефективного виконання робіт, передбачених для певної професії і кваліфікації. Виробниче навчання на основі теоретичних знань формує у людини трудові навички і вміння, необхідні для виконання робо-ти з конкретної робітничої професії на рівні відповідної кваліфі-кації з належною продуктивністю праці. Оволодіти робітничою професією — значить навчитися виконувати всі типові для неї роботи з необхідною точністю та у встановлені норми часу. Основними завданнями виробничого навчання є: • формування і вдосконалення трудових навичок і умінь; • розвиток здібностей до перебудови сформованих навичок; • оволодіння професійною майстерністю. Трудові навички — це сформовані в процесі навчання спосо-би виконання трудових операцій, робіт. Трудові вміння — це сформована в особистому досвіді, на ос-нові знань і навичок здібність людини виконувати певну роботу. Сформовані трудові навички і вміння дозволяють працівнико-ві виконувати складні трудові операції з необхідною точністю, швидкістю і з мінімальними затратами енергії. Професійна майстерність передбачає творче використання робітником навичок і умінь. Професійні знання, навички, вміння і майстерність не тільки визначають якість трудової діяльності, а й стають якостями осо-бистості, якісними характеристиками робочої сили.
Ви переглядаєте статтю (реферат): «Зміст професійно-технічної освіти і завдання виробничого навчання» з дисципліни «Фізіологія і психологія праці»