Слово “оліго” у перекладі з грецької мови означає малий. Товари виробляють небагато виробників. Є певні відмінності в якості продукції або вони зовсім відсутні. Наприклад, це стосується деяких будівельних матеріалів, сталі тощо. Тут уже необхідна реклама і певний контроль за цінами. Невелика кількість продавців пояснюється тим, що новим претендентам важко ввійти у цю галузь виробництва. Як правило, це пояснюється обмеженістю ресурсів. Для того щоб виробляти, треба мати сировину і матеріали. А деякі з них вже розподілені. Наприклад, в Україні озокерит добувають тільки у Бориславі (Львівська область). Озокерит користується значним попитом як лікувальний засіб. Нове підприємство створити практично неможливо, тому що цей матеріал контролюється іншим підприємством. Така ситуація зумовлюється також тим, що новим претендентам важко знайти ринки збуту, коли попит на цей товар уже насичений. Продавець має своєчасно реагувати на стратегію та дії конкурентів. Якщо якась фірма знижує ціни, покупці звичайно переключають свою увагу на її товари. Іншим конкурентам треба вживати оперативних заходів: знижувати ціни або вдаватися до нецінових методів (впроваджувати додаткові послуги для покупців. тощо). Особлива ситуація складається при повній монополії. В країні існує єдине підприємство, яке виробляє єдиний продукт або надає послуги при відсутності будь-яких конкурентів. У зв'язку з цим 180
реклама має суто інформаційний характер і може надаватися безпосередньо на підприємстві або в спеціальних довідкових виданнях. В умовах монополії необхідний значний контроль за цінами.
Ви переглядаєте статтю (реферат): «Олігополістична конкуренція» з дисципліни «Основи економічної теорії»