При встановленні ціни слід ураховувати попит, який склався на товар. З підвищенням ціни він може знизитися. Попит оцінюють при різних цінах. Практика показує, що зниження ціни підвищує попит, але до певної межі. Є рівень ціни, після якого після якого попит не зростає, а починає падати. Покупець починає з підозрою ставитися до дешевого товару, вважаючи, що він низької якості і може завдати йому шкоди. Ураховують також еластичність попиту. Якщо деяке підвищення ціни не змінює попиту, то його вважають нееластичним. На початку 1993 р. в Україні значно зросли ціни на зубну пасту. Це пояснюється тим, що заміни цьому товару сьогодні немає (наприклад, дешевий зубний порошок не виробляється), людина не може позбавити себе такої гігієнічної необхідності, як чищення зубів. Тому значне підвищення ціни на зубну пасту майже не зменшило попиту на неї. Це приклад нееластичного попиту, коли продавець, підвищуючи ціни, дістає прибуток, але він, безумовно, наносить 194 певну шкоду покупцям, примушуючи останніх відмовлятись від купівлі інших товарів. Еластичний попит існує на фрукти й овочі. Зі зростанням їх пропозиції на ринку виникає потреба зниження цін з метою збільшення попиту і обсягу продажу. Отже, якщо мінімальна ціна товару визначається витратами на його виробництво, то максимальна ціна залежить від попиту на нього.
Ви переглядаєте статтю (реферат): «Визначення попиту» з дисципліни «Основи економічної теорії»