ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Реферати статті публікації

Пошук по сайту

 

Пошук по сайту

Головна » Реферати та статті » Міжнародні відносини » Теорія і практика сучасної європейської політики безпеки: приклад Польщі

Конституційні компетенції Ради Міністрів РП у сфері безпеки держави
Рада Міністрів РП є головним джерелом виконавчої влади. У
Конституції записано, що Рада Міністрів втілює в життя внутрішню
та зовнішню політику РП [ст. 146, п. 1], за винятком тих справ
політики держави, які належать до компетенцій інших державних
органів, а також територіального самоврядування [ст. 146, п. 2]. До
уряду належать справи безпеки та оборони держави. У сфері
зовнішньої і внутрішньої безпеки держави Рада Міністрів виконує
особливо важливі функції. Це особливо важливо, бо ця сфера дій
межує з компетенціями Президента. Рада Міністрів має повнова-
ження керувати (а також координувати та контролювати) цілою
урядовою адміністрацією [ст. 146, п. 3], та Міністром НО.
Рада, провадячи визначену політику, може діяти в межах і за
принципами, визначеними в Конституції та законах [ст. 146, п. 4].
Рада Міністрів як головний колегіальний орган державної адміні-
страції несе політичну відповідальність перед Сеймом [ст. 157, п. 1].
Також окремі члени Ради Міністрів несуть індивідуальну парламен-

316 Koziej S. Współczesne problemy bezpieczeństwa międzynarodowego i
narodowego. – Warszawa: PWSBiA, 2003. – S. 120.
149

тарну відповідальність за справи, що належать до їхніх повноважень,
або визначені їм прем’єром [ст. 157, п. 2].
Ця норма має важливе значення для окреслення на практиці
відносин: прем’єр – окремі міністри. Прем’єр координує і контролює
діяльність членів Ради Міністрів [ст. 148, п. 5]. Але окремі міністри є
самостійними одиницями урядової адміністрації, які за свою діяль-
ність – управління окремими відділами урядової адміністрації чи
виконання визначених прем’єром завдань – несуть парламентську
відповідальність перед Сеймом. Сферу діяльності міністрів (що
керують окремими відділами урядової адміністрації) визначають
закони, тобто прем’єр не може істотно впливати на діяльність
окремих міністрів.
Прем’єр, координуючи та контролюючи діяльність окремих
міністрів, враховує питання безпеки та оборони держави. Конт-
рольні компетенції прем’єра щодо Міністра НО поширюються також
на збройні сили. Цей контроль здійснюється насамперед з погляду
законності дій, а також їх відповідності політиці держави.
Компетенції уряду, зазначені в ст. 146 п. 4 Конституції, прямо
або опосередковано стосуються також сфери безпеки та оборони
держави. Як відомо, політика, реалізована державою (її окремими
органами), виявляється насамперед у визначених правових формах, а
не у якийсь довільний спосіб. Це також стосується політики безпеки
та оборони РП.
Рада Міністрів, забезпечуючи виконання законів взагалі, діє
так само і щодо законів, які безпосередньо стосуються політики
безпеки та оборони РП [ст. 146, п. 4, п. 1]. Рада міністрів займається
правотворчістю (насамперед видає розпорядження), координує і
контролює діяльність органів урядової адміністрації, зокрема у сфері
безпеки та оборони країни [ст. 146, п.4, пп. 2, 3]. Затверджуючи
проект бюджету держави, а також керуючи його виконанням, Рада
Міністрів враховує потреби, викладені у відповідній формі міністер-
ством НО.
Рада Міністрів забезпечує внутрішню та зовнішню безпеку
держави [ст. 146, п. 7, 8]. Попередньо висвітлені компетенції уряду в
сфері управління і реалізації зовнішньої політики держави найтіс-
ніше пов’язані безпекою [ст. 146, п. 4, пп. 9, 10]. Уряд здійснює
загальне керівництво у сфері оборони держави, а також щороку
визначає кількість громадян, яких призивають до військової служби

150

[ст. 146, п. 4, пп. 11]. Рада Міністрів, користуючись правом законо-
давчої ініціативи [ст. 118, п. 1], має можливість формувати такий
законодавчий процес, який би виражав її політику також у сфері
безпеки та оборони держави.
Згідно зі ст. 149, п. 2 Конституції, міністри, які керують
визначеними відділами адміністрації, мають право видавати розпо-
рядження, що є джерелом обов’язкового права РП; але тільки тоді,
коли закон їх явно до цього уповноважує [ст. 92, п. 1.]. Ці компе-
тенції також стосуються Міністра НО. Також потрібно згадати, що в
ХІ розділі Конституції виписані положення, які регулюють ситуації
надзвичайних станів, зокрема воєнного, виняткового та стану стихій-
ного лиха317.

Ви переглядаєте статтю (реферат): «Конституційні компетенції Ради Міністрів РП у сфері безпеки держави» з дисципліни «Теорія і практика сучасної європейської політики безпеки: приклад Польщі»

Заказать диплом курсовую реферат
Реферати та публікації на інші теми: Здійснення розрахунків в іноземній валюті по зовнішньоекономічних...
ГРОШОВО-КРЕДИТНА ПОЛІТИКА УКРАЇНИ В ПЕРЕХІДНИЙ ПЕРІОД У СВІТЛІ МО...
ОСОБЛИВОСТІ ІНФЛЯЦІЇ В УКРАЇНІ
Договір на проведення аудиторської перевірки
ТЕОРЕТИЧНІ КОНЦЕПЦІЇ КРЕДИТУ


Категорія: Теорія і практика сучасної європейської політики безпеки: приклад Польщі | Додав: koljan (03.09.2013)
Переглядів: 663 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП