Як нам уже відомо, в умовах ринку ціна встановлюється об'єктивно, виходячи з співвідношення попиту і пропозиції. Проте неправильно було б вважати, що виробник товарів сподівається лише на ціну, яку йому пропонує ринок, а сам ніякої участі в ціноутворенні не бере. Виробник товарів, підприємець використовує методику розрахунку вихідних, тобто базисних цін, або цін пропозиції. Товари пропонуються покупцям саме за ними. А вже під час купівлі—продажу виникає остаточна ціна (під впливом попиту і пропозиції), за якою реалізується товар. Методика розрахунку вихідних цін враховує завдання ціноутворення, оцінку витрат виробництва, попиту на товар, аналіз цін і товарів конкурентів, вибір методу ціноутворення. Ця методика відома всім продавцям на міських ринках. Селянин, припустимо, привіз продавати м'ясо. Вже до приїзду він поставив певну мету: реалізувати його за таку суму, щоб грошей вистачило на певну покупку. Він приблизно знає витрати виробництва (вартість витрачених кормів, оцінка своєї праці тощо). Враховуючи ціни, що склалися на таку саму продукцію, яку привіз він, порівнюючи свою продукцію з продукцією конкурентів, продавець і встановлює свою вихідну ціну. Отже, вихідна ціна встановлюється, як правило, на рівні мікро-економіки, а остаточна вже відображає рівень макроекономіки. Завдання ціноутворення на рівні фірми Основним завданням ціноутворення є покриття витрат виробництва і отримання прибутку. Це зумовлюється особливостями ринкової економіки, в якій, як правило, панує гостра конкуренція. В таких умовах виживає той, хто має найвищу норму прибутку. Іноді пишуть, що способом виживання є цінові уступки, тобто зниження цін навіть до рівня покриття витрат виробництва. Однак це крайній захід, який не поліпшує фінансового становища підприємства. Він поступово призведе до банкрутства. Отже, завданням фірми при встановленні ціни є максималізація поточного прибутку. Ціна дає фірмі можливість захопити лідерство на ринку, тобто завоювати значну частину ринку будь-якого товару. Цього можна досягти двома шляхами — знижуючи ціни або поліпшуючи якість товарів. Отримання прибутку вже свідчить про покриття витрат 1 забезпечення рівня прибутковості.
Ви переглядаєте статтю (реферат): «Встановлення вихідної ціни» з дисципліни «Основи економічної теорії»